השחקן שהיכה את אליאל פרץ: "מעולם לא חוויתי רמה כזו של גזענות מילולית"

play
אליאל פרץ מורחק | אתר רשמי, מתוך טוויטר
אליאל פרץ הותקף בסיום המשחק של אפולון 00:43

לואי דה לוקאס, שהנחית אגרוף לפרצופו של קשר לימסול במפגש הגביע, התנצל בטוויטר אך גם הטיח האשמות קשות בישראלי: "ספגתי ממנו עלבונות גזעניים ואישיים. הגשתי תלונה למשטרה וכן לאופ"א ופיפ"א". צפו בתקרית

(גודל טקסט)

אפולון לימסול ואליאל פרץ עלו ביום רביעי לרבע גמר הגביע הקפריסאי בזכות ניצחון 1:3 בדרבי על א.א.ל, אבל בבוקר שאחרי הכותרות בקפריסין עסקו באירוע אלים וחמור מאוד שהתרחש מיד אחרי שריקת הסיום, אז הבלם הדומיניקני של א.א.ל, לואי דה לוקאס, הכה בעוצמה את הקשר הישראלי.

על פי המצלמות שהצליחו לתעד את אותן שניות לא פשוטות לצפייה בסיום המשחק, נראה שפרץ פונה אל בלם היריבה, שמגיב באגרוף עוצמתי לפניו ולאחר מכן גם בעט בו. שניהם הורחקו בכרטיסים אדומים על ידי השופט האיטלקי לוקה זופרלי, שבפעם השנייה העונה נקרא לקפריסין כדי לנהל משחק.

אמש, דה לוקאס התייחס לראשונה לתקרית עם אליאל פרץ וצייץ בטוויטר את גרסתו, כשהוא מאשים בין היתר את פרץ בגזענות כלפיו. "אני מתנצל בכנות על האירוע שאחרי משחק הגביע. המעשים שלי היו בלתי מקובלים וחסרי מקצועיות, ואני רוצה להתנצל קודם כל בפני שחקן הכדורגל השני, אך גם בפני כולם על התנהגותי הפזיזה", צייץ דה לוקאס.

צפו בתקרית עצמה

ההתנצלות וההאשמה של דה לוקאס כלפי פרץ

אליאל פרץ מורחק
אליאל פרץ מורחק | אתר רשמי, מתוך טוויטר

אלא שלאחר ההתנצלות, הגיעה גרסתו של השחקן שחום העור, שהאשים את פרץ: "במהלך המשחק, ספגתי שוב ושוב עלבונות חוזרים ונשנים בעלי אופי גזעני ואישי. אינני רוצה לתת כל בסיס למילים שנעשה בהן שימוש נגדי, כיוון שאני מקווה להמשיך הלאה".

"מעולם בקריירה המקצועית שלי לא חוויתי רמה כזו של גזענות מילולית על המגרש. התסכול וההשפלה שחשתי ערפלו את שיקול דעתי ואת מחשבתי. התגובה שלי הייתה ניסיון גרוע ביותר לעצור את מה שקרה לי".

"כבר הגשתי תלונה במשטרת קפריסין בעזרת עורך הדין שלי וכבר התחלתי בתהליך דיווח על ההתנהגות הגזענית נגדי לרשויות המוסמכות של KOP, אופ"א ופיפ"א."

כידוע, פרץ בן ה-27 עבר לאפולון בקיץ האחרון והספיק לכבוש העונה שלושה שערי ליגה ב-23 משחקים. לפני כן שיחק בהפועל חיפה, וולפסברגר האוסטרית, הפועל חדרה, בני יהודה ומכבי תל אביב שבה גדל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי