ירושלים שוב מעדה, נוף הגליל ברחה בפסגה. ניצחון לת"א/בת ים

שחקני בית"ר תל אביב בת ים חוגגים | אודי ציטיאט

רגע לפני שתסתיים העונה הסדירה, נרשם מחזור דרמטי: בדארנה החמיץ פנדל בדקה ה-90 ורעננה הפסידה 2:1 למוליכה, החבורה של זיו אריה איזנה ל-1:1 בטדי נגד הפועל ר"ג בתוספת הזמן. וגם: הפועל פ"ת בדרך לליגה א'

(גודל טקסט)

המחזור ה-29 ולפני האחרון בליגה הלאומית נערך הערב (שלישי) במלואו ולא מעט דרמות נרשמו לקראת החלוקה לפלייאוף עליון ותחתון ביום שישי: המוליכה הפועל ירושלים מעדה מחזור שלישי ברציפות, בעוד הפועל נוף הגליל ניצלה את התיקו נגד האורדונים עם ניצחון בר"ג על רעננה כדי להגדיל את הפער לשלוש נקודות בפסגה – עם לא מעט מזל לאור פנדל מוחמץ בדקה ה-90!

גם בתחתית נרשמה דרמה, כאשר הפועל פתח תקווה התארחה באום אל פאחם ונפרדה מולה ב-0:0, תוצאה שהותירה את הפער ביניהן על 11 נקודות והמלאבסים בדרך הבטוחה לליגה א'. הפועל כפר שלם פגשה את בית"ר תל אביב בת ים ונכנעה לה 2:1 למרות שהוליכה בפתיחה, כך שגם היא ספגה מכה לא פשוטה.

הפועל רעננה – הפועל נוף הגליל 2:1

הקבוצה של ירון הוכנבוים עשתה צעד משמעותי נוסף לעבר ליגת העל. הצפוניים התארחו באצטדיון רמת גן ורשמו ניצחון שלישי ברציפות כדי להגדיל את הפער מהפועל ירושלים לשלוש נקודות, גם עם הרבה מזל לאור פנדל שהוחמץ שניות לפני שריקת הסיום. אלי בלילתי כבש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה את הראשון, דובב גבאי הכפיל מנקודת הפנדל בדקה ה-56 והמארחת כבר לא תהיה בין שמונה הראשונות ותישאר לפחות עונה נוספת מחוץ לליגת העל, למרות שער מצמק נפלא של מוחמד בדארנה בדקה ה-70 שגם לא ניצל בעיטת פנדל בתוספת הזמן.

שחקני הפועל נוף הגליל חוגגים | ברני ארדוב

הפועל ירושלים – הפועל רמת גן 1:1

הירושלמים עם שני ניצחונות בלבד ב-10 המשחקים האחרונים (כולל ההדחה לכפר שלם בגביע המדינה) ולא רק שהפער מהפסגה כבר עומד על שלוש נקודות, אלא גם הפער מסקציה נס ציונה שבמקום השלישי הצטמצם. פנדל של מיקו ממן כבר אחרי 12 דקות כמעט את ההתמודדות, אך מאוריציו הצליח לאזן בביצוע מהאוויר בדקה ה-90. עבור ירושלים זו נקודה יקרה שכבר נראתה אבודה, האורדונים לעומתם כבר לא תלויים בעצמם בכל הנוגע לכניסה לפלייאוף העליון.

עירוני רמת השרון – סקציה נס ציונה 2:1

הכתומים כבר במקום השלישי והיום בגרונדמן הם גילו המון אופי, כי אביאל בן חמו מצא את הרשת כבר בדקה השביעית ורמת השרון פנטזה על הבטחת המקום בין שמונה הראשונות. למזלה של סקציה, וואליד דרוויש איזן בדקה ה-25 ועל המהפך היה חתום הבלם הוותיק דושאן מאטוביץ', שבדקה ה-60 כבש משחק שני ברציפות והעניק לקבוצתו את הניצחון שמעלה אותה ל-46 נקודות, כאמור מרחק חמש נקודות מהפועל ירושלים השנייה וכעת היא ביתרון שלוש נקודות על הפועל איכסל שירדה למקום החמישי.

בית"ר ת"א/בת ים – הפועל כפר שלם 1:3

אחרי שני הפסדים רצופים ועל רקע הדיווחים שהמאמן עמיר נוסבאום עשוי לעזוב לקריית שמונה בעונה הבאה, הקבוצה שלו שבה למסלול הניצחונות. זה לא היה פשוט כי מייקל אולהה הפתיע בדקה ה-20, אבל המדורגת לפני אחרונה ספגה במהרה מאייל חן, שאיזן כעבור חמש דקות, ויניב מזרחי המשיך בעונה הפנטסטית שלו וכבש את שעריו ה-20 וה-21 העונה בכל המסגרות (16 סה"כ בליגה) כדי להשלים את המהפך בדקות 65 ו-70 ולהשיב את ת"א/בת ים למקום הרביעי, מרחק שתי נקודות מסקציה וביתרון נקודה על איכסל.

עונה אדירה. יניב מזרחי | אודי ציטיאט
שחקני בית"ר תל אביב בת ים חוגגים | אודי ציטיאט
מזרחי. השיב את קבוצתו למקום השלישי | אודי ציטיאט

הפועל ראשון לציון – הפועל איכסל 1:2

כבר נראה היה שמלכת תוצאות התיקו תרשום משחק שישי ברציפות ללא הכרעה, אבל עמוק בתוספת הזמן היא גברה על איכסל שהייתה במקום השלישי ערב המחזור ורשמה משחק רביעי מתוך חמשת האחרונים ללא ניצחון. שון מלכה בדקה ה-25 מחק שער מהיר של טימור אביטן בדקה השמינית, המהפך הושלם במתפרצת בתוספת הזמן משער של דן כדורי וראשל"צ הבטיחה את מקומה בין שמונה הראשונות בצורה הכי דרמטית שיש.

מכבי אחי נצרת – הפועל עכו 1:3

המומנטום האדיר של הירוקים מנצרת נמשך. הערב רשמה הקבוצה ניצחון שלישי ברציפות והיא תלויה בעצמה במאבק על הפלייאוף העליון. נואף בזיע כבש בדקה ה-50, אחמד עאבד קבע 0:2 בדקה ה-72 ושתי דקות בלבד אחרי שיובל אורן צימק בדקה ה-76, אנס דאבור קבע את תוצאת המשחק מ-11 מטר. לנצרת 39 נקודות, כמו הפועל רמת גן, עכו המסובכת קשות במקום ה-14 עם 30 נקודות, מרחק שתיים מאום אל פאחם שנמצאת מעל הקו.

הפועל אום אל פאחם – הפועל פתח תקווה 0:0

הכחולים ממלאבס אמנם עצרו רצף של שני הפסדים, אבל היום זה היה משחק בו הם לא יכולים להרשות לעצמם לא לנצח – ולצערם הם שוב החמיצו ונפרדו רק ב-0:0 מהפועל אום אל פאחם בקרב התחתית. אום אל פאחם הצליחה להגדיל את הפער מעכו שבמקום ה-14 לשתי נקודות ובעיקר פתחה פער של שש נקודות מכפר שלם, המדורגת אחרונה מצד אחד צימקה את הפער מעכו לשש נקודות, אך גם לא השכילה לצמק את הפער מחוף המבטחים ונותרה אחרונה.

הפועל עפולה – הפועל כפר קאסם 0:3

קבוצה נוספת שעוד מרשה לעצמה לפנטז על מקום בפלייאוף העליון היא הפועל עפולה, שתתארח ביום שישי אצל כפר שלם אחרי שהשיגה ניצחון חשוב על כפר קאסם. דואוגוי מאלה ספג כרטיס אדום וסיבך את האורחת, דודו ביטון מיד ניצל זאת כדי לכבוש בדקה ה-37, שי בן דוד הכפיל את היתרון בדקה ה-75 ואת המילה האחרונה אמר גיא דהן שקבע 0:3 בדקה ה-87 והנחיל לשלומי דורה הפסד ראשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי