ברוכות השבות: נוף הגליל והפועל ירושלים עלו לליגת העל

עידן שמש | ברני ארדוב

0:2 על נס ציונה אפשר לקהל בטדי לחגוג את החזרה לליגה הבכירה לראשונה מאז שנת 2000. גבאי כבש שלושער תוך 5 דקות, 3:3 נגד בית"ר ת"א/בת ים החזיר את הצפוניים אחרי 15 שנה. ניצחון חשוב להפועל פתח תקווה בתחתית

(גודל טקסט)

המחזור ה-34 בליגה הלאומית נערך היום (שישי) כשבמוקד הושלמה תמונת העולות לליגת העל. מוליכת הטבלה איבדה יתרון משולש וסיימה 3:3 מול בית"ר תל אביב/בת ים, אך הבטיחה את חזרתה לליגה הבכירה לראשונה אחרי 15 שנה. הפועל ירושלים הצטרפה אליה לאחר 0:2 על סקציה נס ציונה באצטדיון טדי. בקרבות התחתית, הפועל פתח תקווה רשמה ניצחון 0:1 יקר על הפועל כפר שלם.

הפועל ירושלים – סקציה נס ציונה 0:2

הקבוצה מהבירה השלימה את החזרה לליגה הבכירה לראשונה אחרי 21 שנה, והיא עשתה זאת לעיני הקהל הביתי בטדי. בדקה ה-30, הגבהה לרחבה פגעה במשקוף, עידן שמש הפגין חדות ונגח פנימה את שער היתרון. בדקה ה-51 גוני נאור התקדם לקצה הרחבה, הבקיע באלגנטיות את השער השני, ונתן את האות לחגיגות בטדי. כשנותרו עוד שלושה מחזורים, הקבוצה מהבירה פתחה פער של עשר נקודות על נס ציונה, אותו האורחת כמובן לא תוכל לסגור.

גוני נאור ועידן שמש | ברני ארדוב
אוהדי הפועל ירושלים | ברני ארדוב‎

הפועל נוף הגליל – בית"ר תל אביב /בת ים 3:3

מוליכת הטבלה פתחה בצורה מדהימה את המשחק, הודות למופע של דובב גבאי. בדקה ה-12, הגבהה של רועי שוקרני מצאה את ראשו של החלוץ, והוא העלה את המארחת ליתרון. בדקה ה-16, גבאי עקף את השוער וגלגל פנימה את שערו השני במשחק, ודקה בלבד לאחר מכן, מסירת רוחב של אלי בלילתי מצאה את החלוץ שהשלים שלושער בזק.

בדקה ה-31, האורחת הגיעה למצב מול שער ריק, אך דחיפה של שוקרני מנעה את הכיבוש. השופט הורה על פנדל ושלף כרטיס אדום לקשר. יניב מזרחי דייק מהנקודה הלבנה וצימק את התוצאה. בדקה ה-65, פארפה גויאגון פתח רגליים והשאיר את בר כהן פנוי מול השער, והוא הבקיע לקבוצתו את שערה השני. בדקה ה-80, יניב מזרחי כבש שוב, והשלים קאמבק מדהים עבור הקבוצה של עמיר נוסבאום. הקבוצה של ירון הוכנבוים הבטיחה את העלייה, ולאור התוצאה בטדי, היא הייתה יכולה להרשות לעצמה אפילו להפסיד, ועדיין להשיג את הכרטיס הנחשק.

דובב גבאי | אודי ציטיאט
דובב גבאי, אלי בלילתי | אודי ציטיאט
הפועל נוף הגליל חוגגת עלייה לליגת העל | אודי ציטיאט
שחקני נוף הגליל חוגגים | אודי ציטיאט

הפועל ראשון לציון – הפועל רמת גן 1:1

הקבוצה הביתית עלתה ליתרון בדקה ה-54 מבעיטה נפלאה של אורי זוהר מחוץ לרחבה. בדקה ה-81, מיקו ממן קיבל את הכדור בקצה הרחבה ובעט בעיטה שטוחה לפינת השער בדרך לשער השוויון. האורחת שומרת על המקום הרביעי בטבלה, הכתומים נמצאים כעת במקום השביעי, אך נקודה אחת בלבד מאחורי יריבתה.

הפועל רמת השרון – הפועל איכסל 0:4

הקבוצה מאצטדיון גרונדמן עלה ליתרון בדקה ה-16, לאחר שבעיטת קרן מצאה את ראשו של יוגב לרמן, שנגח לפינה הנגדית של הרשת. בדקה ה-69, עידן רטה רשם פריצה נהדרת באגף השמאלי ומסר כדור רחב לאור אוסטוינד, שהכפיל את היתרון. בדקה ה-76, אוסטוינד השלים צמד, ובדקה ה-85 יונתן לוי כבש את הרביעי וקבע את תוצאת המשחק. בעקבות הניצחון, רמה"ש עלתה למקום השישי, בעוד איכסל נותרת במקום השמיני והאחרון בפלייאוף העליון.

הפועל פתח תקווה – הפועל כפר שלם 0:1

בדקה ה-44, נפתלי בלאי קיבל את הכדור בקצה הרחבה, ובעט בעוצמה לפינה הקרובה של השער והעניק לקבוצתו את היתרון. בדקה ה-56, האורחת קיבלה פנדל, אך מייקל אולהה בעט חלש, ועומר כץ לא התקשה לתפוס את הכדור. הניצחון היקר העלה את המלאבסים למקום ה-13, שמבטיח את ההישארות בליגה, בעוד האורחת נותרה במקום האחרון, והיא רחוקה שש נקודות מהקבוצה לה הפסידה.

הפועל אום אל פאחם – הפועל עכו 1:0

על סף ההפסקה, הקבוצה הביתית קיבלה פנדל, אך לבאן קוטליה לא הצליח לנצל אותו, כשבעיטת צ'יפ רשלנית עלתה מעל המסגרת. בדקה ה-56, זאהי אחמד קיבל את הכדור ברחבה, הטעה את המגן, ובעט ברגל שמאל לפינה הקרובה. עבור האורחת מדובר בניצחון קריטי, שמקטין את הפער שלה מהמארחת לנקודה אחת בלבד. עם זאת, שתיהן עדיין נמצאות בין שלוש האחרונות בטבלה.

הפועל עפולה – מ.ס. כפר קאסם 1:2

נגיחה של גיא דהן העלתה את הקבוצה הצפונית ליתרון כבר בדקה השמינית, אך עמיד מחאג'נה השווה עבור הקבוצה מהמגזר כעבור חמש דקות בלבד עם בעיטה עוצמתית לפינה הרחוקה. כדור עומק נהדר של נתנאל גולדמן מצא את אנטוניני צ'ולינה, שהחזיר לקבוצה של רומן זולו את היתרון מטווח קצר. המאחרת שומרת על מקומה בפסגת הפלייאוף התחתון, בעוד כפר קאסם מדורגת כעת במקום ה-11, שלוש נקודות מעל המקומות המובילים למבחנים.

אחי נצרת – הפועל רעננה 1:3

נואף בזיע קיבל את הכדור על קצה הרחבה, הטעה את שחקני ההגנה והכניע את השוער בסיומה של פעולה אישית נהדרת. בדקה ה-49, פיטר אולוואלה החמיץ פנדל, אך בן סביר הצליח להשוות בכדור החוזר. כעבור חמש דקות, משה מולה קיבל מסירת רוחב נהדרת, ובנגיעה אחת הכניע את השוער והחזיר לקבוצתו את היתרון. בדקה ה-80, אי הבנה בהגנת האורחת אפשרה למולה לכבוש את שערו השני ולחתום את תוצאת המשחק. הירוקים פתחו פער משמעותי ומהתחתית, וסיבכו את היריבה שרחוקה כעת שלוש נקודות בלבד מהמקום המוביל למבחנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי