לקראת החתימה בסלטיק: בסקוטלנד תהו על קנקנו של עבדה

ליאל עבדה | קובי אליהו

ב"סאן" הסקוטי פנו לאקס ריינג'רס בוני גינצבורג ולאופיר לוזון, מנהל מח' הנוער של מכבי פ"ת, כדי להבין מיהו הרכש המסתמן של הירוקים-לבנים: "שונה מהנער הישראלי הממוצע. מקצוען אמיתי"

(גודל טקסט)

הסקרנות בסקוטלנד הולכת וגוברת לקראת החתימה הצפויה של ליאל עבדה בסלטיק. בתקשורת המקומית תוהים על קנקנו של הכישרון הישראלי הצעיר ועל מנת לנסות ולהבין מיהו השחקן שמצטרף לירוקים-לבנים, ב"סאן" הסקוטי פנו אמש (שלישי) לשני אנשים בעלי היכרות עם החלוץ בן ה-19: שוער העבר של ריינג'רס בוני גינזבורג, והמנהל המקצועי של מחלקת הנוער במכבי פ"ת, אופיר לוזון.

"אני מאמין שליאל יתאקלם לכדורגל הסקוטי. הוא לא בחור גדול, אבל הוא חזק", סיפר גינצבורג. "צריך לקחת בחשבון שסלטיק היא בדרך כלל הקבוצה הדומיננטית במשחקיה. היא תמיד מגיעה להרבה מצבים נגד היריבות בסקוטלנד. אם כך יהיה, ליאל יכבוש. הוא מאוד מסוכן מול השער".

השוער לשעבר הדגיש את הרב-גוניות של עבדה: "ליאל יכול לשחק באגפים וגם כחלוץ מרכזי. יש לו מהירות גבוהה והוא תמיד יוצר בעיות להגנות היריבות. הוא מנצל הזדמנויות ביעילות". על ההשוואות למנור סולומון, שכידוע צמח גם הוא בפ"ת: "יש לליאל פוטנציאל להיות שחקן חשוב לישראל בשנים הקרובות. הוא מגיע ממועדון טוב, שיחק בנבחרת הצעירה ועכשיו הוא בסגל הבוגרת. היכולת הטכנית שלו טובה, הוא גדל במועדון עם מוניטין טוב בפיתוח שחקנים".

ליאל עבדה | אריאל שלום

לוזון נשאל על אופיו של עבדה: "הוא לא מגיע ממשפחה מבוססת. הוריו עובדים קשה מאוד כדי לפרנס את הבית, הם אנשים צנועים, אנשים של פעם. ליאל יודע להודות לאביו על כל זוג נעליים שקנו לו. הוא שונה מהנער הישראלי הממוצע, כאילו גדל בדור אחר. ליאל בוגר מאוד וזה הקסם שלו".

לוזון סיכם: "ברור לו מה החלום שלו והוא יגשים כל מטרה. הוא ילד שלא יסטה מהמסלול. ליאל מקצוען אמיתי, הוא יחזור מהפגרה בכושר הכי טוב וביכולת הכי טובה. הוא עובד לבד עם מאמנים אישיים. מלבד המהירות, התכונות הכי טובות שלו הן הטכניקה והחוצפה על המגרש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי