אריה: "הפועל ירושלים רוצה לתקוע יתד בליגת העל, להיות כמו לידס"

זיו אריה ושחקני הפועל ירושלים | ברני ארדוב

המאמן עלה לראשונה בקריירה לליגה הבכירה וסיפר: "לא דיברו איתי על העונה הבאה, אבל מעריכים אותי". המנהל המקצועי שי אהרון: "אנחנו כאן כדי להישאר". החלוץ עידן שמש שכבש בניצחון על סקציה: "אין לי דבר להוכיח"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

יום לא פשוט עובר על כולנו בעקבות האסון הכבד בהר מירון, אבל יש שני מועדונים שחיכו עשרות שנים לשוב לליגת העל והיום זה קרה: הפועל נוף הגליל חזרה אחרי 15 שנה והפועל ירושלים, אחרי כל הגלגולים שעברה וקבוצת האוהדים שהוקמה, שבה מאז 2000 אחרי שגברה 0:2 על סקציה נס ציונה והבטיחה את עלייתה.

בצל האסון הכבד, בטדי נרשם יום היסטורי ומאמן הפועל ירושלים זיו אריה חגג העפלה ראשונה בקריירה לליגת העל ואמר לאחר המשחק: "זהו כמובן יום חג אדיר להפועל ירושלים, אבל אני רוצה מפה בשם המועדון להביע צער ותנחומים על אלו שנפטרו ולאחל החלמה מהירה לפצועים. זו זכות גדולה להיות במועדון הזה ושעם המעט שעשיתי שימחתי כל כך הרבה אנשים. צריך להוריד את הכובע בפני מי שמנהל את המועדון וזו גאווה שנהיה בליגת העל".

אם הוא ימשיך עם הקבוצה בליגת העל: "לא דיברו איתי אם להגיד את האמת, אבל אני מרגיש מוערך ולא מודאג – גם אם יחליטו שלא זה בסדר".

זיו אריה | ברני ארדוב

הכנות לעונה הבאה: "נשבענו לעצמנו לא להתעסק בזה שנייה אחת לפני שזה מובטח. עכשיו נתחיל להתעסק. אני הרבה זמן בליגה הלאומית וזו ליגה קשה, לפעמים במובנים מסוימים ליגת העל קלה יותר. לפנינו הרבה עבודה ואני מקווה שירושלים תהיה במקומות טובים ולא במאבקי תחתית ולאט לאט תצליח לתקוע יתד בליגת העל וגם למעלה מזה. אני רוצה לשחק כדורגל אטרקטיבי במודל כמו של לידס שמתבססת על צעירים".

המנהל המקצועי שי אהרון: "קודם כל, זו הזדמנות בתור מייצג המועדון להביע תנחומים למשפחות האבלות. זה יום לא פשוט לעיר ירושלים ולמדינת ישראל. במעבר חד מאוד, זהו יום בלתי רגיל בהיסטוריה של הפועל ירושלים. לעשות ניתוח מקצועי עכשיו, שעה אחרי משחק, זה לא דבר חכם מבחינתי. אנחנו תמיד מנתחים. יש רטייה מהמילה תהליך ומבנייה לטווח ארוך. יש פה הון אנושי, מחלקת נוער שלא הייתה קיימת והיום היא יצרנית. 3,000 ילדים שלובשים את החולצה הזאת בירושלים, זה הסיפור של היום הזה. אנחנו כאן כדי להישאר".

זיו אריה ושי אהרון | ברני ארדוב

החלוץ עידן שמש הוסיף: "היה טירוף גדול. עשינו משהו שייזכר לאורך שנים, אני עדיין לא מעכל. הייתה עונה מאוד קשה וארוכה מאוד עם הקורונה. שמח שעשינו את זה. החיבור שלי עם הפועל ירושלים הוא לא מהיום. שיחקתי פה לפני שמונה שנים ועברתי לגור כאן. התחברתי ברמות שאין לתאר, וזה מוסיף המון. החיבור לקהל והאנשים הוסיף לי מרץ".

אם הוא רוצה להוכיח שמקומו בליגת העל: "אין לי שום דבר להוכיח. אני שמח לחזור לליגת העל עם הקבוצה שאני כל כך אוהב. יש פה קהל וצוות שאין דברים כאלה. מקומנו בליגת העל".

עידן שמש | ברני ארדוב

יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון בירך: "אני מבקש לברך את קבוצות הכדורגל הפועל נוף הגליל והפועל ירושלים על ההעפלה לליגת הבורסה לניירות ערך ואת מועדון הכדורגל אגודת ספורט אשדוד (הפועל "אדומים" אשדוד) על העפלתם לליגה הלאומית. יישר כח לשחקנים, למאמנים ולהנהלות שעשו דרך ארוכה וספורטיבית, לאחר עונה מורכבת וקשה עקב מגיפת הקורונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי