רפאלוב כבש ובישל, שער ליגה שישי לנאתכו, עבדה וסלטיק הופתעו

קשר אנדרלכט דייק מהנקודה הלבנה ב-1:4 על קורטרייק, גם קפטן הנבחרת עם פנדל מוצלח ב-0:2 של פרטיזן על ראדניק. 57 דקות לעבדה בהפסד 2:0 לסט. מירן, קאמבק מרגש ללידור כהן אחרי שנה מחוץ למגרשים

(גודל טקסט)

רגע לפני פגרת הנבחרות, רצף של שנה שלמה ללא הפסד ליגה הגיע היום (ראשון) לסיומו מבחינת סלטיק, שנוצחה 2:0 בידי סט. מירן. אלופת סקוטלנד הגיעה למשחק עם מאזן מושלם וליאל עבדה חזר להרכב אחרי ששותף כמחליף ב-1:1 מול שחטאר דונייצק בליגת האלופות, אבל הישראלי פינה את מקומו אחרי 57 דקות, כשהמארחת כבר הובילה משערים של מארק או'הרה (43) וג'ונה איונגה (53). זה היה הניצחון הביתי הראשון של סט. מירן על סלטיק בליגה מאז ה-0:4 במרץ 2010.

* ליאור רפאלוב כבש בפנדל (75) את שערו השני העונה בליגה הבלגית, כשחתם את תוצאת המשחק ב-1:4 הביתי של אנדרלכט על קורטרייק. הישראלי הוותיק פתח בהרכב, הכין את השלישי בכדור חופשי לבלם יאן ורטונגן שנגח פנימה בדקה ה-64 (שער בכורה) וכאמור חתם בעצמו והוחלף מיד לאחר מכן. במאזנו גם ארבעה בישולים לצד שני השערים בליגה. אנדרלכט, שצברה רק נקודה בארבעת המחזורים הקודמים, התאוששה ועלתה למקום השמיני.

* ביברס נאתכו, שחוזר לסגל הנבחרת, מגיע בכושר הבקעה מצוין אחרי שחגג שער ליגה שישי העונה ב-0:2 של פרטיזן בלגרד בחוץ על ראדניק. הקשר פתח בהרכב וכבר בדקה ה-10 דייק מהנקודה הלבנה, כשקבוצתו במקום החמישי בליגה הסרבית ובמרחק חמש נקודות מהמוליכה הכוכב האדום.

* קאמבק מרגש מבחינת לידור כהן, שעבר פציעה קשה בתחילת ספטמבר אשתקד כשחקן נונגבואה פיצ'איה והיום חזר למגרשים עם 12 דקות כמחליף במדי קבוצתו החדשה פאטום יונייטד, שסיימה ב-2:2 בחוץ מול פרצ'ואפ בליגה התאילנדית.

* אושר דוידה נכנס בדקה ה-80 והיה שותף לניצחון היוקרתי של סטנדרד ליאז' 0:3 על האלופה קלאב ברוז'. פיליפ זינקרנאגל, שכבש נגד מכבי חיפה במדי אולימפיאקוס, היה חתום על הצמד של המארחת בדקות 30 ו-64, לפני שפינה את מקומו לטובת דוידה. וויליאם באליקווישה, שבישל פעמיים, חתם את התוצאה בנגיחה בתוספת הזמן וספג צהוב שני לאחר החגיגה. ליאז' במקום החמישי בליגה הבלגית עם 16 נקודות, שלוש פחות מברוז' אבל תשע פחות מאנטוורפן המושלמת.

ליאור רפאלוב שחקן אנדרלכט
גם סידר שער בכורה ליאן ורטונגן. ליאור רפאלוב | GettyImages, DAVID PINTENS/AFP

* דני גרופר, שזומן גם הוא לנבחרת, שיחק 59 דקות ב-1:1 הביתי של לודוגורץ מול ארדה. קבוצתו בפסגת הליגה הבולגרית, עם 23 נקודות מתוך 27 אפשריות.

* בוריס קליימן, שנותר מאוכזב לאחר שלא קיבל את הזימון לנבחרת, שמר על שער נקי בניצחון הביתי של וולוס 0:2 על יוניקוס. קבוצתו עלתה למקום השביעי בליגה היוונית.

* דיא סבע שמר על מקומו בהרכב סיבאספור ושיחק 68 דקות בהפסד 2:1 לאנקרגוצ'ו. מחזיקת הגביע הטורקי מתחת לקו האדום ועדיין ללא ניצחון העונה, כשבמאזנה ארבע נקודות מ-21 אפשריות.

* עומרי אלטמן השלים 90 דקות וספג כרטיס צהוב בהפסדה של א.א.ק לרנקה 1:0 לפאפוס במחזור הרביעי בליגה הקפריסאית.

* עוד בקפריסין: עידו שחר פתח בהרכב אפולון לימסול ושיחק 76 דקות ב-1:1 בחוץ מול נאה סלאמיס.

* יהונתן לוי ועומר קורסיה נותרו על הספסל של פראלימני, שהובסה 4:0 בניקוסיה על ידי אומוניה.

* שוער הנבחרת אופיר מרציאנו ישב על הספסל של פיינורד, שהייתה שותפה למשחק צמרת דרמטי מול פ.ס.וו איינדהובן והצליחה להשוות פעמיים, אבל בסופו של דבר הפסידה 4:3 בחוץ. זה היה הפסד ראשון העונה של פיינורד, כאשר פ.ס.וו חלפה על פניה ועלתה למקום השני בליגה ההולנדית.

* מתן בלטקסה עדיין פצוע ונעדר מהסגל של אוסטריה וינה, שהביסה בביתה 0:3 את ריד בליגה האוסטרית.