לא, לא גמר האלופות: אברהם גרנט חושף את ההישג הגדול בקריירה

play
אברהם גרנט | GettyImages, Phil Cole
סיכום השבוע בספורט 05:05

המאמן הישראלי טען בפני אתר פיפ"א שהוא הכי גאה בהגעה לגמר הגביע עם פורטסמות': "אם לא היו פנדלים בכדורגל, היו לי עוד כמה תארים"

(גודל טקסט)

אברהם גרנט מציין השנה 50 שנה לאימון כדורגל. אחד המאמנים הגדולים שידע הכדורגל הישראלי העניק ריאיון נרחב לאתר "פיפ"א", ובו סיפר מדוע הוא ממשיך לעבוד גיל בגיל 68: "יותר מהכל, אני אוהב את הלחץ. אני אוהב את המשחק, את התחרותיות, את היציתרתיות, וגם את הבעיות. הכדורגל יכול לשנות חברות, לעולם לא אפסיק לחשוב ככה".

גרנט נשאל באילו הישגים הוא הכי גאה, והשיב: "הציבור כנראה יסתכל על שני דברים – קודם כל לקחת את צ'לסי לגמר ליגת האלופות הראשון שלהם, שם הפסדנו בפנדלים. השני היה אליפות אפריקה עם גאנה – הגענו לגמר ושוב הפסדנו לחוף השנהב, בפנדלים. אבל אני חושב שההישג הכי גדול שלי היה עם פורטסמות' ב-2010. הגענו לגמר הגביע כשבקושי היה לנו קבוצה, הורידו לנו תשע נקודות בליגה, כל מה שהיה לנו זה רק אותי, את הצוות ואת האוהדים. הגענו לגמר, ולבסוף צ'לסי ניצחה 0:1. אם לא היו פנדלים בכדורגל, היו לי עוד כמה תארים".

המאמן הישראלי הרחיב על התקופה המפורסמת בצ'לסי וסיפר: "עדיין יש לי הרבה זכרונות טובים מהעונה הזאת. חבל על הפנדלים, סר אלכס אמר לי שהיינו עדיפים עליהם. ירשתי קבוצה עם בעיות. מוריניו עשה עבודה טובה בעונה שלפני כן, אבל זה לא היה אותו הדבר. בתקשורת אמרו שהכדורגל היה מגעיל, אבל אחרי זמן קצר איתי הכדורגל היה פנטסטי. השתפרנו בכל חודש וניצחנו קבוצות גדולות. הרבה אוהדי צ'לסי אמרו לי שזה הכדורגל הכי טוב שהם אי פעם ראו".

מנג'ר פורטסמות, אברהם גרנט
"הגענו לגמר כשבקושי היתה לנו קבוצה". גרנט בפורטסמות' | רויטרס

לבסוף, על ההחלטה שקיבל בסוף 2022 – להצטרף לנבחרת זמביה – אמר: "חיפשתי את האתגר הנכון. הציגו לי חזון של הכדורגל הזמבי וחשבתי, למה לא. אני אוהב את אפריקה, האווירה כאן מדהימה. אני אוהב את התרבות ויודע כמה כישרון יש באפריקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי