פריצת דרך: VAR עשוי להצטרף גם לליגה הלאומית בעונה הבאה

play
בקרוב גם בלאומית? גרינפלד מול המסך | אריאל שלום
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.4 06:22

פיילוט של שימוש במצלמות רובוטיות נערך במשחק בין נוף הגליל והפועל עפולה. אם הניסיונות יעברו בהצלחה, יוצע לקבוצות ליגת המשנה להשתמש בטכנולוגיה בעלות נמוכה יחסית - 250 אלף שקל לקבוצה

(גודל טקסט)

האם הכדורגל הישראלי לקראת פריצת דרך במסגרתה ליגת המשנה תהיה מלווה בשופטי VAR? היום (שישי), במהלך המשחק בין הפועל נוף הגליל להפועל עפולה (1:2) באצטדיון גרין, נעשה פיילוט לשימוש במצלמות רובוטיות, כאלה שלא דורשות מפעילים, על מנת לראות האם אפשר לקיים החל מהעונה הבאה בליגה הלאומית שיפוט מסך כמו בליגת העל, בעלויות סבירות לקבוצות.

בניסוי שנעשה היום לא היה קשר בין השופט המרכזי לשופט VAR, שכן נבדק רק שימוש במצלמות הרובוטיות. בהמשך המשחקים בליגה הלאומית צפויים ניסיונות נוספים, ואם הפיילוט יעבור בהצלחה, יוצע לקבוצות ליגת המשנה להשתמש בשיפוט VAR לקראת העונה הבאה.

מדובר בעלות של כ-250 אלף שקל לקבוצה, בהסכם לארבע שנים. לכן, לא מדובר בהוצאה כספית כל כך גדולה כפי שהיה בעבר וכמו בליגת העל, בשל השימוש במצלמות רובוטיות.

השופט אוראל גרינפלד מסתכל על מסך VAR
בקרוב גם בלאומית? גרינפלד מול המסך | אריאל שלום

אם הקבוצות יסכימו, הכדורגל הישראלי יעבור לשיפוט VAR גם בליגה הלאומית, בדומה לנעשה בפורטוגל, גרמניה וספרד, שם משתמשים במערכות הווידאו גם בליגות המשנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי