"נכשלת בגדול": הסיבות להתרסקות של ערן זהבי ופ.ס.וו

שמידט ושחקניו תחת אש אחרי ה-2:0 לאלקמאר, קבוצה שבקושי שמרה על שער נקי העונה והסתדרה היטב דווקא מול סוללת הכוכבים מאיינדהובן. כיצד זה קרה? בהולנד ניתחו והסבירו גם את החלק של הישראלי

(גודל טקסט)

אחרי 27 מחזורים בליגה ההולנדית, בהחלט אפשר לומר שמאבק האליפות הוכרע. רשמי זה עדיין לא, אבל אייאקס כבר בפער דו ספרתי של 11 נקודות מפ.ס.וו איינדהובן ומאלקמאר וזה עוד לפני שהיא השלימה את המשחק החסר. לכן, בהחלט אפשר לומר שכעת המאבק הגדול ביותר שנותר פתו חהוא על המקום השני שמעניק את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות.

פ.ס.וו וערן זהבי נכנעו אתמול (ראשון) 2:0 לאלקמאר והמשמעות היא שהקבוצה הפסידה את כל 16 משחקיה האחרונים נגד שלוש הגדולות בהולנד (אייאקס, פיינורד ואלקמאר). בעיתוני הולנד לא ריחמו על רוג'ר שמידט ושחקניו, בוודאי לאור הראיון שהעניק בתום המשחק ובו אמר בין השאר שהקבוצה "עדיין לא מתפקדת כמו שצריך בהגנה ובהתקפה".

ב"de Volkskrant" ביקרו את המאמן על דבריו וכתבו: "אם לסכם את העונה עד כה, פ.ס.וו נכשלת בגדול. זה מאוד מוזר שקבוצה מתקשה עם שחקני התקפה כמו ערן זהבי, דונייל מאמן, מריו גצה, קודי גאקפו ו'סופר סאב' כמו נוני מדואקה. זו קבוצה שרק על שחקני התקפה הכניסה מעל 100 מיליון יורו בשנים האחרונות".

ערן זהבי | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

דברים דומים נכתבו גם ב"Trouw": "שום דבר לא עובד לפ.ס.וו נגד הגדולות מאז דצמבר 2018, היא לא ראויה לשם קבוצת צמרת. אין ביטחון בקבוצה ורואים שהיא לא מסוגלת לשמור על יציבות במשך 90 דקות. החלוצים שלה מחמיצים מצבים ממשיים ובצד השני שחקני ההגנה עושים טעויות שעולות ביוקר. אלקמאר הצליחה לשמור על שער נקי בפעם הראשונה העונה מול קבוצה גדולה ורביעית בסך הכל דווקא מול יריבה עם מאלן, גאקפו, גצה וזהבי".

יתרה מכך, ב"voetbalprimeur" ניסו לנתח מה לא עובד בפ.ס.וו והבחינו שאחת הבעיות הגדולות ביותר היא שגם זהבי וגם מאלן יורדים לקבל את הכדור ולמעשה לא משאירים יותר מדי אופציות מסירה בחלק הקדמי: "זהבי יורד יותר מדי פעמים לקבל את הכדור ולא מרגישים כמעט את שחקני ההתקפה של פ.ס.וו באזורים המסוכנים", נכתב.

הבעיה בהתקפה, כפי שניתחו ב"voetbalprimeur" | צילום מסך voetbalprimeur

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי