"יש לו המון פוטנציאל": סייף וברדה פרגנו למלדה אחרי החתימה בגנט

הקשר שלקח אליפות עם הקבוצה הבלגית אמר לספורט1: "שאלו אותי עליו לפני שלקחו אותו, אמרתי להם שכדאי להם מאוד". חלוץ עבר ששיחק בגנק הוסיף: "רואה עתיד טוב לילד הזה". וגם: מה חשבו על העסקה בתקשורת הבלגית?

קבוצות: גנט
(גודל טקסט)

יונס מלאדה השלים אתמול (שישי) סופית את מעברו לגנט הבלגית בחוזה ל-4.5 שנים, כשמכבי נתניה צפויה לקבל על העסקה למעלה ממיליון וחצי יורו ולהבטיח לה גם אחוזים ממכירה עתידית.

מלאדה לא יהיה כמובן הישראלי הראשון בגנט, כשקדמו לו לא מעט שחקנים ששיחקו בשורות האימפריה הבלגית, כשאחד מהם הוא הקשר קני סייף, שאף זכה עם המועדון באליפות תחת אותו מאמן אותו יפגוש מלאדה, היין ונהייזברוק.

"בגנט שאלו אותי עליו לפני שלקחו אותו" הודה סייף בשיחה עם ספורט1. "אמרתי להם שכדאי להם מאוד ולילד יש הרבה פוטנציאל. שהוא חזק, מהיר, אתלט ויש לו אחד על אחד מצוין. אני חושב שיש לו את כל האלמנטים בשביל להצליח באירופה. הוא צריך להיות חזק מנטלית, בהתחלה לא יהיה לו קל עד שהוא ישתלב עם הקצב ועם הטקטיקה החדשה. אני מאמין שברגע שהוא יעשה את מה שהוא צריך לעשות, הוא יסתדר יופי באירופה. אני רואה עתיד טוב לילד הזה".

קני סייף
קני סייף | צילום: gettyimages

על ונהייזברוק: "המאמן הוא טקטי מאוד, הוא אוהב שחקנים שעובדים קשה, ששומעים להוראות שלו וזה בגדול. אם הוא ישתלב בגנט? אני חושב שיש לו סיכוי מאוד גדול. המאמן הזה אוהב שחקנים בסגנון שלו וזה תלוי בו".

גם אליניב ברדה, אחד מהישראלים הבולטים בתולדות הליגה הבלגית, שזכה גם באליפויות דווקא עם היריבה גנק, סיפק את דעתו, לאחר שגם הוא חווה תקופה קצרה בגנק תחת אותו המאמן: "גנט זו אחת מחמש הקבוצות שנמצאות בפלייאוף העליון. יש להם מתקן מדהים ואצטדיון יפהפה. צפויה לו חוויה גדולה מאוד ואני בטוח שהוא יעשה עבודה טובה. אני לשירותו בכל מה שהוא צריך. היין אימן אותי. הוא מאמן מצוין, מאמן שאוהב ללמד כדורגל. הוא אימן אותי בגנק, אבל אז הלך לגנט וכאמור לקח שם אליפות. זה מאמן שבטוח ישפר את יונס".

אליניב ברדה
אליניב ברדה | EuroFootball / Stringer

אז איך הגיבו בתקשורת הבלגית להחתמה המפתיעה? שוחחנו עם סטפן סמט, מהמגזין הבלגי "Het Nieuwsbkad" אשר, מסקר את הקבוצה הבלגית קרוב ל-11 שנים. "הייתה לגנט בתחילת העונה תקופה נוראית מהחודשים אוגוסט עד נובמבר. הם מנסים להשתפר אבל יהיה להם קשה להיות בפלייאוף העליון. גנט סיימה במקום השני בעונה הקודמת והשנה השאיפות היו להיאבק על תואר האליפות, אבל הציפיות כנראה היו גבוהות והיה המון לחץ. המאמן הראשון פוטר אחרי שני משחקים, אח"כ הגיע מאמן שהיה פה בערך חודש ועכשיו היין חזר למועדון והוא המאמן הרביעי במספר חודשים. למען האמת, אני מסקר אותם 11 שנים ומעולם לא ראיתי עונה כמו העונה הזאת" הוא משתף על הסיטואציה אליה יצטרך אקס מכבי נתניה להיכנס.

הסיכויים להשתלבות: "הם מנסים יותר לבנות קבוצה לעונה הבאה אז חצי העונה הזאת עבור יונס תהיה חצי שנת הסתגלות. לגבי העונה הבאה, נצטרך לראות אם ישאילו אותו או ישתמשו בו. כרגע גנט צריכה שחקני התקפה וזה בטוח. הוא יצטרך להוכיח את עצמו ולהיאבק על מקומו לקראת העונה הבאה. אני יודע שהוא יכול לשחק כשחקן כנף או כחלוץ, אבל אני יכול רק להגיד שהמאמן התבטא כמה פעמים ואמר שהוא צריך יותר שחקנים לעמדת הכנף, אז אם יונס יתופקד בתפקיד הזה זה יעשה לו טוב. מה עוד שונהייזברוק מאמין בכדורגל התקפי, הוא לא אוהב רק להגן. זה כן מאמן שאוהב המון משמעת".

יונס מלדה | גנט, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי