אבו אלעם טען: "זו הייתה מזימה", אייל ברקוביץ': "חוצפן, אתבע אותך"

אחמד אבו אלעם, אייל ברקוביץ'
אחמד אבו אלעם, אייל ברקוביץ' | ספורט1

פיצוץ בשידור חי: יו"ר אום אל פאחם טען בתכנית "חמש באוויר" כי ניר ברקוביץ' הפסיד בכוונה במשחקו הראשון והתפטר, אחיו עלה לשידור ולא נשאר חייב: "עדיף שתסתום את הפה, בנית קבוצה חרא ועכשיו תאכל את החרא שלך"

(גודל טקסט)

סערה חדשה בכדורגל הישראלי. ניר ברקוביץ' הפתיע רבים כאשר החליט להתפטר אמש (שלישי) מהפועל אום אל פאחם, כיממה בלבד לאחר שמונה לתפקיד והפסיד 3:0 להפועל רמת גן. היום התראיין יו"ר הקבוצה מהמגזר, אחמד אבו אלעם, בתכנית הרדיו "חמש באוויר" בערוץ הספורט וטען כי המהלך של המאמן הייתה מזימה מתוכננת מראש, במיוחד לאחר הפרסום כי הוא עשוי לאמן בקרוב את הפועל פתח תקווה, יריבת אום אל פאחם בתחתית הליגה הלאומית. בשלב מסוים, אייל ברקוביץ', אחיו של ניר והמנהל המקצועי של הפועל פ"ת הגיב בחריפות להאשמות.

אבו אלעם פתח את דבריו ואמר: "מה שעשה ניר אתמול, רק ילד קטן יכול לעשות את זה. כולם יודעים איזה חיבור היה ביני לבין ניר בשנתיים האחרונות וכמה עזרתי לו. הבן אדם הציף אותי במשך שלושה חודשים בהודעות ובטלפונים שהוא רוצה לאמן את אום אל פאחם, ואחרי כל מאמן שהתפטר בליגה הלאומית הוא ביקש ממני לדחוף ולדחוף. בסוף קיבלתי החלטה להביא אותו, במחצית ראיתי כבר שזו הייתה מזימה"

אבו אלעם המשיך: "אני חושב שהוא עשה בכוונה, אני אגיד למה. ברגע שמאמן בא, ואנשים שהיו שם ראו, ואנחנו לא אנשים שלא מבינים כדורגל. אני מתקשר אליו במחצית שואל אותו מה הוא עושה, הוא אומר לי אני מוציא את איילון אלימלך ואדיר מוסא, השחקנים הכי טובים שהיו על המגרש. משנה מערך, נותן לרמת גן לתקוף בלי הפסקה, אחרי שהיינו במחצית הראשונה יותר טובים וצריכים להבקיע ארבעה שערים, במחצית השנייה הקבוצה לא קיימת, שינה את מערך, ישב בספסל. אני חושב שזו מזימה, ועוד הפרסום שעכשיו יצא, שניר ברקוביץ' בדרך לפתח תקווה, אני קורא לחבר'ה שלהם להתעשת, לא כך נשארים בליגה".

ברקוביץ' ואבו אלעם. "אני חושב שזו מזימה" | הפועל אום אל פאחם, רשמי

ההבדל בין מאמן שמתפטר לבעלים שמפטר: "כשאנחנו מפטרים יורים בנו בלי הפסקה. הוא עשה מעשה לא מכובד, בליגה הלאומית ובליגת העל, לא קרה כזה דבר במדינת ישראל. במילא שנה שעברה עשה את זה, אבל יותר מתוחכם, הלך לבני יהודה ועל זה סולחים, ואני זה שבאתי ופתרתי לו שם את הבעיות, אני עוד עדין מאוד בדברים שלי, אני עדין. אני יושב עכשיו עם שני עורכי דין וצריך לבדוק את הדברים לעומק. נעשה פה מעשה לא ספורטיבי. נעשה פה משהו לא ספורטיבי. אני לא משפטן ולא עורך דין, כרגע אני מתייעץ עם עורכי הדין שלי בנוגע למה שצריך לעשות, ואני חושב שזו בושה. ניר ברקוביץ' עשה מעשה מתועב, וזו מילה עדינה. הדבר הזה צריך להיבדק, צריך לבדוק אותו מהיסוד, זה שהוא הפסיד בכוונה לרמת גן והיום רוצה להתמנות לאימון הפועל פתח תקווה, יש פה משהו לא תקין. משהו לא חוקי".

למה לא רצה לנצח?: "אם היה רוצה לנצח הוא היה משאיר את איילון אלימלך על כר הדשא. אני אומר שהייתה מזימה ומשהו לא תקין. אין לי עובדה נחרצת, אנחנו צריכים לבדוק, אם ניר ימונה למאמן הפועל פתח תקווה, יש חשד שהוא עשה משהו לא תקין אתמול".

בשלב זה, אייל ברקוביץ', אחיו של המאמן והמנהל המקצועי של הפועל פ"ת, עלה לשידור בזעם רב: "לא התכוונתי לעלות לשידור, אבל בגלל שאני שומע את השטויות של אבו אלעם – אם לא תסתום את הפה שלך אני פשוט אתבע אותך. שמעת? יא חוצפן. אתה בן אדם חוצפן, ועדיף שתשתוק כי אתה מדבר רק שטויות. ניר ברקוביץ' לא יהיה בהפועל פתח תקווה. בחוזה שלי עם המועדון רשום שהוא לא יכול לאמן בהפועל פ"ת. תפסיק עם השטויות שלך, בנית קבוצה חרא – אז תאכל את חרא שלך ואל תאשים אחרים".

אייל ברקוביץ'
"בנית קבוצה חרא – אז תאכל ת'חרא שלך ואל תאשים אחרים" | אודי ציטיאט

אבו אלעם: "במילא אני פוגש אותך עוד שלושה שבועות, ונראה איזה קבוצה חרא. הקבוצה שלי עמדה נגד מכבי חיפה והפועל ירושלים, ונראה מי חרא, אני או אתה. ונראה מי ירד לליגה א'. אני הוצאתי את אחיך מהקבר, אתה יודע כמה הוא התחנן בפניי על לאמן בליגה לאומית. בלעדיי אחיך לא היה מאמן".

אייל ברקוביץ': "שמעתי אותך, כן, אתה המצאת את הכדורגל. אני שואל אותך שאלה – למישהו בהנהלת אום אל פאחם יש קורונה?".

אבו אלעם: "יש חבר הנהלה שחלה במחלה מאוד מאוד קשה, ואתה תנסה פעם אחת, לא להוציא את הלשון הרבה בחוץ. תנסה לכבד, מדובר פה בבריאות של בן אדם, ואתה מנסה להוציא את הסודיות הרפואית של בן אדם לתקשורת. לא מכבודי ולא מכובדך לדבר על המצב הרפואי של חבר בהנהלת הקבוצה. זה בושה מה שאתה אומר עכשיו ואתה צריך לחזור בדברים שלך. בושה וחרפה"

ניר ברקוביץ'. אבו אלעם: "הוצאתי את אחיך מהקבר" | מאור אלקסלסי

אייל ברקוביץ': "ניר לא התחסן עדיין, אשתו בהיריון בבית, הוא מפחד ללכת לשם. אבל אין שום קשר להפועל פתח תקווה. זו סיבה אחת, סיבה שנייה, הוא ראה את המשחק אתמול, הוא לא מאמין בסגל, הוא הלך לבעל הבית ואמר לו אני לא מסוגל, תודה רבה. אבל מפה ועד לומר שהוא מכר את המשחק, אחמד, אני אתבע אותך! תיזהר! אתה חוצפן, זו תביעת דיבה, ואני אתבע אותך. הכל מוקלט ואני שמעתי אותך. אתה רמזת שהוא מכר את המשחק ומחר אתה תקבל תביעת דיבה אם לא תסתום את הפה שלך".

אבו אלעם: "אתה יכול לתבוע, אתה במילא כל שני וחמישי בבתי משפט. אתה יכול לתבוע, אני לא אמרתי שהוא מכר את המשחק, אמרתי שצריך לבדוק את הדברים. אייל, אתה רשאי לפנות לעורך דין הראשון שאתה פוגש ולתבוע אותי, ויכול להיות שתנצח אותי בבתי משפט, אבל אתה יודע, עוד שלושה שבועות אני מוריד אותך ליגה. אני לא לוקח את הדברים שלי חזרה. אמרתי במפורש, אתמול היה משהו לא תקין. ניר התנהל איך שהתנהל, וזה שהוא שלח הודעה במחצית שהוא הולך להתפטר, והוציא את השחקנים הכי טובים על כר הדשא, וזה שהוא לא עמד במחצית השנייה. יש משהו לא טוב. ניר לא היה אמור לנהל את המשחק בהסכם שלי איתו, זה מה שסגרתי איתו לפני שעליתי ליציע, אבל הוא החליט לעמוד על הקווים, עשה את מה שעשה, מה שהוא עשה לא מכובד, אייל יודע כמה אני עזרתי לו, מצטער שזה הבן אדם, מצטער על ההיכרות שלי עם הבן אדם הזה".

אייל ברקוביץ': "אתה יש לך בכלל הסכמים אתה? אתה יודע מה זה הסכם? ניר עשה טעות, והוא הצטער על זה. זה הכל, אנשים טועים. אבל מפה ועד להגיד שיש מזימה, שהוא הוציא שחקנים, שהוא הולך להפועל פתח תקווה. על זה הוא יקבל תביעת דיבה. תזכור מה שאני אומר לך".

שחקני אום אל פאחם. "הקבוצה שלי עמדה נגד מכבי חיפה והפועל ירושלים. עוד נראה מי חרא" | מאור אלקסלסי

אבו אלעם: "אני אשמח לקבל את התביעה הזו, אני אגיע לבית משפט ויש לי מספיק עורכי דין. אני לא לוקח את הדברים שלי אחורה. מה שאמרתי, אני עומד מאחורי כל מילה, אני אשמח לפגוש את ניר בבתי משפט, השופטים ישפטו, ניפגש שם. אבל אני אומר, ספורטיבית, אייל היה קוסם כשחקן כדורגל, ונופל הרבה בלשונו בתוכניות כאלה ואחרות. אני אנצח אותו במגרש ואוריד אותו ליגה".

אבו אלעם המשיך: "אני חושב שניר ברקוביץ' עשה מזימה, אנחנו כקבוצה צריכים לחקור את הדברים האלה, את ההודעה שהוא שלח במחצית, את מה שהוא אמר לליאור זדה, אנחנו צריכים לחקור את זה, אם הוא הולך לפתח תקווה או קבוצת תחתית. צריכים לחקור. ברגע שאצטרך להוציא למי הוא שלח הודעה במחצית אני אוציא את זה, אני לא יכול לפרט, את זה נפרט בבית משפט אם נגיע לשם. אני צריך לתבוע אותו עכשיו על מה שהוא עשה אתמול ועל הפרת הסכם, החוזה נמצא אצלי, אני יודע בדיוק על איזה מסמך הוא חתם, ציפיתי שהוא יבוא עוד כמה שבועות ויגיד שיש קבוצת תחתית בליגת העל שרוצה אותי ואני צריך ללכת, אני יודע על מה החתמתי אותו, ואת זה יחליט בית המשפט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי