וייסמן: "לא אוהב את כל הרעש שיוצא במכבי חיפה. שועה יצליח"

חלוץ וולפסברגר, מלך השערים של אוסטריה, דיבר על האקסית בראיון דרך הזום: "בלבול עשה מעל ומעבר, מקווה שהוא יקבל את ההחלטה הטובה ביותר". וגם: היעד הבא, הגעת אליאל פרץ והפרגון מכל עבר

(גודל טקסט)

החלוץ שון וייסמן השלים השבוע עונה היסטורית עבור לגיונר ישראלי כאשר כבש 30 שערי ליגה במדי וולפסברגר האוסטרית, ובכך לא רק עקף את שיאו של ערן זהבי כישראלי עם הכי הרבה שערי ליגה בעונה מעבר לים – אלא גם ביסס את עצמו כאחד השמות החמים באירופה, בשלב זה ניצב אפילו מעל ליאו מסי בטבלת "נעל הזהב".

הבוקר (שלישי) כינס וייסמן מסיבת עיתונאים באמצעות אפליקציית "זום" וסיפר: "כשהגעתי לכאן, המטרה כמובן הייתה להשתפר. אני חושב שעשיתי העונה את הכול על הצד הטוב ביותר. השתפרתי בכל הפרמטרים וזה מה שהיה לי חשוב. אני מאושר ושמח מאהבת החינם לה אני זוכה ומהפרגון שאני מקבל".

שון וייסמן | ספורט1

האפשרות שיעבור לליגה בכירה: "אין לי העדפה, לא חשבתי על זה בכלל, אלא התרכזתי רק בכדורגל. צריך לראות את כל ההיבטים, מקצועי, כדורגל וכל המסביב. עד עכשיו לא חשבתי על זה. אין לי עוד יעד, אני לא מסתיר. בעזרת השם זה יתקדם בקרוב. יש לי את הסוכן שלי ואני סומך עליו שידאג לכל הדברים האלה. עכשיו אני מתפנה לחופשה הקצרה לאשתי המדהימה שאמורה ללדת כל רגע. אני לא יודע והאמת היא שלא רציתי לדעת מה קורה. אני כרגע מעדיף כמה שפחות לדעת, בשבוע הבא נתחיל לעשות חושבים. אני לא ילד שחולם, זה נשמע קלישאתי, אבל זו האמת. טופ חמש של הליגות בעולם זו המטרה והשאיפה לכל שחקן, אך לא משנה הליגה ומה השם של המועדון, נחשוב על הכל".

היחס שקיבל בישראל: "אני חושב שגם בארץ העריכו אותי עוד מגילאי ילדים, אבל לא ממש קיבלתי את הצ'אנס. זה 50 אחוז באשמתי ו-50 אחוז לא. למדתי מזה, השתפרתי ועשיתי את הטוב ביותר. אלו לא בהכרח דברים שתלויים בך".

מעבר להצלחה הגדולה באוסטריה המשיך החלוץ לעקוב אחר הליגה הישראלית בכלל ואחרי קבוצתו לשעבר בפרט וכמובן שלא יכול היה שלא להתייחס לחברו הטוב ירדן שועה: "בתור חבר אני עושה איתו הרבה שיחות, אנחנו חברים ומדברים הרבה. במכבי חיפה עזרתי לו מאוד במגרש. הוא שחקן מצוין, כולם יודעים את זה. אני לא נכנס ולא תפקידי למה שהיה שם. אני חושב שהוא יצליח בסוף. אני לא אוהב את כל הרעש שיוצא במכבי חיפה, לא אהבתי את זה אף פעם, אבל זה עניין שלהם ולא שלי. אני גם רוצה להגיד תודה רבה לאנדי (הרצוג, מ.ו) על כל התקופה. כולם אהבו אותו ללא יוצא מהכלל".

על העונה של מכבי חיפה ועל המאמן מרקו בלבול: "אני מאוד אוהב ומעריך את בלבול. הוא עשה איתי שנתיים מדהימות בנבחרת הצעירה ואז במכבי חיפה. אני רוצה להגיד לו תודה רבה-רבה. אני חושב שהוא מאמן מצוין. מה שהוא עשה במכבי חיפה לא הספיק לאליפות, אבל זה מעל ומעבר. אני מקווה בשבילו שיקבל את ההחלטה הטובה ביותר. מגיע לו, הוא מאמן מדהים ובן אדם עוד יותר טוב. צריך להגיד תודה למכבי חיפה, אם לא הם לא הייתי מגיע לפה. אני שמח מאוד על זה. היו הרבה טעויות בדרך, אבל כמו שאומרים הכל משתבש לטובה, אני שמח מאיפה שאני נמצא היום".

על נבחרת ישראל: "זה הדבר שהכי בוער בכל ישראלי ובכלל בכל שחקן כדורגל. זו המטרה הכי גדולה שלי. יש לנו שחקנים מצוינים, שלושה חלוצים שחזרו לכושר, ערן (זהבי, מ.ו) לא משחק בליגה, אבל במשחקי הידידות הוא מצוין כמו תמיד, את מואנס דאבור, את תומר חמד, אלון תורג'מן והמון חלוצים. אנחנו נבחרת מאוד מוכשרת עם שחקנים מאוד טובים, אני בציפייה כבר לקראת המשחקים ורוצה להיות כמה שיותר משמעותי".

החלוץ סיכם ואולי גם רמז לקראת העונה הבאה: "באוסטריה זה מרגיש כאילו אין קורונה, זה מבלבל. במהלך התקופה הזו התחלתי ללמוד גרמנית, ספרדית ואיטלקית. השארתי לאליאל פרץ קרקע טובה. יודעים פה מה זה יהודי-ישראלי ששומר על מסורת. הוא יכול להיות רגוע, ומעבר לזה – יש את הליגה אירופית. זו חוויה ואני בטוח שהוא יצליח".

שון וייסמן
שון וייסמן | Paolo Bruno/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי