"אוהדי סלטיק הם בושה וחרפה. עבדה עוזב כי לא הותירו לו ברירה"

העזיבה המסתמנת של שחקן הכנף ממניעים פוליטיים מעסיקה כלי תקשורת מרכזיים בבריטניה. בטור דעה נוקב ב"טלגרף" תמכו בישראלי: "המעמסה הפסיכולוגית עליו עצומה"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

ליאל עבדה וסלטיק ככל הנראה הגיעו לנקודת האל חזור, והעזיבה המסתמנת ממניעים פוליטיים מתפתחת לסיפור שמסקרן גם את כלי התקשורת המרכזיים בבריטניה. ב"טלגרף" פורסם היום טור דעה נוקב נגד אוהדי סלטיק.

"ב-7 באוקטובר, שעות אחרי הטבח האכזרי של חמאס שרצח 1,400 יהודים, אוהדי סלטיק מארגון "הבריגדה הירוקה" הניפו שלטי ענק שקראו 'שחררו את פלסטין' ו'ניצחון להתנגדות'. הטראומה עבור ליאל עבדה הייתה עצומה", ציין הכותב אוליבר בראון. "בחודשים שעברו מאז, תחושת הדחייה של עבדה מהאוהדים רק התעצמה אחרי שאוהדים המשיכו להניף דגלי פלסטין בכל הזדמנות אפשרית. התוצאה? הוא כבר לא מרגיש שהוא מוכן לשחק עבור המועדון.

"זו סיטואציה מצערת. שחקן מרגיש שלא נותרה לו ברירה אלא לעזוב מועדון בסדר הגודל של סלטיק אך ורק בגלל שהוא ישראלי. ממשיכים לומר לו שהמחוות הפרו-פלסטיניות ביציע הן לא מחאה אישית נגדו, אבל הוא עדיין צריך להופיע למשחקים ולראות מודעות תמיכה בארגון שנמצא במלחמה עם המדינה שלו. אתם יכולים לדמיין איך אולכסנדר זינצ'נקו היה מרגיש אילו אוהדי ארסנל היו מניפים מאות דגלי רוסיה ביציעים? המעמסה הפסיכולוגית על עבדה עצומה.

שחקן סלטיק, ליאל עבדה
שחקן סלטיק, ליאל עבדה | אימג'בנק GettyImages, Ian MacNicol

הכותב ממשיך: "בשורה התחתונה, עבדה שיחק רק 4 פעמים במדי סלטיק מאז ה-7 באוקטובר, בעיקר בגלל פציעה. לאחרונה הוא חזק לאימונים אבל לא מצליח להרוויח את מקומו בחזרה, וגם ברנדן רוג'רס מודה שהסיבות הן בעיקר מנטליות. אפשר לראות את הבדידות שעבדה חש גם בשפת הגוף שלו. אחרי שריקת הסיום במשחק מול היברניאן, הוא מיהר לרדת לחדר ההלבשה מבלי לחגוג עם האוהדים. לא נראה שהיחסים בינו לבין הקהל יסתדרו בקרוב".

לטענתו של הכותב, "מותר לחוש הזדהות עם הפלסטינים ולהביע את זה, אבל לכתוב בשלט ענק 'ניצחון להתנגדות' ביום בו 1,400 ישראלים נטבחים באכזריות מחרידה? זה כבר היה יותר מדי. העיתוי והתגובה של "הבריגדה הירוקה", נתנו את הרושם שהם מגבים ותומכים במרחץ הדמים של חמאס. ואת זה אף כדורגלן ישראלי לא ישכח בזמן הקרוב. נראה שאנחנו מתקרבים לנקודת האל חזור, שבה לעבדה אין ברירה אלא לקפוץ מהספינה אך ורק בגלל שהוא ישראלי. למען האמת, זה יותר ממצער. בכל הכנות, זו בושה וחרפה".

עבדה צפוי לעזוב את סלטיק בקרוב, ככל הנראה ל-MLS שם הוא מבוקש על ידי שלוש קבוצות שונות – כך על פי דיווחים בסקוטלנד. עדיין לא ברור אם עבדה יימכר או יושאל עד לתום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי