נצמדה לקרית שמונה בפסגה: 1:2 גדול לבני יהודה על עירוני טבריה

שני הבלמים ג'ונתן אג'יאפונג (9) ויעקב אבבה (70) כבשו, אבל את ההצגה גנב אבובקאר בארי (81) שבמבצע אישי מרהיב הכריע את ההתמודדות והזהובים השתוו למוליכה. 0:3 ליפו על שפרעם, הפועל כפר סבא הפסידה 3:2 לנוף הגליל

(גודל טקסט)

אחרי עלייתן של כמחצית מקבוצות הליגה לשמינית גמר גביע המדינה, הליגה הלאומית חזרה לפעילות אמש (חמישי), כשעירוני קרית שמונה חזרה לפסגת הטבלה. במוקד היום היה משחק הצמרת בין עירוני טבריה לבני יהודה, שחזרה מעפולה עם 1:2 גדול בצפון והיא נצמדה למוליכה, שתיהן בשוויון על 39 נקודות כל אחת, בעוד טבריה ירדה למקום השלישי.

עירוני טבריה – בני יהודה 2:1

משחק צמרת גדול נערך היום בעפולה ובסיומו בני יהודה ניצחה את עירוני טבריה ונצמדה למוליכה עירוני קרית שמונה. טבריה הפסידה לבני יהודה גם בסיבוב הראשון 4:1 בבלומפילד, אבל כידוע זה היה ההפסד היחיד שלה העונה וכעת נרשם ההפסד השני. הבלם אג'יאפונג העלה את החבורה של עומר פרץ ליתרון מהיר בדקה ה-9, אבל גם הבלם המקומי יעקב אבבה מצא את הרשת ואיזן בדקה ה-70. בדקה ה-81 ראינו כנראה את שער העונה, כאשר אבובקאר בארי יצא למבצע סולו כאשר רץ לבד יותר ממחצית המגרש והבקיע את שער הניצחון. בחצי הראשון אלמוג בוזגלו נפצע והוחלף, כך שבני יהודה תקווה שלא ייעדר הרבה זמן.

דקה 9: גול! שחר רוזן הרים לרחבה, הבלם ג'ונתן אג'יאפונג הגיע מאחור ונגח פנימה. 0:1 לבני יהודה.

דקה 70: גול! גם הבלם של טבריה כבש. חביבאללה הגיע ראשון להרמה מימין, הוריד עם הראש ויעקב אבבה מקרוב הבקיע את שער השוויון. 1:1 בעפולה.

דקה 74: נראה היה שהירש הוכשל ברחבה, אבל גל לוי סימן להמשיך לשחק. האם בני יהודה קופחה?

דקה 81: גול! שער מרהיב של אבובקאר בארי! הוא החל לדהור על קו שמאל עוד בחצי המגרש של בני יהודה, השאיר את כל שחקני ההגגנה מאחור וגם סיים מושלם מול בומשטיין. 1:2 לבני יהודה.

שחקני עירוני טבריה בטקס להחזרת החטופים
| מאור אלקסלסי
אלמוג בוזגלו, שחקן בני יהודה
טקס חשוב להחזרת החטופים בהשתתפות שחקני בני יהודה וטבריה | מאור אלקסלסי
ג'ונתן אג'יאפונג, בלם בני יהודה
עשה את ההבדל בפתיחה. אג'יאפונג | מאור אלקסלסי
יעקב אבבה, שחקן עירוני טבריה
גם הבלם של טבריה מצא את הרשת. אבבה | מאור אלקסלסי
אבובקאר בארי, שחקן בני יהודה
שער מדהים במשחק גדול. בארי | מאור אלקסלסי

איחוד בני שפרעם – מכבי יפו 3:0

הניצחון השביעי ברציפות של מכבי יפו, שהגדילה את רצף המשחקים ללא הפסד בכל המסגרות ל-14. שחקניו של דויד מרטן הבקיעו שלושה שערים תוך 20 דקות וצימקו את הפער מהפסגה לשלוש נקודות, בעוד שלומי דורה עדיין ללא ניצחון – גם השוער החדש של הקבוצה איתמר ישראלי בין הקורות לא הצליח לסייע היום ונכנע לשערים של וואליד דרויש (33), עמית כהן (38) ומלך השערים גיל יצחק (45+3) שחגג את שערו ה-13 העונה.

מ.ס. כפר קאסם – הפועל עפולה 1:1

אחרי הניצחונות על בני יהודה והפועל ראשון לציון, מ.ס. כפר קאסם הובילה בגביע על מכבי נתניה וחלמה על הפתעה, אבל היריבה מליגת העל הפכה ושלחה את אדהם האדיה ושחקניו להתמקד במאמצי הפלייאוף העליון בלאומית. היום הם הצילו נקודה, כאשר רוי דוגה מצא את הרשת בדקה ה-83 וקבע שוויון דרמטי, אחרי שהאורחת הובילה משער של לביא שוקרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אבל זה לא הספיק לה כדי לנצח לראשונה אחרי כמעט חודשיים.

איתמר ישראלי שוער בית"ר ירושלים
אתגר מול ההתקפה הטובה בלאומית. איתמר ישראלי | דני מרון

הפועל כפר סבא – הפועל נוף הגליל 3:2

הפועל כפר סבא הדהימה את מכבי חיפה בתחילת השבוע כאשר גררה אותה להארכה אחרי 3:3 ב-90 דקות, אבל שבה לליגה הלאומית ולצרות שמהן היא סובלת. במשחק הבית נגד הפועל נוף הגליל היא ספגה שלושה שערים כבר במחצית הראשונה, נחלה הפסד נוסף ונותרה במקום האחרון. אלחסן קייטה (5), ניר לקס (25) וסמיר פרהוד (45+1) סגרו עניין בשלב מוקדם והבטיחו ניצחון ראשון בכפר סבא לראשונה מאז פברואר 2023 עבור המדורגת חמישית. המקומיים רק הצליחו לצמק במחצית השנייה משערים של עלי חטיב (57) ואור אינברום (73).

הפועל אום אל פאחם – הפועל ניר רמת השרון 2:3

הפועל אום אל פאחם ממשיכה בניסיון לבסס את מעמדה בין קבוצות הפלייאוף העליון ובדרך להשגת המטרה השיגה היום ניצחון יקר מאוד, בזכותו עלתה למקום השישי והורידה את האורחת מרמת השרון למקום השמיני. דובב גבאי (25) כבש ראשון ועוז פרץ הכפיל את היתרון המקומי בדקה ה-69, אבל רוי מליקה בדקה ה-72 השאיר פתח לתקווה עבור הוכנבוים. פרץ השלים צמד בדקה ה-84 וגם שער מצמק של דודי תירם בדקה ה-90+2 לא הספיק כדי למנוע הפסד.

שחקני הפועל כפר סבא חוגגים עם אופק פישלר
דרמת הגביע תעשה להם טוב? שחקני הפועל כפר סבא | קובי אליהו

מכבי הרצליה – הפועל עכו 4:1

המארחת נהנתה ממנוחה בת שבועיים, אבל לא הצליחה לנצל זאת כדי לצרך לדרך חדשה והרצף שלה התאריך לשבעה מחזורים ללא ניצחון. גם הפועל עכו לא שיחקה בגביע ונראה שהיא ניצלה את המנוחה עד תום. היא עלתה ליתרון מהיר משער של מורגן פרייר בדקה ה-18, אבל דור ג'אן איזן ל-1:1 בדקה ה-31 וזו הייתה תוצאת המחצית. במחצית השנייה עכו הסתערה על הרצליה והיו אלה נתנאל חגאני (52), פרייר המצוין השלים צמד משחק שני ברציפות בדקה ה-77 ואמיר ריאן קבע את תוצאת הסיום ממש עם תחילת תוספת הזמן. עכו בזכות הניצחון חלפה על פני מכבי הרצליה.

סקציה נס ציונה – הפועל רמת גן 0:2

יובל נעים פגש את האורדונים שאיתם הוא כה מזוהה וניצח אותם בקרב התחתית. ההתאוששות הגדולה של סקציה והבריחה שלה מהקו האדום המשיכה עם שערים של צ'אפיוקה סונגה (53) וסינטאיהו סלליך (80), שהותירו את הפועל רמת גן של אורי גוטמן עם שער בודד בחמשת משחקיה האחרונים. למעשה בסיבוב הראשון הביסו האורדונים 1:5, אבל בנס ציונה הם לא ניצחו מאז דצמבר 2011. גם אז זה קרה עם חמישייה (2:5 בעונת העלייה, כולל צמד של ליאור אסולין ז"ל).

המחזור ה-20 ייערך ביום שלישי (20:00):

הפועל ראשון לציון – עירוני טבריה הפועל עפולה – עירוני קרית שמונה בני יהודה – הפועל אום אל פאחם מכבי יפו – הפועל כפר סבא הפועל נוף הגליל – מ.ס. כפר קאסם הפועל ניר רמת השרון – מכבי הרצליה הפועל עכו – סקציה נס ציונה הפועל רמת גן – איחוד בני שפרעם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי