ניר ביטון חוטף בסקוטלנד: "רגע של שיגעון"

ניר ביטון
ניר ביטון | Craig Williamson - SNS Group / Contributor

אחרי שהורחק ב-1:0 לריינג'רס בדרבי, הפסד שאולי הכריע את זהות האלופה, הישראלי של סלטיק זכה לציון הנמוך ביותר מבין שחקני שתי הקבוצות. מאמנו זעם: "החלטת שיפוט פזיזה גמרה לנו את המשחק"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

תחושות קשות מאוד בסלטיק אחרי ה-1:0 בדרבי מול ריינג'רס, הפסד שפתח פער עצום של 19 נקודות בין הקבוצות ואולי קבע את זהות האלופה. לניל לנון וחניכיו אמנם יש שלושה משחקים חסרים, אך הקבוצה הלוהטת של סטיבן ג'רארד, שחולמת על זכייה ראשונה מזה עשור, ניצחה 20 פעמים ב-22 מחזורים וספגה רק חמישה שערים, כך שקשה להמר נגדה גם אם הירוקים-לבנים ינצחו את שלושת משחקי ההשלמה.

הגיבור הטראגי של המשחק היה הבלם ניר ביטון, שבדקה ה-62 הותיר את סלטיק בעשרה שחקנים לאחר שהכשיל את אלפרדו מורלוס ולדבריי השוטפ מנע ממנו להגיע להזדמנות ודאית להבקעה. בסקוטלנד העניקו לשחקן נבחרת ישראל את הציון '3', הנמוך ביותר מבין השחקנים על כר הדשא, והאשימו את הבלם שהרחקתו כאמור טרפה את הקלפים: "רגע של שיגעון", כתבו.

ביטון זכה לגיבוי מהמנג'ר לנון, שתקף את השופט. "אני מאוכזב מאוד מכיוון שחשבתי שאנחנו הקבוצה הטובה יותר. השופט קיבל החלטה שגויה ששינתה את המשחק. זה לא הרחקה. זו עבירה, אבל כריסטופר אייר היה מגיע לסגור את מורלוס. זו לא הייתה הזדמנות ברורה לכיבוש והרגשתי שהוא מיהר מדי להוציא אדום. היינו בשליטה מלאה וזה שינה לחלוטין את המשחק".

ניר ביטון, כריסטופר אייר
ניר ביטון, כריסטופר אייר | Ian MacNicol / Stringer

לנון המשיך: "החלטת שיפוט רעה ופזיזה גמרה לנו את המשחק. ביטון הביא את עצמו לסיטואציה לא נכונה, אבל אייר היה מכסה עליו ומגיע בזמן. השוער שלנו לא נגע בכדור כמעט. במשחק בסדר גודל כזה, עם חשיבות כזו, זו הייתה החלטה נמהרת של השופט. גרמנו לריינג'רס להיראות כמו עוד קבוצה היום".

למרות שהשיג ניצחון ליגה מספר 14 ברציפות ופתח כאמור פער עצום בפסגה, סטיבי ג'י, שלא זכה באליפות בקריירה שלו ככדורגלן, שמר על איפוק בסיום ואולי ניסה להעביר מסר ולהוריד את שחקניו לקרקע: "זה בסך הכל עוד ניצחון ועוד רשת נקייה, לא יותר. העונה שלנו מתחילה רק עכשיו".

ג'רארד המשיך: "אני גאה בקבוצה מבחינת המאמצים שלה, אבל במחצית הראשונה לא היינו מספיק טובים. לא היינו עצמנו וסלטיק הייתה טובה יותר בהמון אספקטים. היה שיפור גדול במחצית השנייה. היינו אגרסיביים יותר. האמנו בעצמנו. ההרחקה הייתה משמעותית ומאותו רגע הייתה רק קבוצה אחת במגרש".

סטיבן ג'רארד
סטיבן ג'רארד | Craig Williamson – SNS Group / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי