גיא מלמד: "לוזון הסכים להשקיע סכום גבוה, אבל הבנתי שאסור לי לוותר"

גיא מלמד
גיא מלמד | Ross Parker - SNS Group / Contributor

ההצעות שקיבל ("הייתה קבוצה בסקוטלנד ופ"ת עשתה הרבה"), החוויות ("אין לי רכב, כל נהגי המוניות מכירים אותי") והנבחרת ("שוב פנו מליטא, אך לא אוותר על אזרחותי"). לאחר המשחק הענק מול קילמרנוק, החלוץ מדבר

(גודל טקסט)

לאחר פתיחה לא קלה לעונה, נראה שגיא מלמד התאקלם בסקוטלנד. החלוץ בן ה-28 הוביל אתמול את סנט ג'ונסטון ל-2:3 גדול על קילמרנוק, כשעם שער וצמד בישולים סיים כגיבור המהפך, זכה לשבחים רבים לאור העובדה שגם בתחילת החודש נגד מאת'רוול הוא כבש ובישל ובעיקר החל לפרוע את השטרות.

כעת, בראיון מיוחד לספורט1, מספר מלמד על התקופה הלא קלה, ההתאקלמות באי הבריטי והמטרות העתידיות אחרי כארבעה חודשים בליגה הסקוטית.

"הרגשה מדהימה. כיף להמשיך את הגול והבישול מלפני שבועיים. זה היה משחק על שש נקודות ולמחוק פיגור של 2:0 זו תוצאה אדירה שיכולה לשנות לנו את העונה", התייחס למשחק אמש.

גיא מלמד מבקיע | Alan Harvey/SNS Group via Getty Images

ההתאקלמות בסקוטלנד: "באמת לא שיחקתי בהתחלה כפי שציפיתי, אבל לאורך הדרך המאמן נתן לי את התחושה שהוא מחזיק ממני ושזה רק עניין של זמן. הוא אפילו לא שחרר אותי כשהיו לי הצעות מסקוטלנד ומהארץ. התחלתי לשחק בקביעות".

על ההצעות שהיו בינואר: "כמו שאמרתי פה, בסקוטלנד הייתה איזו קבוצה שהתעניינה ובארץ מספר קבוצות שהעיקרית ביניהן הייתה מכבי פתח תקווה. אבי לוזון באמת עשה הרבה והיה מוכן להשקיע סכום גבוה כדי להביא אותי וזה מחמיא לי מאוד. אבל בסופו של דבר התחלתי לשחק ונשארתי".

הקשיים בחודשים האחרונים: "תמיד רציתי לנסות את מזלי באירופה וכשהבנתי שהגעתי לליגה ברמה כל כך גבוהה ועם כל כך הרבה חשיפה, הבנתי שאסור לי לוותר על המקום שלי פה. לא היו לי רגעים שחשבתי על זה. אני חזק מנטלית ויודע מה אני שווה".

גיא מלמד | Alan Harvey/SNS Group via Getty Images

הכדורגל הבריטי, זה לא סוד, שונה ב-180 מעלות מהכדורגל הישראלי. גם עבור מלמד, שהגיע לסקוטלנד ממכבי נתניה, הייתה זו התחלה קשה ושונה לאור הצורך להתרגל לסגנון אחר לחלוטין מהכדורגל הישראלי – פחות טכניקה, יותר כדורים ארוכים והתמודדות מול בלמים פיזיים ואגרסיביים.

"בהתחלה היה קשה", מודה מלמד כשהוא נשאל על הליגה הסקוטית וההבדלים בינה לבין ליגת העל, "המשחק יותר פיזי ופחות שורקים לך על עבירות. פתאום תיקולים שהיו שורקים לי בארץ לא שרקו לי, אבל בסופו של דבר הצלחתי להתאים את עצמי. אתה צריך לשנות את דפוס המחשבה וסגנון המשחק. דורשים פה משחקני ההתקפה יותר להקפיד על ההגנה".

אם הוא ממתין לזימון בכורה לנבחרת ישראל: "נבחרת ליטא רצתה אותי מאוד, אפילו לפני שבוע המנהל הטכני שלהם פטריק דיבר עם הסוכן שלי קלייד, אבל יש שם חוק שמי שרוצה לשחק שם צריך לוותר על האזרחות שלו ואני לא מוכן לוותר על אזרחותי הישראלית. אני מקווה שזה ייצא לטובה ושאקבל זימון בכורה לנבחרת ישראל".

גיא מלמד | סט. ג'ונסטון

סנט ג'וסטון זו קבוצה מהעיר פרת', המרוחקת כשעה מאדינבורו ומגלאזגו. מלמד מספר על החיים בעיר: "אין לי רכב, אז אפשר להגיד שכל נהגי המוניות בפרת' מכירים אותי ויודעים מתי האימונים של הקבוצה. אחרי משחקים טובים הם רוצים לתת לי הנחה על הנסיעה, אבל אני לא מסכים (צוחק, ת.ח). הסקוטים הם מאוד מסורתיים והתחלתי ללמוד את כל שירי חג המולד בעל פה ואת הסלנגים של הקבוצה, כאלה שאתה לא מוצא אפילו בגוגל טרנסלייט. צריך להיות מקומי בשביל להתרגל לזה".

למרות המרחק, מלמד זוכה לתמיכה כחול-לבן בסקוטלנד: "אני בקשר טוב עם אופיר מרציאנו ואנחנו מדברים לפחות פעם בשבוע. הוא נתן לי עצות על התרבות במדינה, חדר ההלבשה וכו'".

לסיום, החלוץ הציב מטרות לחצי העונה שנותרה: "העפלנו לגמר גביע הליגה שייערך מול ליוינגסטון בסוף פברואר וזו הזדמנות לקחת תואר אחרי כמה שנים. בליגה, אנחנו עוד שואפים להתברג בפלייאוף העליון, אבל מצד שני תמיד מסתכלים למטה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי