ירושלים נכנעה 2:0 לת"א/בת ים, נוף הגליל גברה 0:1 על סקציה

שחקני בית"ר תל אביב בת ים | אודי ציטיאט

הצמרת בליגת המשנה נפתחה מחדש, לאחר שהמוליכה הפסידה לראשונה ב-2021. בתחתית, הפועל פ"ת סחטה 1:1 מפתיע מאיכסל ובמקביל כפר קאסם דרסה 0:3 את כפר שלם. וגם: זדה הפסיד בבכורה בהפועל ר"ג, 1:0 לרעננה

(גודל טקסט)

שמונת משחקי המחזור ה-23 בליגה הלאומית נערכו היום (שישי) ועבור הפועל ירושלים הייתה זו הזדמנות ענקית להגדיל את הפער מהמקום השלישי ל-11 נקודות, אבל היא רשמה את הפסדה השלישי העונה כשנכנעה 2:0 לבית"ר תל אביב/בת ים ואמנם היא עדיין בפסגה, אבל כעת במרחק חמש נקודות בלבד מהשלישית ונקודה אחת בלבד מעל הפועל נוף הגליל שבמקום השני, לאחר שהאחרונה גברה 0:1 על סקציה נס ציונה.

בית"ר תל אביב/בת ים – הפועל ירושלים 0:2

הפסד ראשון לזיו אריה והפועל ירושלים ב-2021, וזה קרה להם במשחק הצמרת בנס ציונה נגד הקבוצה הצעירה של תל אביב/בת ים בהדרכת עמיר נוסבאום. מי שחתומים על תוצאת המשחק הם יניב מזרחי, שבדקה ה-55 כבש מהנקודה הלבנה והקשר אמיר ברקוביץ' שבדקה ה-88 קבע 0:2 ודאג להבטיח שהפער מהפסגה יצטמק לחמש נקודות בלבד. הירושלמים, כמובן, למרות הפסד ראשון מאז נובמבר, עדיין בעמדה מצוינת לחזור לליגת העל לראשונה מאז הירידה בעונת 1999/2000.

הפועל נוף הגליל – סקציה נס ציונה 0:1

המוליכה איבדה נקודות ומי שניצלה זאת היטב וצימקה את הפער מהמקום הראשון לשתי נקודות בלבד היא הפועל נוף הגליל, מי שהוליכה את הליגה במשך שבועות ארוכים. הקבוצה של ירון הוכנבוים עם ניצחון שני ברציפות לאחר משבר קטן, בעוד סקציה בהדרכת אורי גוטמן חטפה מכה נוספת לאחר ה-4:1 להפועל ירושלים באמצע השבוע והיא במקום השביעי עם 32 נקודות. את השער היחיד במשחק כבש ואהיב חביבאללה, שניצל טעות של השוער ועם הראש קבע 0:1 עמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה והיתרון נשמר גם לאחר שאלי בלילתי בדקה ה-83 הותיר את קבוצתו ב-10 שחקנים.

ירון הוכנבוים | אודי ציטיאט

הפועל פתח תקווה – הפועל איכסל 1:1

הפועל פתח תקווה הצליחה לחלץ נקודה קריטית מבחינתה כשכבשה בבעיטה הראשונה והיחידה שלה למסגרת וסחטה 1:1 ביתי מהמדורגת רביעית. המלאבסים הסתבכו כהוגן לאחר שנפתלי בלאי הורחק בכרטיס אדום ישיר כבר בדקה ה-38 ומוחמד כליבאת העניש כעבור שש דקות. במחצית השנייה איכסל אף הייתה יכולה להכפיל את יתרונה, אבל אושר אבו לא השכיל להבקיע מ-11 מטר. דווקא אז, במתפרצת יפה, טרנס סינדל השווה בדקה ה-75 ואמנם המארחת נותרה במקום הלפני אחרון עם 18 נקודות במאזנה, אבל זו נקודה קריטית מול המדורגת רביעית בטבלה.

הפועל רעננה – הפועל רמת גן 0:1

ליאור זדה קיווה לבכורה מוצלחת יותר על הקווים בהפועל רמת גן. האורדונים נכנעו ליורדת מליגת העל משער של אמרי וולשמן כבר אחרי 12 דקות וגם מצאו את עצמם בעשרה שחקנים בשלב מוקדם של המשחק, לאחר שאלי בבייב ראה כרטיס צהוב שני ואדום כבר בדקה ה-38. רעננה עם ניצחון יקר שמרחיק אותה מנועלות הטבלה והיא עם 27 נקודות, שתיים פחות מאשר להפועל רמת גן.

ליאור זדה
ליאור זדה | דני מרון

הפועל עפולה – עירוני רמת השרון 1:1

המארחת קיוותה להתברג לאחר המשחק היום בין שמונה הראשונות, אבל כנראה ש-120 דקות ודו קרב פנדלים בגביע המדינה לקחו לה את האנרגיה. אמנם היא ספגה כבר אחרי ארבע דקות משער של בנג'מין קוקו, אבל למזלה אזרה את כל הכוחות האחרונים ובהתקפה האחרונה במשחק השוותה מבעיטה של אלון בוזורגי. רמה"ש הייתה עולה למקום הרביעי לולא השוויון, אבל נותרה חמישית עם 35 נקודות לזכותה. עפולה עם 27 נקודות.

הפועל ראשון לציון – הפועל עכו 1:4

ניצחון ראשון לכתומים אחרי חמישה משחקים רצופים. הפועל עכו פגשה בתחילת השבוע את בית"ר ירושלים במסגרת סיבוב ח' בגביע והפסידה כידוע, אבל התקשתה היום לא פחות ועובדה שכבר בדקה ה-15 היו הראשל"צים ביתרון כפול. השוער אופק אנטמן טעה בגדול וסידר שער ראשון במשחק לליאור קצב, כעבור דקה עובדייה דרוויש קבע 0:2 מקרוב ואמנם מהראן לאלה הוותיק החזיר את עכו למשחק בדקה ה-29, אבל עוד לפני המחצית, בדקה ה-44, עמית מוסרי העלה את המקומיים ל-1:3. רועי זריהן בדקה ה-88 חתם את תוצאת המשחק וראשל"צ כעת במקום השישי עם 34 נקודות, עכו של אלי כהן עם 29.

הפועל כפר שלם – מ.ס כפר קאסם 3:0

ניצחון ענק לאורחת בקרב התחתית בין שתיים משלוש הקבוצות שמתחת לקו האדום. נועלת הטבלה אמנם ניצחה פעמיים בארבעת המשחקים האחרונים, אבל היום הובסה בביתה מול הקבוצה החדשה של המאמן שלומי דורה. בדקה ה-31 כבש חמודי חטיב הודות לטעות ענקית של השוער שריף כיוף, בדקה ה-48 חטיב היה על תקן המבשל לפיליפ מאנה ואת המסמר האחרון נעץ בדקה ה-68 מהראן ראדי שממשיך בקאמבק הנפלא שלו. כפר קאסם כעת עם 20 נקודות במאזנה.

שלומי דורה | מ.ס כפר קאסם, רשמי

הפועל אום אל פאחם – מכבי אחי נצרת 3:0

קבוצת תחתית נוספת שכבשה היום שלישייה זו מכבי אחי נצרת, שפירקה את החבורה של מוטי איווניר. כבר בדקה העשירית עלתה האורחת ליתרון משער של נואף בזיע, אנס דאבור הכפיל כעבור רבע שעה ועוד לפני המחצית בזיע השלים צמד וקבע 0:3 ענק לנצרת, שהשכילה לשמור על פער חשוב של שש נקודות מכפר קאסם שבמקום ה-14. אום אל פאחם בעקבות תוצאות היום ירדה למקום ה-13 ולזכותה יתרון של חמש הפרש מהקו האדום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי