ערן זהבי נבחר לשחקן חודש מרץ בליגה ההולנדית

play
ערן זהבי חוגג עם פיליפ מקס | GettyImages, Soccrates Images
ערן זהבי כבש משחק שישי ברציפות ועזר לפ.ס.וו לנצח 0:5 את פורטונה סיטארד 02:24

אחרי קבלת הפרס, החלוץ יקווה להבקיע משחק שביעי ברציפות ואולי גם יעפיל לפסגה אם אייאקס תמעד אצל כרונינגן. פיינורד ומרציאנו מול וילם, ויטסה ודסה יתארחו באלקמאר

(גודל טקסט)

פגרת הנבחרות הסתיימה וגם בהולנד הליגה נכנסת לישורת אחרונה, כשמחר (שבת) יימשך הקרב האדיר על האליפות בין אייאקס לפ.ס.וו איינדהובן עם פתיחת המחזור ה-28. האלופה מאמסטרדם תתארח אצל כרונינגן (17:30) ותוכל לברוח לפחות זמנית ליתרון של חמש נקודות, אבל מעידה שלה מול המדורגת שמינית תאפשר לפ.ס.וו איינדהובן ולערן זהבי לכל הפחות להיצמד אליה אם היא תצא עם ידה על העליונה ממשחק החוץ בטוונטה (19:45, ספורט3).

זהבי כזכור לא היה חלק מסגל נבחרת ישראל בשני משחקי הידידות נגד גרמניה ורומניה והוא זכה לפגרה קצרה כדי לצבור אנרגיות ולנוח לקראת המאני-טיים, בתקווה שימשיך את המומנטום הנהדר בו היה – הבקיע בכל שלושת מחזורי הליגה האחרונים, כבש גם בשני המשחקים מול פ.צ קופנהאגן בדרך למפגשים מול לסטר ברבע גמר הקונפרנס וקודם לכן בגביע, משמע שישה משחקים ברצף. זהבי צפוי להמשיך בהרכב של רוג'ר שמידט, שבסיום העונה יעזוב ויפנה את מקומו לחלוץ העבר רון ואן ניסטלרוי.

עוד לפני המשחק, הישראלי נבחר לראשונה לשחקן החודש בליגה ההולנדית, אחרי מרץ מצוין שבו הבקיע שלוש פעמים בליגה וגם הוסיף בישול. פרט לכך היו לו כאמור גם שלושה שערים באירופה ואחד בגביע.

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן
בפ.ס.וו שינו את דעתם? זהבי | GettyImages, ANP Sport

עד תום העונה במסגרת הליגה, אייאקס תתארח מחר אצל כרונינגן, תארח את ספרטה, תתארח אצל נאק ברדה, תארח את זוולה ומצפה לה סיום עונה לא פשוט באלקמאר, בבית מול הירנביין ובחוץ נגד ויטסה. פ.ס.וו לעומת זאת תתארח מחר אצל טוונטה, אבל לאחר מכן תארח את ואלוויק, תתארח אצל קאמבור, תארח את ווילם II, תצא למשחק חוץ קשה מול פיינורד, תארח את ברדה ותסיים את העונה בחוץ מול זוולה.

כידוע, אייאקס ניצחה את פ.ס.וו איינדהובן בשני משחקי הליגה ביניהן העונה והקבצות עוד ייפגשו ב-17 באפריל בגמר הגביע ההולנדי באצטדיון ברוטרדם.

אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל רואה כדור ברשת
ישמור על מקומו בשער פיינורד. מרציאנו | אימג'בנק GettyImages, Alex Grimm

ועוד בגזרת הישראלים בהולנד, מחר תשחק גם פיינורד שתפגוש את ווילם II (22:00, ספורט2) כשאופיר מריאנו יקווה להמשיך לעמוד בשער אחרי הטעויות שביצע בהפסד 3:2 לאייאקס לפני הפגרה ולאור היכולת הטובה שגילה בנבחרת. פיינורד מדורגת שלישית בטבלה, אבל מקדימה את טוונטה בנקודה אחת בלבד ולזכותה שלוש נקודות יתרון בלבד על אלקמאר. ביום חמישי היא תארח את סלביה פראג בקונפרנס ליג.

ישראלי נוסף בהולנד שישחק מחר הוא אלי דסה, שיחד עם ויטסה יתארח אצל אלקמאר (21:00).