מהפך בפסגה: תיקו לבני יהודה, שעקפה את קרית שמונה שהפסידה

play
שחקן בני יהודה, אלירן עטר | מאור אלקסלסי
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.3 06:32

הכתומים לא הצליחו לנצח בנוף הגליל, אבל ה-2:2, בזכות עטר שכבש ובישל לברשצקי את המהפך שהחזיק זמן קצר, הספיק לאור ההפסד של ברדה ושחקניו 2:0 לאום אל פאחם. גם טבריה מעדה, ניצחון קריטי לעפולה בתחתית

(גודל טקסט)

המחזור ה-28 בליגה הלאומית התחיל היום (שישי) והוא היה מפתיע במיוחד. עירוני קרית שמונה הפסידה בפעם השנייה העונה בליגה להפועל אום אל פאחם, ולנו יש מוליכה חדשה כי אמנם גם בני יהודה לא ניצחה, אבל ה-2:2 שלה בנוף הגליל הספיק לה כדי לכבוש את המקום הראשון. מי שעוד איבדה נקודות היא המדורגת השלישית עירוני טבריה, שנפרדה ב-0:0 בחוץ מהפועל רמת גן. בתחתית, הפועל עפולה עצרה רצף מביך עם 1:3 קריטי על הפועל ראשון לציון.

עירוני קרית שמונה – הפועל אום אל פאחם 2:0

עירוני קרית שמונה לא שיחקה בשבועיים האחרונים, ונראה שהפגרה הארוכה פגעה במי שהייתה מוליכת הטבלה. שי ברדה חסר את שני החלוצים מוחמד אבו רומי ואלפרדו סטיבנס וכן את ז'ורז' מאנג'ק הפצוע, וכבר במחצית הראשונה נקלעה קבוצתו לפיגור כפול שממנו לא הצליחה לחזור – זה קרה לה דווקא מול הקבוצה שניצחה פעם אחת בלבד ב-12 המשחקים האחרונים מחוץ לביתה, אבל שוב חגגה במפגש בין השתיים אחרי שניצחה את קרית שמונה גם בסיבוב הראשון וכעת שיפרה את סיכוייה להיכנס לפלייאוף העליון עם ניצחונה הרביעי בששת המשחקים האחרונים בליגה.

דקה 27: גול! האורחת מאום אל פאחם ביתרון אחרי שגל לוי ניצב חופשי על סף הרחבה ובעט לפינה הקרובה, כדור שצור לא הצליח להדוף.

דקה 39: גול! 0:2 לאום אל פאחם. בלמי קרית שמונה הצליחו לעצור את דראושה, אבל גבאי הגיע מאחור, הכדור נחת אצלו ובנגיעה הוא גלגל לפינה הרחוקה.

שי ברדה, מאמן עירוני קרית שמונה
ירד למקום השני. שי ברדה | ברני ארדוב

הפועל נוף הגליל – בני יהודה 2:2

הפועל נוף הגליל הבקיעה אחרי שלא עשתה זאת בחמשת המפגשים הקודמים עם הכתומים, אבל גם שני שערים לא הספיקו כדי לנצח את בני יהודה לראשונה מאז 2005. מנגד, עומר פרץ יכול להיות מאכזב מעוד משחק הגנתי רע שבו קבוצתו ספגה פעמיים, אבל הנקודה שחילצו שחקניו בכל זאת העלתה את בני יהודה לפסגת הליגה בעקבות ההפסד של קרית שמונה במשחק המקביל. למרות שהיו טובים יותר וראויים ליתרון ביותר משער במחצית הראשונה, הכתומים נקלעו לפיגור כאשר מתפרצת של המקומיים הובילה לפנדל שתרגם ברקמן ל-0:1 בדקה ה-43. אלירן עטר שנמצא בכושר נהדר כבש ובישל עם העקב לברשצקי, אבל המהפך שהושלם תוך 9 דקות לא הספיק, כי במהרה אזולאי (79) קבע חלוקת נקודות והבטיח לקבוצתו את המקום בפלייאוף העליון בתום העונה הסדירה.

דקה 5: בארי נותר לבד מול ליטבינוב והיה לו את כל הזמן שבעולם כדי להכניע אותו בקלות, אבל הוא לא הצליח.

דקה 43: גול! מתפרצת קטלנית של המקומיים הסתיימה באחד על אחד של פרהוד מול שאבי, שהכשיל אותו ברחבה והקפטן ברקמן בעט את הפנדל למרכז השער ונוף הגליל ביתרון 0:1 בניגוד למהלך המשחק.

דקה 66: גול! השוויון של בני יהודה. ברשצקי מצא את עטר, שבאחד על אחד כבש וקבע 1:1.

דקה 75: גול! המהפך של בני יהודה הושלם. ברשצקי מסר לעטר, שהחזיר לו עם העקב ובנגיעה הוא בעט פנימה. הקשר והחלוץ עם שער ובישול כל אחד ובני יהודה ביתרון.

דקה 79: גול! 2:2 והדרמה נמשכת. דולב אזולאי עלה גבוה לכדור נייח ולשאבי לא היה שום סיכוי למנוע את השוויון.

הפועל רמת גן – עירוני טבריה 0:0

השלישית בטבלה יצאה מהמשבר בעזרת 10 נקודות מ-12 האחרונות, אבל היום סיימה בתיקו מאכזב מאוד מבחינתה באצטדיון רמת גן שהותיר אותה במקום השלישי למרות שתי המעידות של הראשונות בטבלה. מנגד, הפועל רמת גן עצרה רצף של שני הפסדים ובוודאי תסתפק בנקודה היקרה שצברה לאור העובדה שהיא נותרה במרחק שלוש נקודות מהמקום ה-14 שמוביל למבחנים.

דקה 91: ההזדמנות הכי טובה של טבריה הגיעה בתוספת הזמן, אבל גורדין סיפק הצלה ענקית ושמר על תוצאה מאופסת.

שחקן בני יהודה, אלירן עטר
שחקן בני יהודה, אלירן עטר | מאור אלקסלסי

הפועל כפר סבא – סקציה נס ציונה 2:2

ההפסד 1:0 למכבי הרצליה ביום שני קטע להפועל כפר סבא רצף של שבעה מחזורים בהם הייתה בלתי מנוצחת והיום החבורה של איציק ברוך ניצלה מהפסד כשהצליחה לשוב מפיגור כפול בקרב התחתית מול הקבוצה של יובל נעים, שלרגע כבר פנטזה אפילו על המקום השמיני שמוביל לפלייאוף העליון. שער אדיר של שון מלכה העלה את האורחת ליתרון ואדה הכפיל כבר בדקה ה-30, אבל המחצית השנייה הייתה של כפר סבא שנהנתה משערים של אינברום וקוקו כדי לחזור ל-2:2. אמנם הם לא ניצחו את סקציה בביתם לראשונה מאז 2010 – האורחת בהחלט חסרה את סלליך המוצהב – אבל הצילו נקודה שיכולה להיות קריטית עבורם בתחתית.

דקה 13: גול! מלכה הניף את רגל שמאל מכ-19 מטרים, ירה לחיבורים ורץ לחגוג עם יובל נעים. 0:1 לסקציה נס ציונה.

דקה 30: גול! סקציה מכפילה את יתרונה ומנגיחה של אדה אחרי קרן משמאל.

דקה 53: גול! כפר סבא הצליחה לצמק. אינברום נותר ללא כיסוי ברחבה, הכדור קפץ לעברו והוא מהאוויר בעט לחיבורים. שער נהדר שקובע 2:1.

דקה 82: גול! כפר סבא חזרה מפיגור כפול הודות לשער של קוקו בנגיחה אחרי קרן.

הפועל עפולה – הפועל ראשון לציון 1:3

הפועל עפולה של יוסי ג'נאח עצרה רצף של חמישה הפסדים וניצחון בודד ב-16 המחזורים האחרונים עם 1:3 גדול על הפועל ראשון לציון, קבוצתו של עופר טסלפפה שמסתבכת בעקבות ההפסד שמשמעותו שהפער בינה ובין עפולה שמתחת לקו האדום הצטמק לשלוש נקודות בלבד. במחזור הקודם אוראל באייה הציל את ראשון לציון בתוספת הזמן, אבל הפעם היה זה נהוראי יפרח מעפולה שכיכב עם שער ובישול והצליח להחזיר את קבוצתו לחיים ולהשאיר אותה צמודה ליריבותיה לקראת הפלייאוף התחתון.

דקה 7: גול! 0:1 לעפולה. יפרח הרים קרן מצד ימין, ריבולייה משך אליו את ההגנה ורז כהן נגח פנימה.

דקה 55: גול! סיבוב נהדר של סמל על המקום, כך ברח לשומר והרים כדור מושלם לראשו של ששון. ראשון לציון השוותה ל-1:1.

דקה 59: גול! עפולה שבה ליתרון עם כדור אדיר שבעט יפרח מחוץ לרחבה ולא הותיר סיכוי לשוער.

דקה 72: גול! שער נהדר של שוקרון בבעיטה חדה לפינה הרחוקה ועפולה בדרך לניצחון.

פרנק ריבולייה חוגג עם שחקני הפועל עפולה
ניצחון קריטי לעפולה | קובי אליהו

משחקי יום שני (19:00):

מכבי יפו – הפועל ניר רמת השרון בני שפרעם – הפועל עכו מ.ס. כפר קאסם – מכבי הרצליה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי