"האוהדים פירקו את הפועל פ"ת. ברקוביץ' גימיק טוב, לא קוסם"

מתן גושה, אייל ברקוביץ', נפתלי בלאי | קובי אליהו

"אוהדים לא יכולים לנהל קבוצה. הפכו אותה לעמישב", "ברקו? יעזוב מהר ממה שחושבים, הלב שלו לא עם הקבוצה", "כל מי שהיה בעלים שילם מחיר אישי, גם אני". הבעלים לשעבר, תומר סיני, פותח הכל. ראיון

(גודל טקסט)

ימים לא קלים עוברים על הפועל פתח תקווה. הקבוצה ירדה אתמול (שלישי) לראשונה בהיסטוריה לליגה א' ונראה כי לא יהיה לה פשוט להתאושש מהמצב. בעוד ששחקני העבר מבכים את נפילתה של האימפריה, חזרנו מעט אחורה, לשנת 2011. אז ניהלו את הקבוצה תומר סיני וגל חצור, בתקופה בלתי נשכחת שהחלה בהחתמת שחקנים עם שמות נוצצים והסתיימה עם גל מעצרים.

סיני ראה את הירידה של הפועל פתח תקווה אתמול, והרגיש שידע כבר מזמן איך זה יסתיים. הוא לא האמין מהרגע הראשון בהקמתה של הקבוצה מחדש על ידי האוהדים. "מה שראיתי כאב לי מאוד. אבל לצערי, האוהדים רצו לפרק את הקבוצה, עוד מהתקופה של מאיר שמיר. זה מה שהם קיבלו", הוא מספר סערה בראיון לספורט1. "הם לקחו את הקבוצה לידיים שלהם ופירקו אותה. קבוצת כדורגל צריכה בעל בית, איש שיודע לקבל החלטות. חבל, חבל לי על המועדון הזה. ליבי איתו".

בתקופה שלך נרשמו לא מעט רגעים מעוררי מחלוקת, כולל מעצרים. הם לחצו שתעזוב.
"בתקופה שהייתי בה, להפועל פתח תקווה היו שחקנים טובים, היה בעל בית לקבוצה. היא באה למשחקים עם אש בעיניים, קבוצה שמנצחת את מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים. הייתה היררכיה, היו אנשי מקצוע ושחקנים טובים. מול מכבי ת"א, עם תקציב של 150 מיליון, הפועל פתח תקווה הקטנה מנצחת כי היא משחקת עם הלב. אין היום לב בקבוצה".

תומר סיני | קובי אליהו, וואלה!ספורט

מה הבעיה המרכזית?
"שאוהדים לא יכולים לנהל קבוצה. אלה רק סיסמאות. להביא אותה מליגה א' לליגת העל זה בלתי אפשרי היום. כשעזבתי, הם רצו להיות חלק וזה מה שקרה. קבוצת כדורגל, כמו מדינה, כמו צבא וכמו כל ארגון אחר, צריכה ראש. אלון תורג'מן, דודו ביטון, אוסטין אג'ידה, אלה שמות שהבאתי בתקופה שלי. אני לא מכיר היום שם אחד שמשחק בהפועל פתח תקווה".

אתה גם אוהד.
"אני אוהד של הקבוצה, כואב לי לראות את זה מהצד, באמת אני לא רואה אותם מתאוששים מזה. אוהדים אמרו שהרסתי אותה. במה? בזה שנתתי משכורות בזמן? איתי היא הייתה למעלה. תראו מה קרה".

ההגעה של אייל ברקוביץ' לא יכלה להציל את המצב?
"לא, מה הוא קוסם? תרתי משמע, אני מתכוון. ברקוביץ' הוא גימיק טוב, אבל קבוצת כדורגל צריכה מישהו שנושם את הקבוצה מהבוקר עד הלילה. הלכתי לישון איתה וקמתי איתה בבוקר. זה בעלים של קבוצת כדורגל. אתה לא יכול לנהל אותה דרך אוהדים. אני לא חושב שהוא הדמות שהייתה יכולה להועיל להם".

אכזבה בהפועל פתח תקווה | קובי אליהו

הוא יעזוב?
"הוא יעזוב יותר מהר ממה שהם חושבים. הלב שלו לא עם הקבוצה. מה יש לו עם הפועל פתח תקווה? שום דבר. הוא בא, ניסה לעשות טוב, אוקיי, אבל לא הצליח. ברקוביץ' ימשיך הלאה".

מי יציל אותה עכשיו?
"כל מי שהיה בעלים של פתח תקווה שילם מחיר אישי יקר. אתה זוכר בעצמך – מאיר שמיר, רונן אלעד, כל מי שהיה בתקופה שלי וגם אחרי – כולם נכוו. אנשים נתנו את הנשמה להפועל פתח תקווה, את מיטב כספם. קבוצת כדורגל זה משהו שאתה מתאהב בו, כמו האישה שלך. כשאתה בתוך זה, זה שואב אותך למקומות שאתה לא מבין. אין לי שום דבר רע נגד ברקו, אבל הוא לא בא להפועל עם הלב. כואב הלב, כי יש להם אוהדים טובים. הגרעין שהתחיל את המרקם הזה, אלה שזרקו אבנים לבית הכנסת של מאיר שמיר, גמר את הסיפור. מי ייקח היום את הפועל פתח תקווה? לצערי, אין לה מושיע. הפכו אותה לעמישב".

אייל ברקוביץ' | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי