עבדה וביטון זכו עם סלטיק בגביע הליגה, וייסמן שוב כבש

play
יש גביע. קאלום מקגרגור מניף, ליאל עבדה מימינו וניר ביטון משמאלו | רויטרס
ליאור רפאלוב בישל מול האקסית, אך אנדרלכט השיגה רק 2:2 נגד ברוז' 02:08

תואר ראשון לשחקן הכנף מעבר לים ומספר 17 לקשר, אחרי מהפך ו-1:2 בגמר מול היברניאן. חלוץ ויאדוליד חגג את ה-10 שלו בליגה ב-0:2 על ריאל סוסיאדד ב'. בישולים לרפאלוב וסלליך

(גודל טקסט)

תואר ראשון לליאל עבדה מעבר לים: שחקן הכנף בן ה-20 היה שותף יחד עם ניר ביטון ל-1:2 של סלטיק בגמר גביע הליגה על היברניאן. עבדה השלים 90 דקות ואילו ביטון נכנס לקישור בדקה ה-27 בעקבות פציעתו של דייויד טרנבול. הקפטן פול הנלון העלה את היבס ליתרון בדקה ה-51, אבל קיוגו פורוהאשי היפני השווה מיד ובדקה ה-72 השלים צמד וקבע שגביע הליגה שייך לסלטיק בפעם ה-20 אי פעם. בעוד עבדה זוכה להניף גביע לראשונה, לביטון זהו תואר מספר 17 בסקוטלנד: 7 אליפויות, 4 גביעים ו-6 גביעי ליגה.

קאלום מקגרגור קפטן סלטיק מניף את גביע הליגה, ליאל עבדה מימינו, ניר ביטון משמאלו
יש גביע. קאלום מקגרגור מניף, ליאל עבדה מימינו וניר ביטון משמאלו | רויטרס

* שון וייסמן המשיך את העונה המצוינת שלו במדי ויאדוליד והעניק לקבוצתו ניצחון חוץ 0:2 על ריאל סוסיאדד ב', אותה מאמן צ'אבי אלונסו. חלוץ נבחרת ישראל היה על הריבאונד בדקה ה-60 וחגג את שערו ה-10 בליגה הספרדית השנייה, לפני שהוחלף בדקה ה-76. לואיס פרס חתם בתוספת הזמן. ויאדוליד במקום החמישי שמוביל למשחקי הפלייאוף.

* ליאור רפאלוב נעצר היום אחרי שהבקיע בחמישה משחקים רצופים של אנדרלכט, אבל בכל זאת סיפק תרומה ב-2:2 מול האקסית המיתולוגית קלאב ברוז' עם בישול בדקה ה-73 לפרנסיס אמוזו שהשתחרר, נכנס לרחבה ובעט פנימה את ה-1:1. אנדרלכט הפכה שמונה דקות לאחר מכן בזכות הבלם ווסלי הוד, אבל האנס ונאקן נגח את השוויון בדקה ה-83 וקבע חלוקת נקודות בקרב הצמרת. אנדרלכט עם 35 נקודות במקום הרביעי, ברוז' עם 40 במקום השני.

* אופיר מרציאנו ישב על הספסל של פיינורד, שלא הצליחה לעצור את רצף ההפסדים שלה במשחקי הקלאסיקר מול אייאקס והפעם הפסידה לה 2:0 בבית. זה הפסד חמישי רצוף של הקבוצה מרוטרדם מול האלופה, כשהפרש השערים במשחקים הללו עומד על 13:0. אייאקס ניצחה הודות לשער עצמי של מרקוס סנסי בדקה ה-44 ולפנדל של דושאן טאדיץ' בדקה ה-81, ומקדימה כעת את פיינורד בשלוש נקודות. פ.ס.וו תחזור למקום הראשון אם תנצח בחוץ את ר.ק.ס ואלווייק.

ליאור רפאלוב שחקן אנדרלכט
נקודה בקרב הצמרת. ליאור רפאלוב | אימג'בנק GettyImages, BSR Agency

* סינטאיהו סלליך נכנס כמחליף בדקה ה-74 ובישל בחלוף ארבע דקות את השער הרביעי של גנצ'לרבירלי בניצחון הביתי 0:5 על מנמנספור. קבוצתו במקום השביעי בליגה הטורקית השנייה.