הפועל פ"ת מתחת לקו לאחר הפסד לאום אל פאחם, כפר שלם ירדה

שחקני אום אל פאחם חוגגים | מאור אלקסלסי

מחזור לסיום, המלאבסים הפסידו 2:0 וירדו למקום לפני האחרון, לאחר שעכו ניצחה בתוספת הזמן את עפולה. אחרי עונה אחת, הכתומים נשרו לליגה א' למרות שניצחו 0:2 בנצרת. 0:5 לנוף הגליל על איכסל, 0:1 להפועל ירושלים

(גודל טקסט)

המחזור ה-36 והלפני אחרון בליגה הלאומית נערך היום (שישי), ושבוע לאחר שנקבעו העולות לליגת העל, תשומת הלב עברה לקרבות התחתית הצמודים. בפלייאוף התחתון, הפועל פתח תקווה ספגה 2:0 נגד הפועל אום אל פאחם וירדה למקום שמוביל לליגה השלישית. הפועל עכו ניצחה 1:2 את הפועל עפולה, ועלתה מעל הקו האדום. הפועל כפר שלם ניצחה 0:2 את אחי נצרת, אך ירדה לליגה א'. בפלייאוף העליון, שתי העולות לליגת העל רשמו ניצחונות נוספים: הפועל נוף הגליל הביסה 0:5 את הפועל איכסל, בעוד הפועל ירושלים גברה 0:1 על הפועל רמת גן.

הפועל אום אל פאחם – הפועל פתח תקווה 0:2

האווירה לפני שריקת הפתיחה הייתה חמה, ואוהדי הקבוצה הביתית השליכו אבוקות לפני שריקת הפתיחה. בדקה ה-25, לבאן קוטליה הוכשל על ידי השוער עומר כץ, אך אלי חכמון בחר שלא לשרוק פנדל למארחת. בדקה ה-34, עמנואל סמדיה הרים כדור לרחבה, ודני עאמר נגח לפינה הרחוקה בדרך לשער היתרון של האדומים. בדקה ה-89, תומאס פרינס הבקיע לאחר מסירת רוחב יפה וקבע את תוצאת המשחק.

בעקבות ההפסד, המלאבסים של קלמי סבן ירדו למקום הלפני האחרון, בעוד המנצחת עקפה אותה והיא מובילה עליה בנקודה. במחזור הסיום, האדומים יתארחו בכפר קאסם, בעוד הפועל פתח תקווה תארח את מוליכת הפלייאוף התחתון, הפועל עפולה, במשחק של "להיות או לחדול".

אבוקות במשחק של אום אל פאחם | מאור אלקסלסי
לבאן קוטליה | מאור אלקסלסי
אלי חכמון | מאור אלקסלסי
יאיא מלדג'ה, אילון אלימלך | מאור אלקסלסי
דני עאמר חוגג | מאור אלקסלסי
שחקני הפועל פתח תקווה מאוכזבים | מאור אלקסלסי
שחקני אום אל פאחם חוגגים | מאור אלקסלסי

אחי נצרת – הפועל כפר שלם 2:0

נועלת הטבלה הייתה זקוקה לניצחון כדי להשאיר לעצמה סיכוי להישאר בליגה, והיא כבשה את השער הראשון בדקה השמינית, כשירין אברהם נגח פנימה לאחר קרן נהדרת. בדקה ה-48 נצרת ספגה שער עצמי אומלל. מייקל אולהה שלח כדור רוחב לרחבה, טארק בושאנק הסתבך והכניס את הכדור לשערו הוא. עם זאת, לאור התוצאות במגרשים האחרים, אפסו סיכוייה של המנצחת לשרוד, והיא חוזרת לליגה א' אחרי שנה אחת בלבד. בינתיים, הירוקים ירדו למקום ה-11 בטבלה.

הפועל עפולה – הפועל עכו 2:1

זאהי אחמד סידר לאורחת יתרון בדקה ה-80, שהעלה את הקבוצה באופן זמני מעל הקו האדום, אך אנטוניני צ'ולינה השווה כעבור שתי דקות. אחמד השלים צמד עמוק בתוך תוספת הזמן וסידר לקבוצתו שלוש נקודות דרמטיות. חניכיו של רומן זולו לא הצליחה לחבר ניצחון שלישי ברציפות, ועכו מבחינתה השיגה ניצחון יקר לפני מחזור הסיום. הקבוצה של מסאי דגו עלתה למקום המוביל למבחנים, נקודה מעל הפועל פתח תקווה. בשבוע הבא היא תארח את אחי נצרת למשחק שיקבע לאן מועדות פניה.

מסאי דגו | מאור אלקסלסי

הפועל רעננה – מ.ס כפר קאסם 0:2

שתי הקבוצות שיצאו מכלל סכנה נפגשו באצטדיון רמת גן. הקפטן שניר שוקר נגח בעוצמה לרשת והעלה את המארחת ליתרון בדקה ה-17. היתרון הוכפל בדקה ה-44 לאחר שאמרי וולשמן ניער את שחקני ההגנה וכבש מחוץ לרחבה. בזכות הניצחון, הקבוצה מהשרון עקפה את נצרת בדרך למקום העשירי, בעוד המפסידה מדורגת כעת במקום ה-12.

הפועל נוף הגליל – הפועל איכסל 0:5

המוליכה טיילה נגד הקבוצה החלשה בפלייאוף העליון, ועלתה ל-0:3 אחרי עשר דקות בלבד. דובב גבאי, שהבקיע חמש פעמים בשלושת המחזורים האחרונים, המשיך בכושר הנפלא שלו עם שער כבר בדקה החמישית. מחמוד ג'באר הכפיל בדקה התשיעית, וגבאי השלים צמד מהיר עם העקב דקה לאחר מכן. בדקה ה-52, קרן של המארחת מצאה את ראשו של דויד אקווה, שנגח למשקוף ופנימה. גיא דיין קינח את תצוגת התכלית עם שער נפלא מחוץ לרחבה בדקה ה-85. הקבוצה של ירון הוכנבוים נותרת בפסגה, עם פער של נקודה אחת מהפועל ירושלים.

דובב גבאי | ברני ארדוב‎

הפועל ירושלים – הפועל רמת גן 0:1

לראשונה אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות בין הקבוצות, הושגה הכרעה בהתמודדות ביניהן. בדקה ה-59, יובל שדה עצר פנדל של עידן שמש ומנע מהקבוצה מהבירה לעלות ליתרון. בדקה ה-72, החלוץ תיקן בענק עם שער נפלא מכדור חופשי וקבע 0:1. העולה הטרייה השיגה ניצחון רביעי ברציפות, אך נותרה במקום השני. מנגד, האורחת נשארת במקום החמישי, והיא לא תוכל להדביק את הפער מהפועל ראשון לציון הרביעית במחזור הסיום.

סקציה נס ציונה – ביתר ת"א/בת ים 2:2

הקבוצה שתתמודד בשבוע הבא נגד הפועל תל אביב בחצי גמר הגביע עלתה ליתרון כבר בדקה הרביעית, לאחר שרווה אסייג הבקיע מטווח קצר. בדקה ה-39, הכתומים השוו את התוצאה לאחר בעיטה מוצלחת של דור גלילי מהנקודה הלבנה. בדקה ה-57, אסייג השלים צמד עם בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה. בדקה ה-90 המארחת סחטה פנדל, אותו ניצל בהצלחה דניאל שוורצבוים כדי לקבוע חלוקת נקודות. הקבוצה שירדה בעונה שעברה מליגת העל נותרה במקום השלישי, בעוד בית"ר השתוותה להפועל רמת הגן החמישית.

הפועל רמת השרון – הפועל ראשון לציון 1:0

האורחת כבשה את השער הראשון בהתמודדות בדקה ה-12, לאחר שמוחמד במבה לא התקשה מול השוער בדרך לשערו השביעי העונה. הכתומים התבססו במקום הרביעי, ויארחו את נוף הגליל במחזור הסיום. עבור רמת השרון, מדובר בהפסד רביעי בחמישה משחקים, והיא מדורגת כעת במקום השביעי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי