הסיכוי שיאמן את הפועל פ"ת, הסכום שישקיע והרכש: ברקוביץ' מדבר

אייל ברקוביץ' | יוטיוב הפועל פתח תקווה

שחקן העבר פתח עידן במלאבס ועל אף שמונה למנהל מקצועי והתייחס לאפשרות שיעמוד על הקווים: "זה רעיון לא רע בכלל". מינוי אחיו ניר: "הלוואי והוא היה פה עכשיו, הוכיח שהוא ראוי". המטרות: "אם נישאר, נרצה לעלות"

(גודל טקסט)

אחרי שחתם על הסכם שותפות עם הפועל פתח תקווה, בה ישמש כמנהל מקצועי ובין השאר יהיה אמון גם על גיוס ספונסרים, אייל ברקוביץ' פתח היום (ראשון) עידן במסיבת עיתונאים חגיגית. שחקן העבר יעמוד בפני אתגר לא פשוט: לשקם את המועדון שהיה פעם מהגדולים והמצליחים בכדורגל הישראלי, ולשקם את הקבוצה מתחתית הליגה הלאומית. עוד לפני שהתייצב מול המיקרופונים, ברקוביץ' החל לעבוד וסימן שתי מטרות גדולות לחיזוק הסגל: מאור בוזגלו ומהראן ראדי.

"אני שמח להיות פה. לפני שאתחיל, אני רוצה להודות בראש ובראשונה לשגיא שיינר, יו"ר העמותה שעמו יצרתי קשר לפני חודשיים והוא נענה בחיוב להצעתי, וגם לאבי יחיאל המנכ"ל, שזו לא הפעם הראשונה שאנחנו יושבים יחד במסיבת עיתונאים", אמר ברקוביץ' בתחילת דבריו. "אם אתם זוכרים טוב, 2005/06, גלאקטיקוס, אבי ישב מצד ימין שלי, שיחקנו יחד במכבי תל אביב, זו לא הייתה הצלחה גדולה אבל נהנינו ומקווה שנתקן עכשיו. אני מודה לשניכם שקיבלתם אותי למועדון הגדול הזה, כי כולם במדינת ישראל יודעים שהפועל פתח תקווה נמצאת במקום שהיא לא צריכה להיות בו. היא נמצאת עמוק בתחתית הליגה הלאומית ואנחנו ביחד ננסה להחזיר את הפועל פתח תקווה לימיה היפים".

"אני חושב שזה לא קל", המשיך המנהל המקצועי והתייחס למשימה שלפניו, "כולנו יודעים שהמצב כרגע לא טוב, אבל אני חושב שבהפועל פתח תקווה יש שלושה דברים שבגללם באתי למועדון. אחד זה מועדון ומסורת, שני זה אנשים חיוביים שבאים לתרום את הלב והנשמה שלהם לפני הכל ורוצים להצעיד את הפועל פתח תקווה קדימה. שלוש, למרות המצב המקצועי הקשה, ראיתי דברים חיוביים. היום הגעתי למגרש האימונים של הפועל פתח תקווה ואמרתי לשגיא 'חבל שלא הייתי פה לפני חודשיים, היינו סוגרים תוך 20 דקות'. יש פה מתקן אימונים ברמה של ליגת העל, יש פה שחקנים טובים והכי חשוב, יש פה מועדון. כשאתה רואה מועדון מסודר, זה אחד הדברים שאני קונה. כשהגעתי לפה בשנייה הראשונה אמרתי – 'זה מקום שיצליח'. אני חושב שעם עבודה מסודרת ועם כמה רעיונות שאני אביא וכל מה שקורה פה מסביב, יש לי הרגשה שבעוד שנתיים-שלוש הפועל פתח תקווה תגיע למקומות שהיא צריכה להגיע".

שחקן העבר סיכם את דברי הפתיחה שלו: "כמובן שצריך המון סבלנות, הרבה יכולת וקצת כסף. אני חושב שברמות האלה, הכסף לא משפיע, אמנם צריך תקציב נורמלי, אבל כסף, גם אם נביא מיליון דולר להפועל פתח תקווה, שחקנים מליגת העל פחות רוצים לבוא לפה ובליגה הלאומית פחות או יותר כולם באותה רמה. צריך ארגון מסודר, ואני חושב שאני אוכל להוסיף כמה דברים קטנים שישנו את המקום. אני מאחל לנו בהצלחה ותודה שהבאתם אותי".

אייל ברקוביץ' | יוטיוב הפועל פתח תקווה

ברקוביץ', שבחודשים האחרונים העמיד עצמו כמועמד לאימון נבחרת ישראל, דיבר על כך: "מרחיק אותי? ההפך. אני לא מפחד מאתגרים, אני חושב שיש לי אתגר מאוד גדול פה, הקבוצה במצב מקצועי לא טוב ואני רוצה להגיד משהו. גם אם הפועל פתח תקווה תרד ליגה, אני אשאר פה. כי אני חושב שהמועדון הזה ראוי לאנשים טובים, לאנשים מקצועיים וכשהגעתי לפה היום, אמרתי לעצמי 'זה לא משנה הליגה, כי הפועל פתח תקווה זה מועדון גדול'. אני לא מכיר הרבה מועדונים שהמועדון במשבר גדול והאוהדים תורמים מיליון-מיליון וחצי מכיסם. אני לא מכיר מועדונים שיביאו 4,000-5,000 אוהדים כשתיגמר הקורונה, גם במצב המקצועי הנוכחי. זה מועדון ששווה ליגת העל. כל עוד רוצים שאשאר פה ואבי יחיאל פה לידי ושגיא עם האוהדים, נקווה שנוכל להצעיד את המקום הזה למקום שבו הוא צריך להיות".

האפשרות שיאמן את הקבוצה: "חשבתי על זה. מישהו כתב לי 'לך תאמן', אמרתי 'וואלה, זה רעיון לא רע', אבל כרגע החלטתי שלא. אני לא רואה את עצמי מאמן כרגע, אבל האמת היא שזה רעיון לא רע להתחיל בהפועל פתח תקווה בעמדת המאמן. רעיון לא רע בכלל. בינתיים אני רואה שיש מאמן טוב, הייתי היום באימון, יש אווירה טובה וקצב טוב. הקבוצה לא רעה כמו שהייתה. אבל מישהו אמר לי שהדרך לנבחרת עוברת דרך פתח תקווה, בואו נראה אם זה נכון. הכל פה נעשה בשותפות מלאה מצד העמותה ואבי יחיאל, שניהם נשארים בקשר קבוע איתי, אני קיבלתי את הסמכויות אבל הכל פה בשיתוף פעולה. אף אחד לא בא לגנוב את המועדון".

על השמועות לפיהן חתם על הסכם שאחיו ניר לא יוכל לאמן את הקבוצה: "אני ידעתי שזה יגיע לדברים אישיים שלי, אז אני אגיד ככה – מבחינת תפקיד המאמן, ניר הצליח. אם אני לא הייתי נותן לו את הצ'אנס, אני לא יודע מי היה נותן לו. כשהוא קיבל את הצ'אנס הוא הצליח בראשון לציון, נקודה מעלייה. השאיר את אחי נצרת ליגה, הגיע לאום אל פאחם והצליח, היה בבני יהודה ארבעה משחקים וניצח 50%. אז מבחינת חובת ההוכחה, הוא הוכיח שהוא ראוי. בטוח לליגה לאומית ואולי לליגת העל. מבחינת אם הוא יהיה פה או לא יהיה, אני יכול להגיד כזה דבר – עד סוף השנה יש פה מאמן, חיים שאבו, ואם הפועל פתח תקווה לא תרצה את ניר, הוא לא יהיה פה. מבטיח לכם שזו לא תהיה החלטה רק שלי ואני רוצה להגיד משהו לאוהדי הפועל פתח תקווה – הלוואי וניר היה פה עכשיו, לניר יש ראש לכדורגל. הוא לא פראייר".

חלון ההעברות: "לא נצרף הרבה שחקנים, ממה שאני רואה הקבוצה הזו מספיק טובה בכדי להישאר בליגה, לטעמי הרבה יותר גבוה ממה שהיא היום. נצרף שניים-שלושה ולא יותר, במקומות שאנחנו צריכים. אני לא רוצה להביא עוד שחקן בשביל להגיד שהבאנו, אני מעדיף לתת לחלוץ שגדל במחלקת הנוער מאשר להביא סתם מישהו. אם הילד יהיה טוב וישחק. למה אני צריך חלוץ? אני אוהב לתת צ'אנס לצעירים, לא אוהב להביא סתם".

המטרות: "אם נישאר בליגה, שנה הבאה אנחנו רוצים לעלות. אתה לא יכול להגיע להפועל פתח תקווה ולא להגיד שאתה לא רוצה לעלות ליגה".

אבי יחיאל, אייל ברקוביץ' | יוטיוב הפועל פתח תקווה

גובה ההשקעה: "אני לא רוצה להתחיל לדבר על כספים, אבל אני מבטיח שתהיה פה השקעה גם מבחינתי, גם מבחינת ספונסרים, וגם השם אייל ברקוביץ', שיכול להביא הרבה אוהדים. וזה ביחד, עניין עם האוהדים. האוהדים הם חלק בלתי נפרד מהמועדון הזה, הם תורמים ומביאים הרבה מאוד כסף, אז ברגע שהם מביאים הרבה כסף, מי אני שאגיד 'שימו את האוהדים בצד'? אני מקווה שהאוהדים ימשיכו לתרום, הכסף לדעתי, ברגעים האלה, פחות חשוב. התחייבתי להביא ספונסרים והון אישי שלי, בסכום שהוועד יודע. חייב להיות תלכיד שלי, של אבי ושל העמותה וכולם. וגם לחפש משקיע, אם יבוא משקיע גדול וירצה להשקיע במועדון הזה, אני אפנה. הכל בסדר".

המצב המקצועי: "אני כבר חודש וחצי עוקב אחרי הקבוצה ומאז אנחנו מנהלים מו"מ. בגלל שהם שמרו על דיסקרטיות זה הצליח, זה הרבה גבריות ולויאליות שהמועדון יותר חשוב מכולם. כולנו מודעים למצב, אבל אני בחודש וחצי האחרונים ראיתי קבוצה טובה, שמשחקת כדורגל, שמניעה כדור, קבוצה מסודרת וההבדל הוא בגול. כל משחק בגול. אז קודם כל צריך לשנות את המזל והמומנטום, נביא שניים-שלושה שחקנים וננסה להשתפר בהיבטים מקצועיים. אבל אין הבדל, ראיתי הפועל ירושלים נגד הפועל פתח תקווה, מקום שני נגד מקום אחרון, ולא ראיתי שום הבדל. יש פה משהו בגישה, בווינריות, ואת זה צריך להביא למועדון".

הלקחים שלמד ממועדונים קודמים: "אני חושב שהצלחתי בכל המקומות האלה ואני אסביר בדיוק במה. נשר היה מועדון של ילדים, הקמתי מאפס וזה צמח להיות מועדון של 500 ילדים. ואני אספר לכם קוריוז. באתי לפה היום לאימון, אני לא מכיר את השחקנים, וראיתי ילד שנותן גולים ושאלתי איך קוראים לו. אמר לי איתי בן שמואל. שאלתי מה הסיפור, אמר לי ילד שרצו לשחרר אותו. אמרתי לו, זה היחיד שנותן פה גולים באימון, למה הוא לא משחק? הוא אומר לי 'עכשיו הוא יתחיל לשחק'. אני יוצא מהאימון, בא אליי איתי, אומר לי 'אייל אתה לא זוכר אותי? הייתי שחקן בנשר ארבע שנים'. אני חושב שלא משווים מקום למקום, בנשר הצמחתי שחקנים שהיום משחקים בלאומית ובליגת העל ופה הגעתי לבוגרים. במקום אחד אתה יכול להיכשל ובמקום אחר להצליח, אין לזה חוקים. אני בא בטוב. יש פה קארמה מצוינת, אווירה טובה, אנשים טובים, צריך להכניס את הווינריות ולהביא שניים שלושה שחקנים. וקצת מזל, צריך קצת מזל בחיים".

על בעלות האוהדים: "מועדון עם אוהדים כל כך טובים, זה כבר יתרון. הייתי בראשון לציון, מכרנו בכל משחק 12 כרטיסים. אמרתי למה להביא קופאי? עדיף שייכנסו חינם. מועדון שיש לו כל כך הרבה אלפים, כיף להיות בו, יש וייב ויש עניין. ברור שיש גם את הצד הלא טוב, מקללים, זה הכדורגל, כל עוד זה לא משהו אישי אז הכל בסדר. אני חושב שהאוהדים יש להם את שגיא שהוא יו"ר הוועד כרגע, יש בחירות, אם הוא יעשה עבודה טובה ישאירו אותו, אם לא יחליפו אותו, אבל לוועד יש שקיפות מלאה וגם לעמותה, לדעת בכל רגע נתון מה אנחנו עושים".

עוד הוסיף ברקוביץ': "לא באנו לפה בשביל כסף, באנו בשביל שהפועל פתח תקווה, לטעמי אחד המועדונים הגדולים בישראל, יחזור להיות איפה שהוא צריך. ואם לא נצליח, נגיד 'תודה רבה, לא הצלחנו' ונלך הביתה. זו לא בושה. באנו להחזיר את הפועל פתח תקווה לימים היפים, זה יקח זמן, צריך סבלנות, להביא משקיעים. אני יכול להגיד שבסוף שבוע היו לי פגישות רק על הפועל פתח תקווה, אבל זה יקח זמן. יש לי קונספט בראש שאני רוצה להביא לכדורגל. אני חושב שהכדורגל הישראלי, לרוחבו, איבד קצת את הכיוון שלו. יותר מסתכלים על טקטיקה ושחקנים רובוטים, אני רוצה 22-23 שחקנים כישרוניים. אני מאוד אוהב את הקונספט של בית"ר תל אביב, באלי לעשות משהו דומה. הקונספט של בית"ר תל אביב, ביחד עם הקהל, יכול להיות פיצוץ בהפועל פתח תקווה".

אייל ברקוביץ' | יוטיוב הפועל פתח תקווה

אבי יחיאל דיבר על הכעס של האוהדים: "יש לנו יותר מ-1000 חברים בעמותה, זה בלתי אפשרי לנהל משא ומתן עם 1000 אנשים. בשביל זה יש ועד שנבחר ע"י אותם אוהדים והוועד הזה רשאי לקבל החלטות ולעשות דברים. כמובן שהוועד היה מודע לכל הפרטים והיה חלק מרכזי במו"מ, ברעיון ובביצוע. אתם יכולים להיות בטוחים שהוועד עושה את הדברים בצורה ישרה והוגנת כמו כולם, המטרה הייתה מטרה טובה, אני מקווה שהתוצאות יהיו טובות".

"הדרך שבה אייל מסתכל על כדורגל והדרך שבה אייל רוצה לשחק כדורגל, לטעמי מאוד מתאימים לרוח המועדון, של כדורגל התקפי ואמיץ, כדורגל שמשחקים קדימה עם שחקנים טובים. בהפועל פתח תקווה בתקופות טובות היו שחקנים טובים וצעירים, שרצים, קבוצה שמבקיעה גולים. קלטתי שזה הראש של אייל ואני מאוד מאוד מאמין בסופו של דבר שצריך להביא את הפרסונה שמתאימה לרוח של המועדון, בצד המקצועי ובצד הניהולי ואז יש סינרגיה טובה ודברים טובים יכולים לקרות, מעבר לדמות שנקראת אייל ברקוביץ' יש עניין של כדורגל, והשפה שלו בכדורגל מאוד מתאימה להפועל פתח תקווה".

שגיא שיינר אמר: "שמעתי משפט יפה בסוף שבוע הזה. מישהו אמר 'אם אתה לא בועט לשער כמה פעמים, אתה לא תכניס גול. אנחנו כעמותה מנסים לבעוט כמה שיותר לשער. אם זה להביא ספונסרים ולהעמיד תקציב ראוי בפתיחת העונה, אם זה להביא את אייל במצב הזה ואני מאמין שגם אנחנו נבקיע בסופו של יום. מלבד הפן הכלכלי, את הרזומה המקצועי של אייל כולנו מכירים. היה מנהל מקצועי בנתניה ובהפועל תל אביב, שהוא קיצץ שם לחצי והבריא את המועדון. לא שאנחנו זקוקים להבראה, אבל הדבר העיקרי שבגינו אייל פה זו התשוקה. מהפגישה הראשונה הבנו שזה הבן אדם שאנחנו רוצים פה. הכסף זה בונוס, אבל זה היה הדבר האחרון שהסתכלנו עליו במהלך הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי