הוכנבוים: "חודשים אני חושב על הרגע הזה עם דמעות בעיניים"

ירון הוכנבוים חוגג עלייה לליגת העל | אודי ציטיאט

מאמן הפועל נוף הגליל נזכר בפספוס הענק לפני שנתיים: "חלק גדול מהשחקנים יישארו פה ואני מאוד מאמין בהם". המנהל המקצועי חשף שיחה עם איתי שכטר בתקווה שיחזור למועדון בו כיכב לפני 15 שנה ומה אמר דובב גבאי?

(גודל טקסט)

לפני שנתיים, במחזור סיום העונה של עונת 2018/19, הפועל נוף הגליל (אז נצרת עילית) הייתה כבר עם יותר מרגל וחצי בליגת העל, אלא שבתוספת הזמן הפועל כפר סבא ניצחה 2:3 והותירה את ירון הוכנבוים ושחקניו בליגה הלאומית. היום (שישי) המעגל נסגר ונוף הגליל סיימה 15 שנה בליגה הלאומית ובשנה הבאה תהיה בליגת העל.

ירון הוכנבוים, מאמן הפועל נוף הגליל היה נרגש וסיפר שנתיים לאחר שפספס את העלייה חזרה עמוק בתוספת הזמן: "מודה לאלוהים שעזר לנו לקבל את כל ההחלטות הנכונות כדי להיות איפה שאנחנו נמצאים. אני מודה לראש העיר על בניית אצטדיון שראוי לליגת העל ולשותפים שלי. מבחינתי הליגה הסתיימה היום, אנחנו במקום הראשון וזה הישג ענק".

על כך שהוא חוזר לליגה הבכירה: "מי שהשמיץ אותי ואמר שאני מאמן לא טוב לליגת העל, אני לא מתעסק בו. אני מחויב לנוף הגליל שזו למעשה מבחינתי כמו משפחה גדולה. עליתי איתה וזה מאוד מרגש לחזור עכשיו. אני נוסע לאימונים כל בוקר ובמשך חודשים חושב על הרגע שנעלה ליגה – היו לי נסיעות עם דמעות בעיניים רק מהמחשבה על הרגע המאושר הזה".

הפועל נוף הגליל חוגגת עלייה לליגת העל | אודי ציטיאט

אם נוף הגליל יכולה לשרוד בליגת העל: "בשבוע הבא נתחיל לשבת על העונה הבאה, אבל כבר ראינו מועדונים בסדר גודל שלנו וגם כאלו ללא אצטדיון ביתי שעושות עונות יפות מאוד בליגת העל, כמו הפועל חדרה. אנחנו צריכים לשאוף למקומות האלה. גם העונה לא היינו עם התקציב הכי גבוה ואנחנו במקום הראשון, אבל חוץ מדבק שיש בקבוצה צריך גם איכות ובשביל כך צריך תקציב. אם הגדולות יאבדו כאן נקודות? אני לא שם, אני כרגע חוגג. חלק גדול מהשחקנים יישארו פה ואני מאוד מאמין בהם".

ירון הוכנובים | אודי ציטיאט

המנהל המקצועי של הפועל נוף הגליל, רועי כהן: "אני מאוד מתרגש. לפני שלושה שבועות איבדתי את אבא שלי והאושר עם עליית הליגה מתערבב לי. עשינו הישג מדהים אחרי 15 שנה שלא היינו בליגת העל ואנחנו שמחים מאוד".

המטרה בעונה הבאה: "בתקופה הקודמת בליגת העל אחי העלה את הקבוצה מליגה א' עד לליגת העל וזו הייתה קבוצה אטרקטיבית עם שמות כמו יואב זיו ואיתי שכטר. גם עכשיו נרצה לבנות קבוצה אטרקטיבית וטובה שתייצג את העיר".

אם שכטר יחזור לנוף הגליל, במדיה כיכב בתחילת דרכו: "שמעו סיפור נחמד. לפני שבועיים שכטר שלח לי הודעה וכתב 'יש לכם כסף לעונה הבאה?'. אמרתי לאיתי שצריך למכור כליה בשביל להביא אותו. הוא עשה קריירה יפה וכמובן שנשמח להביא אותו".

איתי שכטר | אריאל שלום

דובב גבאי שכבש שלושער ב-18 דקות סיכם: "רק כשיצאתי אמרו לי שהשלושער קרה ב-4 דקות. על המגרש לא שמתי לב לזה. אני מאוד מאושר. היה לי כיף בתחילת המשחק. רועי שוקרני קיבל אדום והמשחק התהפך בצורה לא רגילה, אבל זה לא מעניין. עלינו ליגה וזה הכי כיף בעולם. אין מאושר ממני".

עונה הבאה וההצעות מליגה א': "אין לי חוזה. אני תמיד מנסה את הכי טוב שלי על המגרש. בסך הכל אני מאוד נהנה פה ואני חושב שעשיתי החלטה מצוינת. אני תמיד רוצה להיות הכי טוב שאפשר ולחזור לליגת העל. נוצרה סיטואציה שהייתי פתוח להצעות, הציעו לי יותר כסף, אבל בחרתי לבוא לפה כי ידעתי לאן אני שייך".

התיקון מלפני שנתיים: "אני יכול להגיד שבשיחות עם שחקנים תמיד התעצבנתי על זה שדיברו על מה שקרה לפני שנתיים. נהייתה פה טראומה. זו לא אותה ליגה, אז היו קבוצות יותר טובות, ואני חושב שהשנה אנחנו היינו הקבוצה הטובה בליגה. לא היה לי חשש".

דובב גבאי | אודי ציטיאט

כשנשאל אם החומר הקיים בסגל מספיק לליגת העל: "לפני כמה שנים נתניה עלו והיה להם את ניקו אולסק ועלי מוחמד שאף אחד לא הכיר. תמיד יש תהיות לגבי שחקנים שלא היו בליגת העל. יש פה שלד מצוין לליגת העל וצריך לעשות חיזוק נקודתי".

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון בירך: "אני מבקש לברך את קבוצות הכדורגל הפועל נוף הגליל והפועל ירושלים על ההעפלה לליגת הבורסה לניירות ערך ואת מועדון הכדורגל אגודת ספורט אשדוד (הפועל "אדומים" אשדוד) על העפלתם לליגה הלאומית. יישר כח לשחקנים, למאמנים ולהנהלות שעשו דרך ארוכה וספורטיבית, לאחר עונה מורכבת וקשה עקב מגיפת הקורונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי