תואר ראשון לזהבי מחוץ לישראל, גאקפו: "נלחמנו שנים בשביל זה"

play
שחקן פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי עם הגביע ההולנדי | רויטרס
ערן זהבי ופ.ס.וו איינדהובן זכו בגביע ההולנדי אחרי מהפך בזק מול אייאקס 04:10

הישראלי שכבש שער שנפסל ב-1:2 של פ.ס.וו על אייאקס בגמר הגביע ההולנדי, חגג עם משפחתו בסיום. זעם באייאקס על השיפוט

(גודל טקסט)

שחקני פ.ס.וו איינדהובן חגגו ארוכות על כר הדשא לאחר הזכייה הערב (ראשון) בגביע ההולנדי בתום 1:2 נהדר על אייאקס. החבורה של רוג'ר שמידט פיגרה 1:0 משער של ראיין חראפנברך בדקה ה-23, אך הצליחה להפוך תוך שתי דקות בפתיחת המחצית השנייה משערים של אריק גוטיירס (48) וקודי גאקפו (50). הקבוצה מעיר הבירה הפעילה לחץ כבד אך לא הצליחה להשיג את שער השוויון, כאשר שלושה שערים נפסלו לה, בעוד בצד השני גם שער של ערן זהבי נפסל (11).

אם משאירים בצד את הזכייה בגביע יוהן קרויף, שהוא טורניר קדם עונה, זהו התואר המשמעותי הראשון של איינדהובן מאז הזכייה באליפות ב-2018. בגביע לא זכתה פ.ס.וו מאז 2012, וכעת היא השלימה זכייה עשירית במפעל – עשר שנים מאז ההנפה הקודמת. מבחינת זהבי, הוא חגג תואר ראשון מחוץ לישראל, ולראשונה זוכה בגביע או אליפות מאז עונת 2014/15, אז עוד שיחק במכבי תל אביב.

ערן זהבי עם משפחתו בסיום הזכייה של פ.ס.וו איינדהובן בגביע ההולנדי
תואר ראשון מחוץ לישראל. זהבי עם משפחתו בסיום | אתר רשמי, מתוך הסטורי באינסטגרם של שי זהבי

שחקן פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי עם הגביע ההולנדי
| רויטרס

מאמן פ.ס.וו רוג'ר שמידט, שעובר לבנפיקה, נראה מאושר בסיום, ואחרי השריקה האחרונה ממש כרע על ברכיו בשמחה. לדבריו, "לפעמים צריך גם מזל, אבל אני גאה מאוד בקבוצה שלי, שידעה להתאושש היטב אחרי ההדחה מאירופה ביום חמישי. הקבוצה הזאת משמחת אותי מאוד". שמידט אמר ש"לדעתי הגיע לנו הניצחון, היינו טובים יותר ב-90 דקות. שיחקנו ביום חמישי, והיינו צריכים להילחם ולחזור מפיגור. הראינו אופי, חוסן ואיכות, ושלטנו במשחק".

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן לאחר הזכייה בגביע
| GettyImages, Soccrates Images

קודי גאקפו, שהשלים את המהפך של פ.ס.וו בתום מבצע גדול שחזר את רגע ההבקעה: "חתכתי לאמצע ובעטתי לפינה הקרובה. היה לי מרווח כדי לגרום לזה לקרות. הם היו פחות דומינטטים מבדרך כלל, וידענו שנוכל להבקיע אם נגביר מעט את האינטנסיביות שלנו, וככה באמת עשינו. נלחמנו בשביל זה במשך שנים. אירופה, גביע, ליגה – סוף סוף זכינו בפרס. וזה הגיע לנו".

מנגד, באייאקס התקשו לקבל את ההפסד ואת איבוד התואר בו החזיקו וממנו ייאלצו להיפרד. מאמן הקבוצה אריק טן האח בא בתלונות לשיפוט בגמר: "שיחקנו מול יותר מ-11 שחקנים. לפעמים ישנם כוחות שקשה להתמודד מולם. אני לא מדבר על סתם החלטות שרירותיות". כזכור, לאייאקס נפסלו שני שערים במשחק."הייתה צריכה להיות רק קבוצה אחת עם הגביע, וזאת אייאקס", אמר המאמן המפסיד, שהוסיף: "הכל, אבל הכל היה נגדנו במשחק הזה. הינו צריכים להתמודד עם יותר מדי מכות. לא קיבלנו פנדל. עשינו 0:2, והשער נפסל. השווינו ל-2:2, והשער נפסל. ואז פגענו בקורה. מתישהו זה היה יותר מדי".