דורה: "אם יאמינו בערן לוי – עדיין יש לו מקום בליגת העל"

ערן לוי
ערן לוי | אודי ציטיאט

מאמן הפועל עפולה התראיין לאחר הניצחון על לוד ורגע לפני משחק המבחן מול מרמורק: "בטוח שאם תשאלו את ערן הוא יגיד שהוא מתחרט שעזב את נתניה". וגם: מה אמר לראובן עטר?

קבוצות: הפועל עפולה
(גודל טקסט)

הפועל עפולה עשתה קאמבק מדהים מאז החזרה מפגרת הקורונה. כשהיא הייתה בדרך הבטוחה לליגה א', היא סיימה את העונה עם ארבעה ניצחונות רצופים. הפועל אשקלון כבר ירדה ליגה ובני לוד לא יכלה לסיים את צמד המשחקים שנותרו לה בליגה בעקבות כניסת הקבוצה לבידוד אחרי שאחד השחקנים נדבק בקורונה, ובעקבות כך, אתמול (שלישי) עפולה ולוד נפגשו לקרב מיוחד על כל הקופה, בסיומו הצפוניים ניצחו 1:3.

לוד ירדה לליגה א', אבל עפולה טרם הבטיחה את הישארותה בלאומית. ביום ראשון היא תפגוש את הפועל מרמורק למשחק המבחן על המקום בליגת המשנה בעונה הבאה, והיא תצטרך להשלים את העבודה מול הקבוצה מרחובות. מאמן העפולאים, שלומי דורה, התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על הכוכב שלו ערן לוי, שהיה נהדר עם שער ובישול, על מרמורק ועל ראובן עטר, מאמנה של לוד היורדת הטרייה.

על ערן לוי שהיה נהדר למרות ששיחק עם פציעה: "הוא נמצא בתקופה טובה. הוא עשה שלושה בישולים נגד הפועל פתח תקווה וכבש שער מרהיב מול הפועל נוף הגליל. באימון הראשון שחזרנו לדשא הוא מתח חזק מאוד את שריר התאומים וזה מאוד הדאיג אותנו. הוא עשה השבוע סדרת טיפולים אינטנסיבית והצליחו להכשיר אותו למשחק מול לוד".

שלומי דורה
שלומי דורה | אודי ציטיאט

האם יהיה כשיר למרמורק: "אנחנו נכנסים שוב לסדרת טיפולים אינטנסיבית. הוא יחזור להתאמן במוצאי שבת איתנו ונקבל החלטות באימון המסכם, כמו שקיבלנו לפני המשחק מול לוד. נראה אם יהיה עדיף שהוא יתחיל בהרכב או על הספסל".

דעתו על מרמורק: "ניתחנו את המשחק שלהם מול הפועל כאוכב. יש להם שחקנים מנוסים וכמה שחקנים שהיו בליגה הלאומית, כמו אבי איבגי, נאור פסר, סתיו נסיקובסקי דייגו ניקולייבסקי ועידו אקסברד. יש להם קבוצה לא רעה בכלל, היא נבנתה בתחילת העונה כדי לעלות ללאומית. במשחק נתון אחד הכל יכול לקרות ואני מקווה שנמשיך את המומנטום המצוין שאנחנו נמצאים בו".

האם לדעתו ערן לוי יכול לחזור לליגת העל: "זה עניין של אמונה בשחקן. אם באמת מאמינים בו אז כן. אני לא יודע אם הוא יכול לשחק משחקים מלאים במשך עונה שלמה, אבל מקום בליגת העל בהחלט יש לו עם מה שיש לו ברגליים. אין ספק שהוא אחד המוכשרים בארץ, גם מבחינת בעיטה, גם מבחינת ראיית משחק וגם בנתינה שלו בחדר ההלבשה. הוא ללא ספק פספוס. אם אחרי שהוא היה עוזב את מכבי נתניה היו לוקחים אותו קצת יותר ברצינות הוא היה ממשיך להיות שחקן מוביל בליגת העל. אני בטוח שאם תשאלו את ערן הוא מצטער על זה שהוא עזב את נתניה".

ערן לוי, עידן לייבה
ערן לוי, עידן לייבה | אודי ציטיאט

"בליגה השנייה הוא אקס פקטור", המשיך דורה. "אסור לשכוח שכשהוא עזב את נתניה הוא היה בשיא הקריירה שלו. הוא לא שיחק מספיק בבית"ר ירושלים והתדרדר. לקח לו קצת זמן לחזור לשחק אחרי החתימה בהפועל אום אל פאחם. רק לאחרונה הוא חזר לעניינים ועכשיו הוא קוצר את פירות כי הוא בכושר ומשחק ברצף. מי שלא משחק ברצף – הכושר שלו נפגע. אם הוא עושה הכנה כמו שצריך עם קבוצה ומתאמן ברמות של ליגת העל אין ספק שהוא יכול לשחק שם".

על כך שמעולם לא ירד ליגה והוא עמד אתמול בפני משחק שלא עמד בו בעבר: "זה לא לרדת מליגת העל ללאומית, זה מהלאומית לליגה א'. יש לזה משמעות אדירה. לא משנה מה הסיבות של דבר כזה, רשום לך ברזומה שירדת ליגה. מבינת האופי שלי כמאמן וכספורטאי זה יותר מפקס אותי וממקד אותי. זה דורש גם להסביר את עצמך יותר טוב לשחקנים. היו לי כמה אקסטרות אתמול, גם במבחינת החשיבה איך לעלות למגרש ואת מי להשאיר על הספסל. משחקים כאלה הולכים איתך לכל הקריירה. משחקים עם משמעות הם המשחקים הכי כיפים שיכולים להיות. אני מקווה לחוות את זה בעתיד גם עם קבוצות צמרת ולא רק קבוצות תחתית".

אם יישארו בליגה, לא יהיה להם זמן להתכונן כי גביע הטוטו מתחיל בשבוע הבא: "אני לא יודע מה יהיה ביום שני בבוקר במידה שנישאר בליגה. יש מספר שחקנים ששומרים לי חסד נעורים ומחכים לראות אם נישאר בליגה ולראות אם אולי אצליח להביא אותם לעפולה. אני לא עושה שום תכניות לפני המשחק מול לוד, אבל אני חתום לעונה הבאה".

מה אמר לראובן עטר אחרי הירידה: "לפני המשחק היה לנו 'סמול טוק' קטן עם הרבה משמעות, ואמרנו איך הגענו למצב כזה שזה או אני או הוא. שנינו מכירים היטב ויש לנו יחסים מאוד טובים, ממש כמו משפחה. על הדשא לא היה שום דבר, לא דיברתי איתו. לפני שהלכנו הביתה סימנתי לו עם היד לשלום, זה לא נעים וכואב, אבל אני מעדיף להיות בצד הזה – בצד המנחם".

ראובן עטר
ראובן עטר | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי