90 דקות מתואר: על הלילה החלומי של אלי דסה ו-ויטסה ארנהיים

המגן השלים 90 דקות ב-0:2 על ונלו, קבוצתו העפילה לגמר הגביע בפעם החמישית בתולדותיה ותקווה להימנע ממפגש עם אייאקס. "צעד אחד מגבורה", נכתב בתקשורת ההולנדית, שם הרעיפו שבחים על המאמן

(גודל טקסט)

אלי דסה רחוק 90 דקות מזכייה בתואר ראשון באירופה. המגן המצטיין, שהניף שלושה תארים עם מכבי תל אביב אך מעולם לא זכה בגביע, השלים אמש (שלישי) 90 דקות מוצלחות בניצחון 0:2 על ונלו, שהעלה את ויטסה ארנהיים לגמר הגביע שייערך ב-18 באפריל ובו תפגוש קבוצתו את המנצחת במשחק בין הירנביין של אריאל הרוש לאייאקס (רביעי החל מ-22:05, ספורט1).

על חשיבות המשחק עבור ויטסה תעיד העובדה שמאות מאוהדי הקבוצה חיכו לאוטבוס של השחקנים לפני המשחק, עודדו אותם והדליקו אבוקות וזיקוקים. גיבור המשחק היה אוסאמה טנאנה, שבישל לארמנדו ברויה (75), קבע את תוצאת הסיום בעצמו (84) עם פצצה לחיבורים ונתן את האות לחגיגות הגדולות.

בעונת 2016/2017 ויטסה ארנהיים זכתה בתואר הראשון בתולדותיה, הגביע ההולנדי, אחרי ניצחון 0:2 על פיינורד בגמר. זו הפעם החמישית בהיסטוריה שהקבוצה העפילה למעמד היוקרתי. אם לא תהיה סנסציה יוצאת דופן, נראה שהפעם היא תפגוש את אייאקס, מחזיקת הגביע המכנת וכנראה הקבוצה הטובה בהולנד, משוכה שצפויה להיות גבוהה במיוחד.

"ויטסה באופוריה, היא רחוקה צעד אחד מגבורה", נכתב בתקשורת ההולנדית. בכתבה ציינו שוויטסה הצליחה להימנע ממפגש עם כל הגדולות ו"הדרך אל הגמר הייתה סלולה". קבוצתו של דסה עברה בדרך למעמד היוקרתי את ווילם, דן האג, אקסלסיור ואתמול כאמור את ונלו, אותה היא ניצחה בפעם השנייה תוך שלושה ימים.

בהולנד החמיאו: "לוויטסה יש יש חבורה מיוחדת של שחקנים, חבורה מאוד שאפתית". גם מאמנו של דסה זכה לשבחים: "תומאס לטש, מאמן לחלוטין לא ידוע בכדורגל ההולנדי, יכול לרשום את שמו בספרי ההיסטוריה של המועדון. מאדם לא מוכר לכוכב – לשם כך דרוש ניצחון אחד נוסף".

שחקני ויטסה חוגגים
שחקני ויטסה חוגגים | ANP Sport / Contributor
שחקני ויטסה ארנהיים חוגגים
שחקני ויטסה ארנהיים חוגגים | Soccrates Images / Contributor
אלי דסה ושחקני ויטסה חוגגים
אלי דסה ושחקני ויטסה חוגגים | ANP Sport / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי