גנט ומלדה גברו על רפאלוב ואנדרלכט וזכו בגביע הבלגי

play
יונס מלדה חוגג עם שחקני גנט | GettyImages, BRUNO FAHY / BELGA MAG / Belga via AFP
בתום דו קרב פנדלים אדיר: מלדה וגנט ניצחו את רפאלוב ואנדרלכט וזכו בגביע 02:55

אחרי 0:0 ב-120 דקות, הקבוצה של החלוץ שנכנס בתחילת ההארכה ולא בעט מהנקודה הלבנה ניצחה 3:4 בדו קרב הפנדלים. 90 דקות לקשר המפסידה

קבוצות: גנט
(גודל טקסט)

יממה לאחר שערן זהבי חגג זכייה בגביע ההולנדי עם פ.ס.וו איינדהובן אחרי מהפך ו-1:2 מול אייאקס בגמר, היום הגיע תורו של ליגיונר נוסף לחגוג זכייה בגביע, הפעם בבלגיה השכנה. יונס מלדה, בעונת הבכורה שלו בגנט, נכנס כמחליף בפתיחת ההארכה וזכה עם קבוצתו לאחר ניצחון 3:4 בדו קרב הפנדלים על אנדרלכט של ליאור רפאלוב.

שחקן אנדרלכט ליאור רפאלוב מול סוון קומס, שחקן גנט
הפעם הוא בצד המפסיד. רפאלוב מול קומס | אימג'בנק GettyImages, KURT DESPLENTER/BELGA MAG/AFP

רפאלוב קיבל את חולצת ההרכב ממאמנו וינסנט קומפני, אך בניגוד לשני הגמרים בהם יצא עם ידו על העליונה, הפעם הוא לא הבקיע שער ניצחון והוחלף בפתיחת ההארכה. במקביל לירידתו של הקשר הוותיק מכר הדשא, בצד השני מלדה נכנס כמחליף. כמה דקות לפני כן התרחש אירוע ביזארי במיוחד, כאשר אקטיביסט למען איכות הסביבה פרץ למגרש וקשר את עצמו לקורה.

אף שער לא הובקע ב-120 הדקות ושתי הקבוצות ניגשו לדו קרב מהנקודה הלבנה כדי להכריע את גורל הגמר. שבע הבעיטות הראשונות בדו קרב הכניעו את השוערים ואז הקשר ג'וש קולן החטיא עבור אנדרלכט. מייקל אנגדו היה יכול להעניק לגנט את הגביע, אך השוער הנדריק ואן קרומברוג סיפק הצלת ענק והשאיר את קבוצתו בחיים. מייקל מורייו היה יכול להשוות ל-4:4, אך החטיא וראה את גנט חוגגת זכייה. עבור גנט מדובר בזכייה רביעית בגביע אותו היא מניפה לראשונה מאז 2010.

אדם קושר עצמו לקורה בגמר הגביע הבלגי
גם זה קרה בגמר. אקטיביסט קשר את עצמו לקורה | אימג'בנק GettyImages, VIRGINIE LEFOUR/BELGA MAG/AFP

* שחקנה של ויסלה קראקוב, דור חוגי, נכנס כמחליף בדקה ה-82 וסיים ב-1:1 בשלונסק וורוצלאב בליגה הפולנית. עוד בפולין, ג'ואל אבו חנא פתח בהרכב לגיה ורשה, הוחלף בדקה ה-60 והפסיד 1:0 לפיאסט גליביצה.

* באיטליה, יונתן כהן עלה מהספסל בדקה ה-84 והיה שותף לניצחונה של פיזה 1:3 על קומו.

* בקפריסין, עומרי אלטמן פתח בהרכב א.א.ק לרנקה שניצחה 0:1 את אנורתוזיס פמגוסטה. הקשר ספג כרטיס צהוב בדקה ה-66 והוחלף בדקה ה-72.