בהולנד החמיאו לזהבי על העקב ותקפו את שמידט: "מאלן וגצה הצילו אותו"

שחקן העבר פייר ואן הוידונק הגדיר את המסירה של הישראלי בשער השלישי מול ויטסה כ"לא מהעולם הזה". למרות ה-1:3, המאמן ספג אש: "הוא חושב שהוא בקדם העונה. אולי הוא רוצה שהשחקנים ייצאו רעננים לפגרה"

(גודל טקסט)

באיינדהובן לא רגוע. פ.ס.וו אמנם חזרה אתמול (ראשון) פיגור לניצחון 1:3 על ויטסה של אלי דסה, בין השאר הודות לבישול של ערן זהבי והשתתפות של החלוץ במהלך שהביא לשער השלישי והמכריע במשחק, אבל כשהקבוצה ממשיכה להציג בעיות בהגנה, הגביע כבר אבד, העונה האירופית בסכנה ואייאקס מובילה בנוחות את המרוץ לאליפות, בהולנד ממשיכים לבקר את החלטות המאמן רוג'ר שמידט.

הגרמני ביצע אתמול מהפכה בהרכב והותיר על הספסל חמישה שחקנים שלרוב פותחים ב-11, בראשם דוניל מאלן, מריו גצה ופיליפ מקס, כאשר השניים הראשונים כבשו את השערים שהצילו את פ.ס.וו מהפסד ולכן ב"פוטבול זון" המקומי נכתב כי "מאלן וגצה הצילו את הניסוי הכושל של שמידט". באולפן 'ESPN הולנד', הפרשן מרסיאנו וינק התקומם על הרוטציה וקרא לאיש על הקווים: "פשוט תפסיק! אני לא מבין איך הוא לא פותח איתם. פשוט תבחר את ההרכב הכי חזק שלך!". שותפו קנת' פרס ניסה הסביר: "הוא בטח חשב לעצמו שכך השחקנים הטריים יוכלו לשנות את המשחק מהספסל, אבל זה הימור ואי אפשר לשמור על שיטה כשאתה מחליף הרבה שחקנים".

גם בטלוויזיה ההולנדית ביקרו את המאמן ושחקן העבר פייר ואן הוידונק ניתח: "שמידט הולך על חבל דק מאוד. יש לי הרגשה שהוא חושב שהוא עדיין בקדם העונה. לפעמים יש פציעות, אבל להשאיר את השחקן הכי טוב שלך, דוניל מאלן, על הספסל?". איברהים אפלאיי, שישב באותו פאנל, שלח עקיצה לגרמני: "אולי הוא רוצה שהשחקנים ייצאו רעננים לפגרה". עוד פרשן שישב לצד השניים הוא תיאו יאנסן, שדיבר על ההגנה: "המשחק היה יכול להיות מוכרע במחצית הראשונה. ויטסה הייתה יכולה להוביל 2 או 0:3. מערך ה-5-3-2 שלו התברר כרע מאוד ולא בכדי הוא חזר לשיטה הרגילה בהפסקה".

באשר לזהבי, הישראלי לא הצליח למצוא את הרשת אבל סידר למאלן את שער השוויון במסירה טובה ובהמשך, מסירה שלו בעקב השאירה את ראיין תומאס וגצה במצב של שניים על אחד מול השוער, שהסתיים בכיבוש של הקשר הגרמני. ואן הוידונק התפעל מהביצוע של זהבי: "מסירת העקב שלו ב-1:3 הייתה לא מהעולם הזה".

זהבי חוגג עם גצה, מי ש"הציל את שמידט" | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי