מהפך בפסגה: נוף הגליל ניצחה בעכו, הפועל ירושלים הפסידה לנצרת

שחקני הפועל נוף הגליל חוגגים | ברני ארדוב

שערים מאוחרים של וולבלום וגבאי קבעו 0:2 והוכנבוים שוב במקום הראשון בעקבות ה-1:0 ספגו זיו אריה ושחקניו בעילוט. איכסל ות"א/בת ים שוב איבדו נקודות ובתחתית הסתבכו קשות הפועל כפר שלם והפועל פתח תקווה

(גודל טקסט)

כל שמונת משחקי המחזור ה-28 בליגה הלאומית נערכו היום (שישי) וסיפקו דרמות בזו אחר זו. המוליכה הפועל ירושלים שוב איבדה נקודות יקרות והפעם בעקבות הפסד לאחי נצרת, מה שעלה לה במקום הראשון שעליו שוב השתלטה הפועל נוף הגליל שניצחה 0:2 בעכו.

הפועל איכסל נותרה בקום השלישי למרות שהפסידה בדקה ה-90 להפועל עפולה ומי שעוד הולכת ומאבדת גובה היא בית"ר תל אביב/בת ים שרשמה הפסד שני ברציפות כשנכנעה לכפר קאסם. גם בתחתית היה זה מחזור קריטי למדי ושם הפועל פתח תקווה הסתבכה קשות בעקבות הפסד לרעננה, כשבמקביל הפועל אום אל פאחם ניצחה 1:2 חשוב מאין כמותו את הפועל כפר שלם.

מכבי אחי נצרת – הפועל ירושלים 0:1

מחזור שני ברציפות שהפועל ירושלים לא מצליחה לנצח והיא במזל גדול מבחינתה עדיין בפסגה. הפעם היא נכנעה לקבוצה שמנסה להתברג ברגע האחרון בין בפלייאוף העליון ונהנתה משער של נואף בזיע, שבדקה ה-30 כבש את השער היחיד במשחק. הקבוצה של זיו אריה נותרה עם 50 נקודות, כבר בפיגור נקודה מול המוליכה החדשה נוף הגליל וביתרון של שש נקודות מאיכסל השלישית.

שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים | ברני ארדוב

הפועל עכו – הפועל נוף הגליל 2:0

מהפך בפסגה! הפועל נוף הגליל אמנם לא נמצאת בשיאה, אבל הצליחה להכניע לקראת הסיום את הפועל עכו, קבוצה שלא ניצחה מאז ה-7.1, השלימה כעת 10 משחקים רצופים ללא ניצחון וירדה למקום ה-13 המוביל למשחקי המבחן. איתן וולבלום בדקה ה-81 פרץ את הסכר, דובב גבאי הכפיל בדקה ה-90 והקבוצה של ירון בפסגה עם 51 נקודות, נקודה יותר מאשר להפועל ירושלים.

הפועל איכסל – הפועל עפולה 2:1

ארבע דקות בלבד הצליחה המדורגת שלישית בטבלה לשמור על יתרון שמקרב אותה למוליכות הטבלה, אבל לאורחת היו תכניות משלה. אחרי ה-1:4 הנהדר על בית"ר תל אביב/בת ים בשבוע שעבר, קיוותה איכסל להמשיך ברצף הניצחונות – אבל עמית מור מחק בדקה ה-70 את היתרון מרגלי טימור אביטן ובתוך תוספת הזמן המהפך של עפולה הושלם והיא הוסיפה למאזנה שלוש נקודות נוספות שמשאירות אותה בקרב על הפלייאוף העליון.

מ.ס כפר קאסם – בית"ר תל אביב/בת ים 1:2

שבוע אחרי שהובסה 4:1 על ידי איכסל ואיבדה את המקום השלישי, הקבוצה של עמיר נוסבאום ספגה מכה נוספת. בדקה ה-33 הייתה צריכה כפר קאסם לעלות ליתרון ראשון, אבל רועי דיין לא הצליח להבקיע ב-11 מטר וגיא מזרחי העניש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה כדי לקבוע 0:1 לאורחים. כפר קאסם עלתה לגמרי אחרת למחצית השנייה ועמראן אלקרינאווי עם צמד בזק בדקות 50 ו-55 השלים את המהפך והעניק לה שלוש נקודות שהשאירו אותה מעל הקו האדום. ת"א/בת ים עדיין במקום החמישי, אבל נראה שהיא בדרך לעונה נוספת שבה תיאלץ להסתפק במחמאות בלבד.

עמיר נוסבאום
נוסבאום. כבר במקום השישי | אודי ציטיאט

הפועל כפר שלם – הפועל אום אל פאחם 2:1

מסע ההתאוששות האדיר של כפר שלם נעצר היום והקבוצה ספגה הפסד ראשון לאחר חודש בדיוק. אחרי שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו שחילצו אותה מהמקום האחרון, כפר שלם הפסידה היום דווקא בקרב תחתית קריטי להפועל אום אל פאחם, שמצדה השיגה ניצחון שני בשלושה משחקים – ניצחונותיה היחידים ב-2021. לבאן קוטליה המשיך ביכולת המצוינת שלו וכבש בדקה ה-28, ארבע דקות אחר כך היה זה איתי טאקו שהכפיל את היתרון ויאיר שפונגין רק צימק בדקה ה-90 כדי לקבוע 2:1, תוצאה שמשמעותה שאום אל פאחם כעת ביתרון שש נקודות על כפר שלם ומרחק שמונה מהפועל פתח תקווה שבמקום האחרון. אום אל פאחם גם יצאה מהקו האדום בזכות הפרש שערים עדיף על פני הפועל עכו שירדה למקום ה-13.

קוטליה. נכנס לכושר בלאומית | מאור אלקסלסי

סקציה נס ציונה – הפועל ראשון לציון 1:1

תיקו חמישי ברציפות לכתומים מראשון לציון, הפעם בנס ציונה מול הכתומים שלא הצליחו לרשום ניצחון שני רצוף ופספסו הזדמנות לטפס למקום השלישי. דושאן מאטוביץ' הוותיק, שהצטרף לסקציה בתחילת העונה, כבש את שערו הראשון העונה כבר בדקה הרביעית, אבל שון מלכה איזן כעבור 20 דקות וקבע חלוקת נקודות.

הפועל רמת גן – הפועל רמת השרון 1:1

רמת השרון כמעט התאוששה אחרי שני הפסדים רצופים, האורדונים אמנם השיגו שוויון דרמטי אבל כבר סופרים משחק חמישי ברצף ללא ניצחון כולל ההדחה בשמינית גמר הגביע. רועי לוי צריך היה לסדר לאורחת יתרון כבר בדקה העשירית, אבל לא השכיל להבקיע פנדל ולמזלו מי שכיפר על כך היה יונתן לוי שבדקה ה-43 העלה את קבוצתו על לוח התוצאות. למזלם של המארחים, גם הם קיבלו פנדל ומיקו ממן ניצל אותו כדי לקבוע 1:1 בדקה ה-83. הפועל ר"ג יצאה כעת מהשמינייה הראשונה בעקבות הפרש שערים נחות משל נצרת והאורחים מהשרון פספסו הזדמנות לעקוף את תל אביב/בת ים.

הפועל פתח תקווה – הפועל רעננה 1:0

המלאבסים בדרך הבטוחה לליגה א'. בזמן שאום אל פאחם וכפר קאסם מנצחות ומשיגות נקודות סופר קריטיות בתחתית, הפועל פתח תקווה הפסידה גם להפועל רעננה משער פיטר אולואוולה בדקה ה-17, יתרון מוקדם שהחזיק עד הסיום. הקבוצה של אייל ברקוביץ' והמאמן קלמי סבן נותרה עם 23 נקודות והמרחק מחוף מבטחים כבר עומד על שמונה נקודות, מה שהולך ומתחיל להיראות כמשימה בלתי אפשרית לקראת הפלייאוף התחתון.

קלמי סבן | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי