ההצלה שהצילה את אופיר מרציאנו ה"פגיע": "גילה מנהיגות ברגע האמת"

play
מרציאנו | GettyImages, Geert van Erven/BSR Agency
ההצלה של מרציאנו וכל השערים: צפו בכל האירועים מחצאי גמר הליגה האירופית 02:33

הישראלי עצר את פאייה בדקה ה-90, כיפר על יכולת פושרת וקירב את פיינורד לגמר הקונפרנס ליג. בהולנד גיבו אותו: "השערים לא באשמתו"

קבוצות: פיינורד
(גודל טקסט)

אופיר מרציאנו הוא הליגיונר הישראלי היחיד שנותר במפעלים האירופים, ולמרות היחס החשדני לו הוא זוכה בהולנד, הוא ממשיך לעזור לפיינורד. אתמול (חמישי) סייע השוער לקבוצתו לנצח 2:3 את מארסיי במשחק הראשון של חצי גמר הקונפרנס ליג, במשחק מהנה וקצבי, שמבחינתו האישית היה הפכפך למדי.

מרציאנו ספג שני שערים לא מחויבים, אבל כיפר על כך עם הצלה גדולה מבעיטה של כוכב מארסיי דימיטרי פאייה בדקה ה-90, שהשאירה להולנדים תקווה לקראת הגומלין, בו ינסו לעלות לגמר אירופי ראשון אחרי 20 שנה.

באתר "Voetbalprimeur" העניקו למרציאנו ציון 6.5, ונימקו: "השערים שספג במחצית הראשונה לא באמת היו באשמתו, אבל אי אפשר להשתחרר מהתחושה שהוא היה יכול לעשות יותר כדילמנוע אותם. ברור שהוא לא שוער שיעשה את ההבדל מבחינת פיינורד, אבל עדייו הוא מקבל מאיתנו חצי נקודה נוספת על ההצגה בדקה ה-90". גם באתר "Voetbal International" חילקו למרציאנו ציון 6.5, ובאתר "FCupdate" הסתפקו בציון 6. "לא הצליח למנוע את השער הראשון, למרות שבטוח שזו לא הייתה טעות שלו. בשער השני הוא הצליח להגיע לכדור, אבל הדף אותו למקום לא נכון".

שוער פיינורד אופיר מרציאנו
מרציאנו | GettyImages, Geert van Erven/BSR Agency

גם באתר "AD" ציינו את ההצלה של מרציאנו בדקות הסיום. "אפילו שוער פגיע כמו אופיר מרציאנו לקח תפקיד מנהיגותי, כשסיפק עצירה מרהיבה לבעיטה של דימיטרי פאייה".

"לא היה לו משחק רע", ניתח שחקן העבר של פיינורד הארי ואן דר לאן. "השערים שספג לא היו באחריותו הישירה – השער הראשון היה בבעיטה קשה לפינה הקרובה, זה יכול לקרות, ובשער השני הוא היה יכול לעשות עבודה טובה יותר, אבל גם ההגנה אשמה. חוץ מזה, מול קבוצת התקפה איכותית כמו מארסיי, כל שוער היה סופג".

מנגד, העיתונאי דניס ואן ארסנל שמסקר את הקבוצה, טען ש"מרציאנו נראה לא טוב בשערים שספג. איתו, יהיה לפיינורד קשה מאוד להשלים את המשימה בשבוע הבא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי