נאתכו שכנע את דסה לחתום בדינמו. ברוסיה בטוחים: "הוא בא בגלל הכסף"

אחרי החתימה בדינמו מוסקבה, המגן סיפר על השיחה המכרעת עם חברו לנבחרת. יוקאנוביץ' מרוצה, ברוסיה ניתחו: "חיפש קבוצה עשירה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב המתינה זמן רב לאלי דסה, אבל בסופו של דבר תיאלץ להסתדר בלעדיו. אחרי קיץ ארוך וסחבת במציאת המועדון הבא שלו, דסה חתם אתמול (רביעי) בדינמו מוסקבה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.

דסה ירוויח סכומים גבוהים בהרבה מאלו שהוצעו לו במכבי תל אביב, שהסכימה לשלם לו 650 אלף יורו לעונה – הצעה גבוהה במיוחד במושגים של הכדורגל הישראלי. על פי הערכות, דסה ירוויח מיליון וחצי דולר לשנה לא כולל בונוסים. הסנקציות הכלכליות שהפעילה אירופה על רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה, כבר השפיעו על שחקן ישראלי, לאחר שעסקת עדן קארצב לדינמו בוטלה בשל קשיים בירוקרטיים בהעברת דמי המכירה למכבי נתניה – אולם דסה מצטרף בסטטוס אחר, כשחקן חופשי, ולא אמור להיתקל בקשיים במובן הזה. דסה ככל הנראה יפתח חשבון בבנק רוסי, והכסף יועבר אליו ישירות לשם.

אלי דסה עם נשיא דינמו מוסקבה
שכר עתק. דסה עם נשיא דינמו | אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של דינמו מוסקבה

דסה סיפר אמש שהשתכנע לחתום בקבוצה באמצעות שיחות עם מכרים ששיחקו ברוסיה בעבר. בין היתר, הוא התייעץ עם ביברס נאתכו. "ביברס סיפר לי הרבה דברים טובים על דינמו, על שאר הקבוצות, על הליגה, העיר", אמר דסה. "בנוסף, אני מכיר את סלבישה יוקאנוביץ' שאימן אותי במכבי תל אביב. יש בינינו הבנה טובה".

גם יוקאנוביץ' נשמע מרוצה מההחתמה, ותיאר את דסה כ"מגן ימני שאוהב לעלות להתקפה, ויעזור לנו מאוד להשלים את העמדה הזאת. יש לאלי ניסיון רב והוא יתרום לנו הרבה".

באתר "ספורט אקספרס" פרסמו כתבה נרחבת על דסה ועל סיפור חייו, ותיארו אותו כ"דמות מעוררת השראה". יחד עם זאת, בכתבה טענו ש"דסה מגיע לרוסיה בעיקר בגלל הכסף" והסבירו ש"הוא חיפש מועדון עשיר יותר מוויטסה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי