כפי שפורסם לראשונה בספורט1: ליאור רפאלוב חתם באנדרלכט

שחקן השנה בבלגיה שחוגג יום הולדת 35, ישחק בשנתיים הבאות במועדון הפאר לדרישת המאמן וינסנט קומפני והמנהל המקצועי שמכיר אותו מימיהם המשותפים בקלאב ברוז'. "כולם מכירים את האיכויות שלו", הבהיר ורבקה

(גודל טקסט)

שבועות רבים שעתידו של ליאור רפאלוב העסיק מאוד את התקשורת הבלגית, לא פחות ממאבק האליפות צמוד, וגם את סוכנו דודו דהאן שהתראיין בסוף השבוע. דהאן הבהיר כי אם יש קבוצה ישראלית שיצטרף אליה זו תהיה בית"ר ירושלים. אלא שהיום (שני) קשר הכנף המצטיין חתם רשמית באנדרלכט. הפרסומים החלו כבר אתמול ובשעות הערב העניין הפך לרשמי. "וולקאם רפא" בירכו באתר הרשמי של אנדרלכט.

פטר ורבקה, המנהל הספורטיבי, שדחף להשלמת העסקה וכבר שיתף עמו פעולה בעבר בברוז', בירך על המהלך: "כולנו מכירים את האיכויות של ליאור וברור שהן תואמות את הכדורגל שאנחנו רוצים לראות. בזכות הניסיון שלו אך גם בהחלט בשל הדחף והמקצועיות העצומים שלנו – הוא יוכל להפוך את הצעירים הרבים שלנו לטובים יותר על המגרש ומחוצה לו".

עוד אמר: "מהבחינה הזו, ליאור יוכל להאיץ את ההתפתחות של השחקנים האלה תוך שהוא יתרום לנו כמובן גם שערים ובישולים".

לפי ידיעות בבלגיה שחלקן התפרסמו כבר אתמול, רפאלוב מי שמאוד היה מעוניין בישראלי הוא בלם העבר וינסנט קומפני, מאמן הקבוצה. לפי "gva", רפאלוב קיווה להמשיך באנטוורפן ועד רגע זה לא מבין מדוע המועדון משך אותו במשך חודשים ולא הגיש הצעה דווקא כשהוא בשיאו וזכה להכרה רצינית כשנבחר לשחקן השנה.

ליאור רפאלוב | YORICK JANSENS/BELGA MAG/AFP via Getty Images

הגדילו לעשות ב-"hln", מכלי התקשורת הכי גדולים בבלגיה, שם פורסם כי רפאלוב כבר חתם לשנתיים הבאות באנדרלכט לאחר שהמגעים בין הצדדים התקדמו והושלמו בשבוע שעבר. מי שדחף להשלמת העסקה הוא כאמור המנהל המקצועי ורבקה, שהיה סקאוט ראשי בימי ליאור רפאלוב בקלאב ברוז' ומשם השניים מכירים. לא מן הנמנע כי מעתה ועד תום העונה רפאלוב לא ישחק יותר וישתייך לסגל קבוצת המילואים של אנטוורפן.

רפאלוב חוגג בדיוק היום את יום הולדתו ה-35 ו אין ספק שזהו צעד משמעותי נוסף לעבר פרישה מעבר לים. עד המעבר לאנדרלכט, רפאלוב יקווה לסייע לאנטוורפן לסיים במקום השני המוביל למוקדמות ליגת האלופות – המרחק מהמוליכה קלאב ברוז' עומד על 8 נקודות אחרי קיזוז. ספק גדול אם רפאלוב ישותף, כי גם בפלייאוף תפגוש אנטוורפן פעמיים את אנדרלכט, שנמצאת בפיגור נקודה מאנטוורפן וכרגע מדורגת במקום השלישי.

העונה רשם 12 שערים ו-14 בישולים והצטיין גם בליגה האירופית כשכבש שער ניצחון נגד טוטנהאם וכן בצמד המשחקים נגד ריינג'רס. רפאלוב סוגר עשור מעבר לים כשהגיע לברוז', כזכור, בקיץ 2011 לאחר שזכה באליפות עם מכבי חיפה. הוא זכה עם ברוז' בשתי אליפויות (2016 ו-2018) בין היתר וגם בגביע הבלגי ב-2015, כשכבש במשחק הגמר. גם עם אנטוורפן זכה בגביע בשנה שעברה, וכבש נגד לא אחרת מהאקסית ברוז'.

הדבר היחיד שמתסכל את הקשר המוכשר הוא מצבו בנבחרת ישראל, כפי שסיפר בריאיון מיוחד לספורט1 לפני כשבועיים. הקשר זכה להתעלמות גדולה מצד המאמן וילי רוטנשטיינר. בריאיון סיפר רפאלוב כי אופציה של חזרה לישראל אינה ריאלית עבורו.

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | Craig Williamson – SNS Group / Contributor

אנדרלכט היא שיאנית האליפויות בבלגיה עם 34 תוארי אליפות (לראשותה גם עוד תשעה גביעים). רפאלוב יקווה לעזור לקבוצה לזכות בתואר לראשונה מאז עונת 2016/17. אנדרלכט רשמה השיגים גם באירופה כשזכתה בגביע אופ"א ב-1983 וכעבור שנה הגיעה לגמר. באמתחתה גם שתי זכיות בגביע אירופה למחזיקות גביע ושני תוארי סופר קאפ אירופי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי