"אנו מציעים לקיים טורניר בין ארבע הראשונות על הזכות לעלות"

הפועל עפולה
הפועל עפולה | הפועל עפולה, הפייסבוק הרשמי

לאחר שבית הדין דחה את בקשתה, הפועל עפולה שלחה מכתב לאיגוד הכדורסל עם מתווה להחזרת הליגה הלאומית: "שואפים להגיע להכרעה בצורה הספורטיבית ביותר". הפועל חיפה תקפה במכתב תגובה: "הצעה מגוחכת"

קבוצות: הפועל עפולה
(גודל טקסט)

בעוד הליגה הבכירה בכדורסל תחזור לפעילות, הרי שהליגה הלאומית בוטלה. מי שנפגעה מהעניין היא הפועל עפולה, שאיבדה את המקום השני (צנחה למקום הרביעי) וכתוצאה מכך גם את הכרטיס לליגת העל, שכן בני הרצליה והפועל חיפה, שהיו ביתרון נקודה על חשבונה – העפילו לליגת העל.

לאחר שהאיגוד סירב לדון בבקשה שהגישה הקבוצה וגם בית הדין דחה את בקשתה, הקבוצה שלחה הבוקר (רביעי) מכתב לאיגוד הכדורסל עם מתווה להחזרת הליגה הלאומית, שעתידה צפויה להיחרץ ביום שני הקרוב, כאשר איגוד הכדורסל ידון מחדש בהחלטה.

במכתב מטעם הפועל עפולה נכתב: "בחודשיים שחלפו מאז עצירת הליגה אנו מנהלים מאבק לחזרת הליגה וזאת רק השאיפה שלנו כאנשי ספורט להגיע להכרעה על הפרקט בצורה הספורטיבית ביותר. כדי למנוע סחרור כספי בקרב כלל הקבוצות אנו מציעים לקיים טורניר בין ארבע הראשונות על הזכות לעלות. אנו מאמינים שסיום עונה שכזה ייתן חשיפה לליגה לצד חזרת ליגת העל ותסיים את העונה בצורה ההוגנת ביותר.

"אנו מציעים קיום טורניר של שני סיבובים בין ארבע הקבוצות הראשונות. מדובר בשישה משחקים – בית וחוץ שיכולים להתקיים בתחילת חודש יולי ובסיומם יעלו שתי הראשונות לליגת העל. לחילופין ניתן לקיים את שתי סדרות חצי הגמר בשיטת הטוב מ-5, לפי התוכנית המקורית על שתי המקומות הראשונים והעליה לליגת העל". 

הראשונה להגיב להצעה זו הייתה הפועל חיפה, שהגיבה בחריפות למה שהיא כינתה "הצעה מגוחכת": להפתעתנו, בהצעתכם להגיע להכרעה על הפרקט בצורה הספורטיבית ביותר לא הייתה כל התייחסות ליורדות ולפיכך ברצוננו להציע שבמתווה המוצע, בסיום סדרת הפלייאוף של הטוב מחמישה משחקים הקבוצות המפסידות הן אלה שיירדו ליגה.

"הרי לא ייתכן שקבוצה שדוגלת בעקרון הסיום הספורטיבי של הליגה תתמוך בחידוש הליגה ללא יורדות וכיוון שבהצעה מתייחסת עפולה לארבע קבוצות בלבד מתוך ה-14 שיחזרו לשחק, הרי שצריך לקבוע כי המפסידות יירדו ליגה", נכתב בנוסף בתגובה שנמסרה למנהלת, "כמו שאתם בוודאי יודעים, הרי שבימים אלה מתקיים דיון והצבעה בנושא בעד/נגד חידוש הליגה הלאומית, עובדה שבעפולה 'שכחו' לציין ונראה שמכתב זה נועד לעקוף את המנהלת ורצון הקבוצות בליגה, שכן 12 מתוך 14 קבוצות הלאומית התנגדו לחזרת הליגה! המתווה המגוחך שהוצע מוכיח שכל קשר בין עפולה לספורטיביות או טובת הליגה רחוק מהמציאות", כתב יובל רוסמן, יושב ראש המועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי