"אתה כאילו מרחף, רק מרגיש רעב לתת עוד אחד ועוד אחד"

play
עומרי גנדלמן שחקן גנט חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, JASPER JACOBS/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 17.3 07:15

משחק השיא ("תמיד בער בי להבקיע"), ההתעלמות הצורמת מאנשי הנבחרת ("אף אחד לא שלח הודעה") והזלזול הלא מובן בליגה הבלגית ("אומרים שזו לא התקדמות, איך אפשר להתייחס לזה ברצינות?"). אחרי הרביעייה, עומרי גנדלמן מאותת לבניון וחזן: "זאת הפסגה"

(גודל טקסט)

ערב בלתי נשכח עבר אמש (ראשון) על עומרי גנדלמן שכבש רביעייה מטורפת במשחק של גנט נגד שרלרואה במחזור הסיום של הליגה הסדירה בבלגיה. הקשר הישראלי נכנס כמחליף עוד במחצית הראשונה וכבש את ארבעת השערים תוך 26 דקות חלומיות, אחריהן סחט מחמאות נדירות גם בתקשורת הבלגית.

"אני רק הבוקר מתחיל לעכל את מה שקרה", סיפר גנדלמן בריאיון לוואלה! ספורט. "זה משחק שלא קורה כל יום, לא הרבה שחקנים זוכים לזה, כיף גדול להשיג דבר כזה. מבחינה אישית לכבוש ארבעה שערים זה לא משהו שכל אחד זוכה לו ולעשות את זה בליגה כמו הליגה הבלגית, ועוד במשחק שהיה מאוד חשוב עבורנו, אז זה בהחלט ציון דרך משמעותי בקריירה. הקריירה שלי אמנם קצרה, אבל כבר חוויתי רגעים גדולים ומשמחים. אין ספק שזה אחד מהם".

עד היום כבשת רק צמדים, לא היה לך שלושער עד עכשיו. מה מרגישים תוך כדי משחק כשכובשים רביעייה?

"(בחיוך) עדיין אין לי שלושער. הייתי מוכן להיכנס מהרגע הראשון של המשחק, ותמיד כשאני משחק אני תמיד חושב על להבקיע שערים ולעשות מספרים, כמובן שאתה לא חושב על להבקיע רביעייה בכל יום. ברגע שהראשון נכנס, ירדנו למחצית ורק חשבתי על לעזור לקבוצה לנצח. אני שמח שכבשנו את השער השלישי די מהר בחצי השני וקיבלנו ביטחון. כשהשער השני שלי נכנס, כבר התחלתי לחשוב על להשיג את השלושער, כי זה משהו שרץ בראש, משהו מיוחד בקריירה. להבקיע שלושער, לעבור את הצמד ולקחת כדור בסיום. לא עברו הרבה דקות והבקעתי את השלישי ואז את הרביעי, אתה כאילו מרחף ורק מרגיש עוד רעב ועוד רעב לתת עוד אחד".

עומרי גנדלמן שחקן גנט חוגג שער
עומרי גנדלמן שחקן גנט חוגג שער | אימג'בנק GettyImages, JASPER JACOBS/AFP

זה רעב שבדרך כלל שמור לחלוצים, אז מאיפה הטירוף שהיה לך?

"אני תמיד רעב לכל משחק. אתמול תקפנו הרבה והחזקנו בכדור, שיחקנו טוב והכנסנו שחקנים לרחבה. כמעט בכל התקפה הגעתי לרחבה לעזור לקבוצה, זה משהו שתמיד בער בי, להבקיע שערים ולהיות מעורב בשערים. גם אם זו דקה אחרונה, אני תמיד אכנס לרחבה ואנסה להשיג עוד אחד. יש משחקים שבהם אני מקבל משימות לשחק כבלם, או ללכת אחורה יותר. אתמול הרגשתי ממש טוב והלכנו קדימה". . כמה הודעות וברכות קיבלת בסיום? הודעה מסויימת שריגשה במיוחד?

"הטלפון לא הפסיק לצלצל, מאות הודעות ופתאום אתה שומע גם מאנשים שלא דיברתי איתם המון זמן, אבל בסוף הכי כיף לדבר עם האנשים שקרובים אליך, החברים הקרובים והמשפחה וגם אלה שעוטפים אותי מבחינה מקצועית. זה מסמל גם הצלחה עבורם, הכי כיף לדבר איתם אחרי רגעים כאלה".

אני שואל על ברכות והודעות כי אני מניח שמנבחרת ישראל לא קיבלת טלפון או הודעה, נכון?

"לא, לא. לא קיבלתי שום הודעה".

כמה אתה מאוכזב על כך שאתה לא בסגל הנבחרת אחרי העונה שעשית? בטח בסגל שחסר עכשיו בלמים ויש פצועים, בטח רצית לקבל זימון.

"לא חושב שזה עניין של אכזבה. אני חושב שבסופו של דבר, בכל זימון אני מחכה מחדש להיות בסגל ואני תמיד רוצה להוכיח שאני ראוי להיות שם. הפעם זה לא קרה וברור שזה מאכזב, אבל תמיד אמשיך לעבוד קשה, בדרך שלי, ואני באמת מקווה להיות בנבחרת בזימון הבא. אמרתי כבר כמה פעמים, הנבחרת בשבילי זו הפסגה עבור כל שחקן ישראלי וברור שאשמח להיות חלק מזה. אני אחרי שנה לא קלה, אבל מרגיש שאני מקבל דקות ומשחק טוב, עם מספרים יפים עוד לפני הרביעייה. אני מרגיש טוב כאן, זו עונת התאקלמות בליגה חדשה ובקבוצה חדשה. אנסה להוכיח את עצמי בכל זימון מחדש, להראות שאני ראוי להיות שם. צריך לתת את הכבוד למי שכן זומן, כל מי שזומן ראוי להיות שם, ועכשיו לכולנו יש מטרה אחת ולכל מי שבנבחרת יש מטרה לשמח את המדינה, ואני מאוד מקווה שנעשה את זה ונעלה ליורו וזה יהיה הישג עצום. נשאר לי רק להחזיק אצבעות לנבחרת".

עומרי גנדלמן נבחרת ישראל הצעירה
היסטוריה בגאורגיה. גנדלמן עם שער הניצחון | אתר רשמי, באדיבות אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

מבחינה קבוצתית גנט סוגרת עונה קצת מאכזבת, בעיקר כשלא הצלחתם להעפיל לפלייאוף העליון בליגה.

"כן, זה נכון. אנחנו בסוג של פלייאוף אמצעי, כאן זה נקרא פלייאוף 'אירופה', כי מי שתסיים במקום הראשון של הפלייאוף הזה תקבל כרטיס לאירופה. התחלנו את העונה בצורה ממש טובה, היה לנו סגל חזק מאוד, היינו בצמרת באופן קבוע, ובאירופה התחלנו גם ממש טוב. היה שינוי משמעותי בסגל וגם יצאו שחקנים לאליפות אסיה ולאליפות אפריקה וזה פגע בנו. הרבה שחקני מפתח שלנו עשו דברים מדהימים בפתיחת העונה ובבלגיה ברגע שאתה טוב, אתה מתקדם ושחקנים כאן באמת עשו התקדמות ומגיע להם. ברגע שזה קורה בינואר, גם השחקנים שנמכרו וגם אלה שעזבו לאליפות אסיה ואפריקה, אז קשה מאוד לחזור מזה. בליגה הכל היה צפוף, אמנם נפלנו לפלייאוף השני, אבל אנחנו עם אותן נקודות כמו שתי קבוצות מעלינו וירדנו רק על יחס שערים".

בכדורגל שלנו עושים המון השוואות לליגה הבלגית ומדברים על זה שזאת ליגה לא כזאת חזקה. לראייה גם הקבוצה שלך גנט, הפסידה למכבי תל אביב ולא עברה את מכבי חיפה בקונפרנס ליג. היום, אחרי עונה כמעט מלאה בבלגיה, כבר אפשר לעשות השוואות לליגה הישראלית? מה אתה עונה למי שאומר שהליגה הבלגית היא לא ליגה חזקה?

"אני לא יודע איך להתייחס ברצינות לשאלה כזאת ולדברים שאנשים אומרים שלבוא לליגה הבלגית זו לא קפיצת מדרגה. אני לא צריך בכלל לדבר, רק מספיק שאנשים יראו איזה שחקנים יוצאים מהליגה הבלגית, לקבוצות הטובות ולמועדונים גדולים באירופה. יש כאן בבלגיה מועדונים גדולים שמשחקים קבוע במסגרות האירופיות, יש כל כך הרבה נציגות במפעלים השונים ושחקנים שנמכרים במיליונים לקבוצות בכל העולם. זה רק מעיד על הליגה הזאת וגם הקצב פה הוא מטורף, אני מרגיש את זה בכל אימון ובכל משחק. המון שחקנים איכותיים, מאוד פיזיים. רואים פה שחקנים ברמות הכי גבוהות. כל כמה חודשים יש שחקן בלגי חדש שאומרים שיהיה הדבר הבא. רק אצלנו בגנט נמכרו שישה שחקנים בחלון ההעברות האחרון בסכומים מטורפים. קח לדוגמא את גיפט אורבן, שנמכר לליון (תמורת 13 מיליון יורו, ר"ב). המספרים והעובדות מדברים בעד עצמם".

בוריס אנו, מכבי נתניה
בוריס אנו, מכבי נתניה | ברני ארדוב

המשכת לעקוב אחרי מכבי נתניה העונה? מה אתה חושב על מה שקורה שם?

"אני חושב שעזבו את נתניה כמה שחקנים שהיו מאוד משמעותיים לא רק על הדשא, אלא גם בחדר ההלבשה. כאלה שהשפיעו על המגרש וגם מחוצה לו. לא כיף לי לראות שהם בפלייאוף התחתון וכל פעם שאני יכול, אני צופה במשחקים שלהם. זה מועדון שאני כל כך אוהב, באסה לראות שהעונה פחות הולך להם. יש שם שחקנים באמת מוכשרים ואני יודע כמה זה מועדון גדול שצריך להיות למעלה. אני מקווה בשבילם שישלימו את המטרות שלהם לעונה הזאת, יש להם גם את הגביע ואני יודע כמה האוהדים בנתניה אוהבים את הגביע ומאוד רוצים את זה, בעיקר אחרי שבעונה שעברה לא הצלחנו לתת להם את זה אחרי הפסד מאכזב בגמר. בפלייאוף התחתון הכל צפוף וזה מפחיד. אני חושב שלנתניה יש סגל מצוין עם שחקנים מוכשרים, ואני מקווה שהם יצליחו לייצר מומנטום ויעשו פלייאוף טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי