2:2 בדרבי בין מכבי קביליו יפו לבני יהודה, 0:1 לכפ"ס על עכו

play
ג'וזי לופטה, שחקן מכבי יפו | דני מרון
כנעאן כשיר במ.ס. אשדוד, בן שמעון הזהיר: "אסור להישען לאחור" 01:43

רצף הניצחונות של הזהובים נעצר, אך שער עצמי של משפתי בתוספת הזמן קבע שוויון דרמטי. ניצחון שלישי ברציפות לירוקים, רמת השרון גברה על 0:2 ראשל"צ בשחזור גמר גביע הטוטו

(גודל טקסט)

שלוש המוליכות יחזרו לליגה רק ביום שני בעקבות משחקי רבע גמר הגביע, כך שחלקו הראשון של המחזור ה-23 בליגה הלאומית הוקדש היום (שישי) לקבוצות שרוצות להשיג כרטיס לפלייאוף העליון ואלה המבקשות להתרחק מהתחתית.

בני יהודה הלוהטת נעצרה ב-2:2 נגד מכבי קביליו יפו בדרבי בו השוותה בתוספת הזמן, הפועל ניר רמת השרון גברה על הפועל ראשון לציון, בשונה מאשר התרחש בגמר גביע הטוטו, מ.ס. כפר קאסם חגגה על אדומים אשדוד, הפועל כפר סבא גברה 0:1 על עכו וגם אחי נצרת הכניעה את הפועל רמת גן עם 0:1 קטן.

מכבי קביליו יפו – בני יהודה 2:2

אחד המשחקים המהנים ביותר של העונה בלאומית הסתיים בשוויון דרמטי. בני יהודה הגיעה לדרבי אחרי חמישה ניצחונות רצופים שהקפיצו אותה לחלק העליון, והיא ידעה שהיא תחלוף על פני יפו אם תנצח אותה, אבל למזלה הגדול סחטה נקודה בתוספת הזמן. ג'וזי לופטה כבש ראשון (48) ואלירן עטר שנמצא בכושר נהדר החזיר את האורחת למשחק בחלוף 12 דקות. בן רוזיליו בדקה ה-87 השיב את יפו ליתרון, אבל בתוספת הזמן עטר בעט מרחבת החמש, הכדור פגע בגיא משפתי ונכנס לשערו שלו. 2:2 בסיום בדרבי.

אלירן עטר עם מאור ביטון שחקני בני יהודה
בכושר מצוין, אבל הרצף נעצר. אלירן עטר | דני מרון

הפועל כפר סבא – הפועל עכו 0:1

ניצחון שלישי ברציפות להפועל כפר סבא. הקבוצה שכבר הלכה והידרדרה בטבלה בעקבות שישה מחזורים רצופים ללא ניצחון, עשתה את המוטל עליה כאשר אליאן רוחנא הכריע את ההתמודדות בדקה ה-67. הירוקים השתוו כעת לעכו, שסופרת כבר חמישה משחקים ללא ניצחון. שתיהן כעת במרחק 7 נקודות משני המקומות הראשונים, אך כידוע הפתח תקוואיות ישחקו רק ביום שני.

הפועל ראשון לציון – הפועל ניר רמת השרון 2:0

שבוע וחצי אחרי המפגש בגמר גביע הטוטו, בו הכתומים זכו להניף לאחר טעות קשה של השוער פורז ולקוביץ', הפעם רמת השרון יצאה מהמפגש עם ידה על העליונה ובכך עצרה רצף של שישה משחקים בכל המסגרות ללא ניצחון. פטר אוניקאצ'י (66) ובן רייכרט כבשו שני שערים תוך שלוש דקות והאורחת פתחה לפחות זמנית פער של 11 נקודות מנוף הגליל שבמקום ה-15. עבור הכתומים מעיר היין זו מכה בקרב על שמונה המקומות הראשונים שמובילים לפלייאוף.

עידן ורד: "ויתרתי על לא מעט כסף בשביל להגיע להפועל פתח תקוה"
ממשיך לבעוט גם אחרי גיל 40: מהראן ראדי חתם בהפועל נוף הגליל
מוטי איוניר מונה למאמן נוף הגליל: "יש חומר שחקנים טוב"
יהונתן לוי ומשה מולה חתמו במכבי פתח תקוה, עומר פדידה שב לכפר סבא

בן רייכרט, שחקן עירוני ניר רמת השרון
הפעם רמת השרון חגגה. רייכרט | דני מרון

הפועל רמת גן – מכבי אחי נצרת 1:0

הקבוצה היחידה שלא ביצעה אפילו החתמה אחת לאורך כל החלון, לאור מצבה הכלכלי הבעייתי, כבר רחוקה נקודה אחת בלבד מהמקום השמיני שמוביל לפלייאוף העליון. רודריגו בונגונגי כבש את השער היחיד במפגש בדקה ה-39, וסיבך את האורדונים שכעת במקום ה-14 בעקבות ניצחונה של כפר קאסם על אדומים אשדוד.

מ.ס. כפר קאסם – הפועל אדומים אשדוד 1:4

ובשונה מנצרת שניצחה בלי החתמות בינואר, הקבוצה שהחתימה יותר שחקנים מכל קבוצה אחרת בשתי הליגות הבכירות במהלך חלון ינואר חגגה עם רביעייה על נועלת הטבלה. רועי דיין בן ה-38 הבקיע את שעריו הראשונים, כבש כבר הדקה הרביעית וגם קינח עם השער האחרון בדקה ה-87, בין לבין גם תאמבי סגס (36) ועדן הרשקוביץ' (70) הרשיתו ואילו רועי פדידה רק איזן זמנית בדקה ה-19.

משחקי יום שני:

הפועל אום אל פאחם – מכבי פתח תקוה
הפועל פתח תקוה – הפועל נוף הגליל
הפועל עפולה – עירוני טבריה