ברוכים הבאים לליגה של גוש דן: המסעות הקצרים של הפועל ת"א

play
יותר מ-20 אלף אוהדים של הפועל תל אביב הגיעו | דני מרון
ברנס לא עמד בלחץ, הפועל ת"א הפסידה 2:0 לאשדוד וירדה ללאומית 03:32

לתל אביב-יפו יהיו 3-4 נציגות (ואולי אפילו 5), הפועל פתח תקוה תתחלף עם קרית שמונה וכפר שלם ורעננה עלו מליגה א'. אוהדי הפועל ת"א סופגים הקנטות בסגנון "קחו מפה לקראת המשחקים בלאומית", אבל עם נסיעות להרצליה, רמת גן ורמת השרון, זו תהיה ליגת קל"ב

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

אחד המשפטים שאוהדי הפועל תל אביב בוודאי שמעו הרבה ממקניטיהם בשבועות האחרונים הוא "תכינו את המפה לקראת הטיולים שלכם בימי שישי" – רפרנס לירידת הליגה והמסעות כביכול ל"אצטדיונים נידחים בקצוות הארץ". אז זהו, שלא.

ההידרדרות של הפועל תל אביב הסתיימה אתמול עם התרסקות מהדהדת: נשירה שלישית בהיסטוריה לליגת המשנה. היא הצטרפה להפועל פתח תקוה, אבל דווקא בליגה הלאומית הנסיעות של אוהדיה למשחקי חוץ יהיו קצרים מאוד. תכינו את המפה? ברוכים הבאים לליגה של גוש דן.

הדברים הללו נכתבים לפני ההכרעות בליגה הלאומית. בני יהודה במקום השלישי ועשויה לעלות לליגת העל – והפועל ראשון לציון, סקציה נס ציונה והפועל כפר סבא בסכנת ירידה. אבל התמונה בכל זאת ברורה והעונה הבאה תכלול כמות גדולה מאוד של קבוצות ממרכז הארץ.

הפועל תל אביב, מכבי יפו והפועל כפר שלם שעלתה ליגה, ינהלו ביניהן משחקי דרבי ואם בני יהודה לא תעלה – לעיר תל אביב-יפו יהיו בעונה הבאה לא פחות מארבע קבוצות בלאומית; רבע מהליגה.

אוהדי הפועל תל אביב
נסיעות קצרות. אוהדי הפועל תל אביב | ברני ארדוב

השינויים לא יתבטאו רק בתחום השיפוט של רון חולדאי. בני שפרעם ירדה ומליגה א' צפון עלתה קבוצה לא ממש צפונית: הפועל רעננה. עירוני קרית שמונה רחוקה נקודה מחזרה לליגת העל ואת מקומה בלאומית תתפוס הפועל פתח תקוה. המרחק בין בלומפילד לאצטדיון בפתח תקוה עומד על קצת יותר מ-20 קילומטרים.

אם בליגת העל הקבוצה הדרומית ביותר היא הפועל באר שבע, בליגה הלאומית זו סקציה נס ציונה. ואם היא תרד, הגבול יצפין עד ראשון לציון. ומה בצפון? עכו היא הנקודה הרחוקה ביותר, מרחק של פחות שעתיים נסיעה ממרכז הארץ.

על פי ההגדרה, גוש דן כולל שלוש טבעות; הפנימית, התיכונה והחיצונית:

בטבעת הפנימית נמצאות לא פחות מ-7 קבוצות: הפועל תל אביב, מכבי יפו, הפועל כפר שלם, בני יהודה (אם לא תעלה), הפועל רמת גן, הפועל ניר רמת השרון, מכבי הרצליה.

בטבעת התיכונה נמצאות לפחות 4 קבוצות, בגלל ששלוש נאבקות נגד הירידה ושתיים מהן כנראה יישארו: הפועל רעננה, הפועל פתח תקוה, סקציה נס ציונה/הפועל ראשון לציון/הפועל כפר סבא.

בטבעת החיצונית מצטרפת נציגה נוספת: מ.ס. כפר קאסם, שאגב משחקת באצטדיון בפתח תקוה.

הפועל אום אל פאחם, הפועל נוף הגליל, הפועל עפולה, הפועל עכו ועירוני טבריה – אם לא תעלה – הן הנציגות של "הצפון".

שחקני הפועל תל אביב לצד שחקני הפועל פתח תקוה
אין שערים, אין עניין | קובי אליהו

אגב, על הנייר יש סיכוי ללא פחות מ-5 קבוצות תל אביביות בליגה הלאומית בעונה הבאה, מכיוון ששמשון תל אביב משחקת בפלייאוף של ליגה א'. מנגד, גם מ.ס. דימונה שם ועשויה למתוח את הגבול הרחק דרומה. יחד עם זאת צריך לציין שעד עכשיו הפלייאוף ארוך והסבוך הסתיים בניצחון של הקבוצה שסיימה במקום ה-14 בליגה הלאומית מלבד פעם אחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי