בעקבות החגיגה של תומר חמד: וולינגטון אוסרת על הכנסת דגלי ישראל

תומר חמד | Mark Kolbe/Getty Images

מתוך רצון שלא לנקוט עמדה בסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל רקע מבצע "שומר החומות" בעזה, קבוצתו של החלוץ הודיעה כי בשלב זה לא ניתן יהיה להניף דגלי מדינות אחרות פרט לאוסטרליה וניו זילנד

(גודל טקסט)

תומר חמד עורר לא מעט כותרות באוסטרליה לאור החגיגה שלו עם דגל ישראל, כיפה וקריאת "שמע ישראל" ב-2:2 של וולינגטון פיניקס בחוץ נגד מלבורן סיטי, משחק בו כבש פעמיים ומנע מקבוצתו הפסד. חמד כבר חגג מספר פעמים עם דגל ישראל בתמיכת אנשי הקהילה היהודית באוסטרליה שמלווים אותו מקרוב, אבל בעקבות מבצע "שומר החומות" הפעם החגיגה התקבלה בצורה שונה לגמרי.

בוולינגטון פיניקס חששו שהנהלת הליגה תעניש את הקבוצה הפעם בשל הנסיבות המצביעות על עירוב בין פוליטיקה וספורט והמנהל המקצועי דייויד רום אף הודה כי הוא צופה שהנהלת הליגה תבקש הבהרות לכל הפחות. כנראה שבשל כך הודיעה הבוקר (חמישי) קבוצתו של תומר חמד על החלטתה לאסור את הכנסת דגלי מדינת ישראל למשחקיה.

וולינגטון, קבוצה ניו זילנדית במקור, אירחה את משחקיה בסידני עד כה בשל מגבלות קורונה שהוטלו, אבל השבוע כבר שבה לעירה ובשבת בבוקר תארח את המחזור הבא בליגה לראשונה העונה במגרשה הביתי, אבל דגלי ישראל (או כל מדינה אחרת להוציא את אוסטרליה וניו זילנד) לא יהיו בתחומי המגרש: "בתגובה למתיחות במזרח התיכון, וולינגטון פיניקס מבקשת מהאוהדים להימנע מהבאת דגלי מדינות בשני משחקי הבית הבאים של הקבוצה. המועדון נקט באמצעי זמני זה מתוך כבוד לכל הלאומים שנקלעו לסכסוך".

תומר חמד, אשתו שונית והילדות | Darrian Traynor/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי