סולימאן ואבו אלעם להתאחדויות המוסלמיות: "קראו לשחרור החטופים"

play
מוחמד אבו אלעם, הפועל אום אל פאחם | מאור אלקסלסי
דקת דומיה לנרצחי ה-7 באוקטובר משחק האימון בין הפועל אום אל פאחם לבין מ.כ. כפר קאסם 00:54

מ"מ יו"ר ההתאחדות לכדורגל ויו"ר הפועל אום אל פאחם במכתב בשפה הערבית לבכירי הענף במדינות ערב: "התנהגות כזאת ראויה לגינוי על ידי כל אדם וארגון"

(גודל טקסט)

מ"מ יו"ר ההתאחדות באסם סולימאן וחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל מוחמד אבו אלעם, שהוא גם יו"ר הפועל אום אל פאחם מהליגה הלאומית, פנו היום (רביעי) במכתב לכל ראשי ההתאחדויות המוסלמיות כדי לייצר מודעות ואולי גם לקבל סיוע בכל הנוגע לשחרור החטופים בעזה.

"מאז ה-7 באוקטובר, מהיום בו פרצה המלחמה בין ישראל לחמאס, אנו חווים קושי עצום בתחומים רבים, בהם כמובן גם הכדורגל", כתבו השניים במכתב בשפה הערבית, "חודש עבר מאז זרחה השמש והכאב עצום. למרות שחלף זמן רב מאז האסון הכבד, הפשעים, הזוועות והאכזריות של אירועי ה-7 באוקטובר עדיין מדממים, הפצע כואב והעצב אינו מרפה.

"מי שפגע, הרג ורצח באותו יום גורלי היו בני עמנו ומי שחטף וממשיך להחזיק ילדים ונשים בני ערובה בידיו הם בני דתנו. אימוץ התנהגות בלתי אנושית ובלתי מוסרית כזאת אינה עולה בקנה אחד עם דתנו ואינה תואמת את מצוות הדת שלנו – שמצווה עלינו להיות סובלניים.

"החזקת עשרות נשים וילדים, אזרחים ישראלים, כבני ערובה וכקלף מיקוח בידי חמאס ותומכיו היא עניין כואב ופסול על פי כל נורמה, ערך, דת ואמונה בין לאומית. אין ספק כי התנהגות כזאת ראויה לגינוי על ידי כל אדם וארגון, ודאי התאחדויות ספורט וכדורגל.

"אנו קוראים לך ומבקשים לפעול בכל דרך אפשרית לטובת החזרת כלל השבויים לחיק משפחתם ומאמינים כי בכוחך לסייע למטרה האנושית בשמה אנו פונים אלייך. תודתנו הגדולה והערכתנו על כל עזרה שתצליח לסייע למטרה נעלה זו", כתבו סולימאן ואבו אלעם, במכתב שהועבר גם לראשי פיפ"א ואופ"א.

רק נזכיר כי זו לא הפעולה הראשונה של מוחמד אבו אלעם למען שחרור החטופים, אחרי שביוזמתו שלו ושל ראשי מ.כ. כפר קאסם עמדו שחקני שתי הקבוצות דקת דומיה לזכר הנרצחים הישראלים לפני משחק הכנה שנערך בשבוע שעבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי