"גם ב-2016 ברקוביץ' טען שהליגה מכורה, אבל הוא לא נתן לנו לבדוק"

אייל ברקוביץ' | קובי אליהו

אשר וייצמן מ'וייצמן יער' התייחס לפרסום לפיו אוהדי הפועל פ"ת ניסו לתת תמריץ לחתוכה ויצא נגד המנהל המקצועי: "קיבלנו תלונה שהשוער פנה לאוהדים, עם הזמן התברר שזה הפוך. אז וגם היום, ברקוביץ' לא משתף פעולה"

(גודל טקסט)

היום (רביעי) בשעות הבוקר פורסם שעוד לפני משחק הירידה של הפועל פתח תקווה לליגה א', אוהדי המלאבסים פנו באופן אישי לשוער כפר קאסם צליל חתוכה, שפגש את אום אל פאחם במשחק המקביל והציעו לו סכום כסף במטרה לרכוש את נאמנותו. אשר וייצמן, מהבעלים של משרד החקירות 'ויצמן יער' התייחס לסוגיה בתוכנית הספורט של רדיו 103FM ושפך פרטים נוספים על הנושא.

האזינו

אשר וייצמן פתח את דבריו: "מה שקרה זה שקיבלנו פנייה מאיזשהו מודיע, שבדיעבד התבררה בפנייה סובייקטיבית, בה נאמר שצליל חתוכה פנה ביוזמתו לקבוצה ואמר שאם ישלמו לו 20 אלף שקל, אז הוא ישמור על השער. זו ידיעה די דרמטית וברור שזה מצריך בדיקה מיידית, פנינו להתאחדות קיבלנו כמובן אישור ואז התחלנו לבדוק את הנושא. קיבלנו עוד נתונים ועוד שמות ואז התחלנו לתחקר אותם ומסתבר שלא דובים ולא יער. חתוכה לא פנה, אלא להיפך. אוהדים הציעו לו כסף כדי שיעמוד יותר טוב, מה שהוא צריך לעשות כדרך השגרה".

"לפעמים דברים נראים מכיוון אחד רע מאוד ולפעמים להיפך, ולכן לצורך העניין הזה יש בדיקות ולהן שתי מטרות, אחת ללבן את האמת והשנייה לייצר התראה. אז אי אפשר על סמך תמונה לייצר מסקנות, לנו יש את הכלים להגיב באופן מידי. במקרה הזה לא נכנסו לתמונת העניין כי הקבוצה הגישה תלונה למשטרה".

צליל חתוכה | דני מרון

האם יש כאן עבירה: "אתה מבין לבד שזה אבסורד, אף אחד לא אמור לקבל כסף על תפקיד שאתה עושה בכל מקרה. ברגע שאתה נותן לו תמריץ, אתה כבר מעודד אותו לעשות מעשים פסולים, זה מתחיל בזה שאתה נותן לו בונוס וזה נגמר בזה שאם אתה לא נותן לו בונוס הוא מוכר את המשחק. אז לכן זו כן עבירה פלילית ועובדה היא גם שאוהד הקבוצה שהוא עורך דין פלילי במקצועו חשב להגיש תלונה לפני שאנחנו נכנסנו לתמונה. חשוב לציין כי חתוכה לא חשוד, ההחלטה הזאת מנקה אותו לחלוטין, ואני אומר עוד פעם, ניסו להטעות אותנו וגרמו לחשוב שזה הפוך".

"אני רוצה לומר שתי מילים בקשר למכירת משחקים, אייל ברקוביץ' אמר שהליגה מכורה, אבל לי יש זיכרון טוב מאוד. בשנת 2016 כשהוא כמעט ירד עם ראשון לציון ליגה, הוא גם אמר שהליגה המכורה, וברגע שרצינו לבדוק הוא לא שיתף איתנו פעולה כי 'הוא לא שטינקר' לדבריו. הוא לא נתן לנו לדבר עם המאמן והשחקנים וסירב לתת לנו לנקוט בשמות של השחקנים שקיבלו הצעה כספית".

"לפני כל משחק רגיש, אנחנו עושים פיקוח גלוי, ואומרים לשחקנים שאם יש להם רעיונות שטותיים לעשות, עדיף שלא יעשו את זה. תאמין או לא תאמין גם את זה הוא מנע מאיתנו. אז אני שואל איך הליגה תמיד מכורה ברגע שקבוצה הולכת לרדת ליגה ולמה תמיד הקבוצה שיורדת ליגה טוענים שהליגה מכורה".

מתן גושה, אייל ברקוביץ', נפתלי בלאי | קובי אליהו

האם הבעלים של הקבוצה יכול למנוע מכם לתחקר גורמים בכל קבוצה: "התשובה היא לא, ואני אגיד לך יותר מזה. אנחנו לא הולכים לעשות מלחמות עולם לפני משחק רגיש. במקרה הזה יצא דוח שלנו על כל הנתונים הרלוונטיים והחליט מי שהחליט שהוא מסתפק בזה. הדוח שלנו התייחס קודם כל לעניין שאם הייתה או לא הייתה הטעייה, והממצאים הראו חד משמעית שלא הייתה הטעייה". מצאנו שם תקלה אתית, התרנו עליה. אנשים התנצלו ונקראו לסדר, אבל הטעיית משחק לא הייתה חד משמעית".

האם עכו אחרי נצרת נבדק: "נכון לעכשיו התשובה היא לא. ואני רק רוצה להבהיר שאנחנו לא מתחילים חקירה ללא הזמנה מסודרת של ההתאחדות. מי שחושב שזה היה משחק מכור, יכול לפנות להתאחדות ואם היא חושבת שאפשר לפתוח בחקירה, אז פונים אלינו".

פעם תפסתם מכירה: "נעשה סדר, כל תיעודי המכירות שהיו, קודם כל החל בווייצמן יער ואז הם עוברים למשטרה. אנחנו מקבלים לא פנייה ולא שתיים על מכירת משחקים, לא תמיד זה נגמר כמו שזה נגמר".

מתן גושה, אייל ברקוביץ', ענר שכטר, איציק שולמייסטר | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי