בא על שכרו: סיפורו הנדיר של אנדריי לונגו

לונגו במדי המלאבסים. סיפור יוצא דופן
לונגו במדי המלאבסים. סיפור יוצא דופן | באדיבות מוזיאון הפועל פ"ת - hpt.co.il

הרומני של הפועל פ"ת לא קיבל משכורת במשך שנתיים וחצי, ואז הגיע לישראל

(גודל טקסט)

האם שמעתם או קראתם אי פעם על כדורגלן מקצוען ששיחק, הזיע, התאמץ, תרם רבות, אפילו כבש והצטיין ולא קיבל תמורה על עבודתו במשך שנתיים וחצי?

כנראה שהתשובה היא שלילית, אבל את השחקן שמאחוריו סיפור נדיר ויוצא דופן אתם אולי מכירים – הרי שמדובר באנדריי לונגו, קשר הפועל פ"ת.

הקשר הרומני, בן 26, ששיחק קודם לכן בליגה הרומנית הראשונה וערך כ-150 הופעות במדי ספורטול סטודנצסק בוקרשט ואוניברסיטטיה קלוז', נקלע לסיטואציה בלתי אפשרית וזכה לכתבה נרחבת  בעיתון הספורט הנפוץ ביותר ברומניה, "גאזטה ספורטורילור".

בספורטול סטודנצסק סימנו אותו ככשרון גדול, אך כעבור 23 חודשים המועדון נקלע לקשיים פיננסים בלתי צפוים, פשט רגל והותיר את שחקניו ללא כל שכר או פיצויי עזיבה. המועדון התפקר לחלוטין ולונגו עבר לקבוצתו הבאה, אוניברסיטטטיה קלוז'. הקשר הגיע למועדון מפואר וקיבל משכורת, אך בוודאי לא האמין ששבעה חודשים מאז הצטרף גם מועדונו החדש נכנס להליך פירוק לאחר שהבעלים ברח לדובאי לאחר שקיבל רמז כי ייעצר בעבירות מרמה והעלמת מס. כך מצא עצמו לונגו פעם נוספת ללא כל הכנסה, ללא אגורה שחוקה לכיסו בשני מועדונים ברציפות. 

עוד לפני המעבר לאוניברסיטטיה, הקשר נפצע ונותח בברכו – ניתוח שהבטיח לו בעלי הקבוצה לממן – אך הבטחה זו לא מומשה וכך הוא מצא את עצמו ממן מכיסו את הניתוח החשוב לטיפול בפציעה. בתחילת העונה הוא עזב את רומניה וחתם בהפועל פ"ת מהלאומית, ובראיון סיפר כי הוא שבע רצון מההשתלבות בארץ הקודש והחמיא למדינה החדשה – בה הוא זוכה לקבל משכורת סדירה: "הגעתי לקבוצה טובה, המורכבת מחבר'ה מוכשרים. יש לנו את אחד המאמנים הטובים בארץ (מנחם קורצקי, ב.ד) ששם דגש על משמעת טקטית. אנו מקבלים שכר בזמן וזה הכי חשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי