רפאלוב בפודיום: "מהרגע שרוטנשטיינר הגיע לנבחרת, לא הייתה שום תקשורת"

ליאור רפאלוב | JOHN THYS/AFP via Getty Images

קשר אנטוורפן התארח בפודקאסט "הפודיום" של אורן יוסיפוביץ' והתייחס לאי זימונו: "מרגיש פספוס, יש פער גדול בין הקריירה שלי בקבוצות לנבחרת וזה מעציב אותי. הייתי יכול לתרום יותר". וגם: המאמן היחיד שהאמין בו

(גודל טקסט)

שמו של ליאור רפאלוב תופס כותרות רבות בתקופה האחרונה. קודם כל, כי הוא לא מפסיק להבקיע שערים חשובים עבור אנטוורפן הבלגית, ובגיל 34 אולי חווה את התקופה הטובה בקריירה שלו. ושנית, כי למרות מה שנכתב במשפט הקודם, בנבחרת ישראל לא חושבים שהקשר ראוי למקום בסגל. אתמול (שבת) רפאלוב התארח בפודקאסט "הפודיום" אצל אורן יוסיפוביץ' והתייחס לסוגיה הזו, כמו גם לתקופה שבה כן זכה לשחק במדים הלאומיים.

רפאלוב אמר שהוא מקבל את ההסבר של וילי רוטנשטיינר בנוגע לאי זימונו: "בשנים הכי טובות שלי בברוז', אלי גוטמן היה מאמן הנבחרת ולא נתן לי לפתוח, והייתי בשיא שלי בקריירה. הייתי עושה כל מה שאני רוצה בברוז' ואלי בחר בגילי ורמוט על פניי. הלכתי ואמרתי משהו? עשיתי כתבה לא לעניין? לא אהבתי את זה, אבל פה זה התחיל ופה זה נגמר. כל שחקן, במיוחד אחד שעושה קריירה יפה מאוד בליגה חזקה מאוד, בתור ילד זה החלום של כל שחקן לשחק בנבחרת ולייצג את המדינה. הדבר היחיד שחסר לי בקריירה המקצוענית שלי זה העפלה עם נבחרת ישראל לטורניר גדול. זו הייתה באמת אחת המטרות שסימנתי לעצמי. אפילו שלא הייתי בהרבה מאוד הופעות כינור ראשון, אבל תמיד היה את הרצון הזה, כן להגיע לטורניר גדול. הרבה פעמים היינו קרובים, אבל לא באמת שם, לא באמת בכלל אפילו. ברגע שהגיע רוטנשטיינר, לא הייתה שום תקשורת. להיות ניזון מכתב כזה או אחר או מדעה של מישהו שקשור, או מקורבים, עזוב את החארטות האלה. מה אנחנו ילדים קטנים? אתה רוצה לדעת, א', ב', ג' – דבר איתי ישירות".

האם חשב ליצור איתם קשר בעצמו: "לא לא, אני לא במקום הזה ואני גם לא חושב שאני צריך לעשות את זה. היחיד שדיבר איתי היה אנדי, בתחילת 2019, הוא הסביר לי מה קרה מתחילת הקמפיין ולמה לא זימן אותי, הוא הסביר לי שהוא רצה לשחק עם שני חלוצים וקיבלתי את זה. הוא הגיע לאנטוורפן, הייתה לנו שיחה מאוד חיובית, ישבנו כמעט שעתיים ושתינו קפה, היה מאוד נחמד ואני חושב שככה צריך להתנהל. לאחר מכן המשחק נגד סקוטלנד נדחה, הוא עזב את הנבחרת ומאז אין שום תקשורת עם נבחרת ישראל וכך הדברים עומדים היום".

מרגיש פספוס: "בוודאי שאני מרגיש פספוס. יש פער גדול מאוד בין הקריירה שלי בקבוצות לנבחרת, וזה דבר שמאוד מעציב אותי כי אני כן חושב שהייתי יכול לתרום הרבה יותר. אני לא מרוצה מ-40 הופעות, מקצב השערים, ומהרמה, שאני, והנבחרת עצמה הגענו אליה בשנים בהם שיחקתי בנבחרת".

מככב בבלגיה, אך לא מוזמן לנבחרת. רפאלוב | Peter De Voecht / Photonews via Getty Images

איזה מאמן נבחרת האמין בו: "אני אגיד את האמת, לואיס פרננדס היה היחיד שאמר לי: 'ליאור, אני מאמין בך, אתה השחקן שלי ואתה תשחק'. ומבחינה אישית, אני חושב שזו התקופה שבה הייתי הכי פחות טוב, או מוכן כשחקן. יצאתי לברוז' ועשיתי דברים יפים, אבל לא הייתי עדיין ברמה לקחת את הנבחרת צעד קדימה. ואז הייתה תקופה עם אלי, ואלישע, שהייתה לי תחתיו קדנציה נהדרת במכבי חיפה, בדיוק עברתי את הניתוח והכל התחרבש שם".

האם שחקני נבחרת תומכים בו: "יש לי הרבה חברים בנבחרת, שעם חלק מהם אני בקשר שבועי לפחות. אבל אלה דברים שאי אפשר להוציא החוצה, אלה דברים שנשארים בינינו וזה צריך להישאר ככה. באופן כללי, זה לא שיש לנו עכשיו שחקן שנותר בחוץ, כולל אותי, שהוא רמה מעל השחקנים היום. אם זהבי ישחק איתי למעלה, או שון, אתה לא תראה המון הבדלים. יכול להיות שבפעולה או שתיים, דברים יכולים להשתנות. אין הרבה שחקנים, חוץ ממה שערן עשה בקמפיין האחרון שזה מטורף, שאתה אומר לעצמך 'אם הוא לא משחק חצי נבחרת הלכה'. מנור בתחילת הדרך לעשות את זה. כשדיברתי איתו לאחרונה אמרתי לו 'תפסיק להתנצל שאתה לא מבקיע, אתה עושה דברים מדהימים', השערים יגיעו לו. הוא באמת שחקן ישראלי שאני באופן אישי, הרבה שנים לא ראיתי. מה שהוא עושה, העוצמות שהוא מפגין בדריבל שלו, הדרך שבה הוא שם את הגוף, משחק ההגנה, המשמעת הטקטית, אלה דברים שרק שחקנים שעוברים את זה ביום יום יודעים להעריך ולראות".

הראיון המלא עם ליאור רפאלוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי