הסיבה לאי החרגת הלאומית: אפשרות לסיים את העונה בזמן

שחקני נוף הגליל
שחקני נוף הגליל | אודי ציטיאט

אחרי חזרת ליגת העל, ההצבעה בנוגע לליגת המשנה בכדורגל תיערך היום. כלפון עושה מאמצים, אך נראה שההחרגה לא תאושר. השלב הבא: חיסון שחקני ליגת העל

(גודל טקסט)

בעלי הקבוצות בליגת העל נשמו אתמול (שלישי) לרווחה אחרי החלות הממשלה לאשר את חידוש הליגות הבכירות. הדבר התאפשר בזכות התערבות של יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון ושר הספורט חילי טרופר, שביחד עם גורמים נוספים עבדו מאחורי הקלעים על קבלת אישור למתווה והמשך עונות הכדורגל והכדורסל, על אף הסגר הכללי במדינה שיוארך.

הבוקר בשעה 10:00 ייערך משאל טלפוני ואז ההחלטה לאשר את חידוש ליגת העל תאושר סופית ורשמית על ידי שרי הממשלה. בנוגע לליגה הלאומית, היום תיערך הצבעה בעניינה, אך הסיכויים לחזרת ליגת המשנה נמוכים. הסיבה: במנהלת הליגה מסוגלים להרכיב לוח משחקים צפוף ולהביא לסיום ליגת המשנה, זאת בניגוד לליגת העל. אחרי ההישג הזה, במנהלת יודעים כי קרוב לוודאי שטרופר יסיים את תפקידו בקרוב, לאור הבחירות הקרובות, ומקווים שיגיע שר ספורט עם זיקה מיוחדת לכדורגל הישראלי.

כפי שפורסם כאן אתמול, במהלך ישיבת הממשלה הבהיר טרופר כי יש לאשר החרגה יוצאת דופן עבור הליגה העליונה בשל הסכנה הנובעת מעצירה נוספת וכן מחשש לפגיעה במפעלים האירופים. "אם ליגת העל לא הייתה חוזרת, היינו עוצרים את הליגה ומסיימים את העונה. לצערנו, הליגה הישראלית הייתה נפגעת מכל הבחינות", אמר גורם במנהלת. "מה נעשה עם הליגה הלאומית? נביא לסיומה. מה שהיה חשוב הוא שממשיכים לשחק כדור, אחרת היה נגרם לנו אסון ספורטיבי בקנה מידה שלא היה כאן מעולם".

חילי טרופר, ארז כלפון
חילי טרופר, ארז כלפון | פלאש 90

במנהלת לא אהבו את דברי אבו יונס, שקרא לעצור את הליגה בשל כמות חולי הקורונה בקבוצה. "הוא לא מבין שאם הליגה הייתה נעצרת, סכנין הייתה חוזרת לשחק רק בשנה הבאה, יחד עם כל הקבוצות", אמרו.

הלילה הגישה המנהלת תכנית מסודרת למשרד הבריאות בנושא החיסונים של שחקני ליגת העל. על פי התכנית, נעשה ניסיון לחסן מיידית את כל עובדי הקבוצות בליגה הראשונה, אך היא טרם אושרה. המטרה היא להוביל ליישום התכנית כבר בשבוע הבא, כפי שגם אמר ארז כלפון ב-103FM.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי