זהבי: "באמת שהפסקתי לספור את הדו"חות שקיבלתי בהולנד"

כוכב פ.ס.וו זכה לכתבה מקיפה בתקשורת המקומית. שירותו הצבאי, המעבר מהפועל למכבי, התקרית עם פואד, הבחירה באמטסרדם על פני איינדהובן והקהילה היהודית שעזרה למשפחתו להתאקלם במהרה

(גודל טקסט)

אם למישהו היה ספק, ערן זהבי הפך לכוכב כדורגל גם בהולנד. אחרי פתיחת עונה לא מוצלחת, שבמהלכה הוא חלה מקורונה וסבל מפציעה, כוכב נבחרת ישראל חזר לעצמו בענק עם 12 שערים ב-15 משחקים ב-2021 והוא השחקן החשוב ביותר של פ.ס.וו איינדהובן בתקופה האחרונה.

לקראת המשחק הענק מול פיינורד (החל מ-15:25, שידור ישיר בספורט4), זהבי זכה לכתבת ענק באתר של רשות השידור ההולנדית "nos", בה נגעו כמעט בכל נקודה בקריירה שלו: השירות הצבאי, המעבר מהפועל למכבי, התקרית עם פואד, התקופה בפאלרמו, זריקת סרט הקפטן, ההחלטה לגור באמסטרדם ולא באיינדהובן, העניין שהביעה בו אייאקס וגם דו"חות תנועה הרבים.

"זהבי בחר לגור עם אשתו ושלושת ילדיו באמסטלפיין, סמוך לאמסטרדם. בחירה יוצאת דופן לשחקן פ.ס.וו", נכתב. "משפחת זהבי הצליחה להשתלב במהרה בהולנד בזכות נוכחותה של קהילה יהודית גדולה", הסבירו בכתבה. זהבי עצמו הבהיר כי "שמעתי סיפורים רבים על המדינה. אנשים אמרו לי 'לך לשם, זו מדינה יפה', אבל אני עדיין לא מכיר את הולנד האמיתית".

ערן זהבי, פיליפ מקס
ערן זהבי, פיליפ מקס | Soccrates Images / Contributor

זהבי התייחס לדו"חות התנועה שקיבל מאז שהצטרף לפ.ס.וו: "באמת שהפסקתי כבר לספור, אמרו לי להאט, אבל אף פעם לא ראיתי מצלמות מהירות. לא ידעתי שהמהירות הממוצעת נבחנת לאורך קטע הכביש כולו. ברגע שהגיע הדו"ח הראשון חששתי קצת, אבל למרבה המזל נראה שגשם הדו"חות הסתיים".

כשנשאל על המגעים שניהל בקיץ עם אייאקס, זהבי השיב בקצרה: "כבר נתתי את המילה שלי לפ.ס.וו ולמאמן רוג'ר שמידט". הישראלי שיחגוג 34 ביולי התייחס לגילו: "זלאטן בן 39, רונאלדו בן 36. אני לא רואה אותם פורשים בשנתיים הקרובות. אני יודע בדיוק מה אני צריך לעשות כדי לשמור על הגוף שלי ולהישאר בכושר". זהבי התייחס לרעב שלו לשערים: "אם אני לא מבקיע, אשתי סובלת כי אני אומלל וכועס. לחיות עם חלוץ זה ממש לא קל", סיכם בחיוך.

בכתבה החמיאו לישראלי: "זהבי לא רואה את השנים שלו בצבא ההגנה לישראל כנטל, אלא כתקופה שעזרה לו להתפתח בתור בן אדם והמשמעת שלו היא ההוכחה לכך. הוא לוקח את מוסר העבודה של כריסטיאנו רונאלדו כדוגמה, ללמוד משהו מהקסם של מסי זה בלתי אפשרי בעיניו".

כריסטיאנו רונאלדו | Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי