לאחר שקילל ואיים על שופט: עמוס לוזון יעמוד לדין

עמוס לוזון
עמוס לוזון | דני מרון

בעלי ראשון לציון השתולל במהלך ההפסד 1:0 למכבי פ"ת וקרא לעבר צוות השיפוט: "אתם בני *****, חבורה של אפסים. אני אגמור לכם את הקריירה". יו"ר איגוד השופטים: "מגנה בכל תוקף את האלימות, אסור להטיל אימה"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה גברה אתמול 0:1 על הפועל ראשון לציון במה שכונה "הדרבי של הלוזונים" – אבי לוזון נגד עמוס לוזון. המשחק, כצפוי לא עבר חלק, כאשר עמוס לוזון נכנס לתחומי המגרש, השתולל על צוות השיפוט וקרא לעברם קריאות קשות. על כן תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, החליט להעמידו לדין בשל אי ציות להוראות השופט, העלבת שופט והפרה לסדר.

הערב החל ברגל שמאל כאשר לוזון שלא היה רשום בטופס המשחק, עמד בתוך תחומי המגרש באיזור הטכני. השופט ביקש מהשופט הרביעי להרחיקו מתחומי המגרש וכך בוצע. לוזון התפרץ בדקה ה-21 וכעס על פסילת השער של קבוצתו: "תתביישו לכם, זה שער חוקי, הכל אתם שורקים להם – בושה וחרפה". בהמשך נצמד אל עבר השופט הרביעי והוסיף תנועות ידיים. הוא לא התרצה ולא עלה ליציע כפי שהתבקש לעשות מספר פעמים.
 
 
בדקה ה-42 לוזון קילל את השופט זיו אדלר: "בן זונה" והוסיף "חבורה של אפסים". בהמשך פנה לעוזר השופט דודו ביטון ואמר לו: "הקוון הכי חלש בארץ, אין גרוע ממך, אתה בן זונה גדול" ובהמשך הוסיף: "לא מבין איך אתה עוד שופט".

רונית תירוש. מגנה את האירוע (דני מרון)

 
 
בתוספת הזמן לאחר שבנו עומרי לוזון הורחק בכרטיס אדום ישיר בשל עבירה חמורה ללא כדור, לוזון השתולל: "שופט רביעי, תרשום בן זונה, אני אזיין אותך, אתה גמור, אני מבטיח לך שאתה גמור", כשהוא פורץ לקווי המגרש. גם במנהרת השחקנים צעק לעברו של ביטון: "אני אגמור לך את הקריירה, אתה חלש, אתה בדיחה, אתה לא תראה דשא יותר, תזכור את מה שאמרתי" וסימן לעברו תנועות של אפס.

רונית תירוש, יו"ר איגוד השופטים, אמרה בנדון: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות המילולית הקשה שהפגין מר עמוס לוזון, כמו גם בנו שהורחק, כלפי צוות השיפוט. אני מצפה מבעלי תפקידים לשלוט בחרצובות לשונם ולהבין את השפעתם על האוהדים בפרט והציבור בכלל. ביקורת מקצועית היא דבר לגיטימי, אבל אין דבר בינה לבין שפה כה אלימה ופוגענית. איומים מטעם בעלי קבוצות לא ישנו את ההחלטות המקצועיות של השופטים ולא יהלכו עליהם אימים. איגוד השופטים יגן על צוותי השיפוט, תוך שנפנה בתלונה לבית הדין המשמעתי כדי שיתייחס לכך בחומרה הראויה".





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי