מיכאל אוחנה: "הייתה סכנה ממשית לחיינו"

המהומה בסיום המשחק אמש בבולגריה
המהומה בסיום המשחק אמש בבולגריה |

שחקן אשדוד משחזר את רגעי הפחד ומאשים: "השופט התסיס את האווירה"

(גודל טקסט)

במ.ס אשדוד עדיין מעכלים הבוקר (שני) את החוויה הקשה שעברו אמש בבולגריה, כאשר הותקפו על ידי אוהדי צסק"א סופיה בסיום משחק אימון סוער ואלים. היום מתברר כי בנוסף למאמן אייל לחמן שנפגע בפניו מבקבוק זכוכית, גם מיקי סירושטיין ודובר המועדון נפגעו ממכות ובקבוקים, אך הפגיעות שלהם הסתכמו במכות יבשות.

 

"זה היה ממש מפחיד, השחקנים שהיו על המגרש חוו רגעים מטורפים ותודה לאל שאיש לא נפגע", שיחזר חלוץ הקבוצה רועי דיין את הרגעים הקשים, "עד שכולנו לא היינו ביחד בחדר ההלבשה והדלת הייתה נעולה, לא היינו רגועים. מאותו רגע, הכל היה בשליטה והמשטרה פיזרה את האוהדים. הדרך חזרה למלון עברה בשקט וחזרנו בסך הכל לשגרה. אחרי שהכל נרגע, דיברנו על זה וראינו את הסרטונים והבנו את גודל הטירוף שהיה".

 

 

"מההתחלה הייתה אווירה עוינת", מוסיף החלוץ, "יש להם אוהדים משוגעים כאלה, מאוד פנאטים לקבוצה שלהם. התחילו שירים נגד ישראל, אבל לא בדיוק הבנו כי זה היה בבולגרית. הם זרקו בקבוקים בערך מהדקה ה-20 ובסיום גם היו אבוקות".

 

על הטענות של מארגן המשחק, אמיל ולב, לפיה אשדוד שיחקה בצורה אגרסיבית מדי, הגיב דיין: "היה משחק אגרסיבי מצד שתי הקבוצות, אבל לא משהו מיוחד. הבנו שאלה אוהדים בעייתים ושאף קבוצה לא יכולה לנצח פה בלי בלאגן כזה או אחר. לפני כמה שנים הם הרביצו לשחקנים".

 

היו שחקנים שחששו לחיים שלהם?

"כן. כל מי שהיה על כר הדשא פחד. זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע".

 

***

 

הקשר מיכאל אוחנה, שהיה על כר הדשא ברגעי האימה, סיפר ל"ספורט1" שהאווירה הרעה הורגשה כבר מתחילת המשחק: "קודם כל חשוב לציין שזה לא אירוע שהתפתח רק בדקה ה-90. מתחילת המשחק כאשר שחקן שלנו יצא להתחמם, זרקו עליו בקבוקי מים. כשגדי קינדה ועלי יצאו מהמשחק האוהדים נהמו והשליכו לעבר הספסל מצתים ובקבוקים. בנוסף, השופט התסיס את האווירה כשכל נגיעה הכי קטנה שלנו הפכה לעבירה, מה שעוד יותר עיצבן את הקהל".

 

"האוהדים שרו שירים אנטישימיים נגד ישראל", מוסיף אוחנה, "אחרי זה הסיפור נמשך לכר הדשא ורק התפללנו לצאת בשלום. ברוך השם, אף אחד לא נפגע באופן משמעותי. הכי חשוב שיצאנו בשלום".

 

מה הרגשת כשהקהל נכנס לכר הדשא?

"כולנו ישר רצנו, לא ידענו מה הולך לקרות. רק ברחנו, דאגנו אחד לשני שאף אחד לא יפגע".

 

חששת לחייך?

"אתה לא חושב על זה באותו רגע, אבל אין ספק שהיינו בסכנה ממשית לחיינו ברגעים האלו".

 

יש לכם משחק נוסף מחר, אמנם ליד המלון, אבל האם אתם מפחדים שאוהדים יבואו וינסו לפגוע בכם שוב?

"בטח שיש חשש, אבל נקווה שלא יקרה שום דבר הפעם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי