סקציה נס ציונה עלתה למקום השני, בני יהודה שוב התפרקה

דודו ביטון ושחקני סקציה חוגגים יתרון כפול ומהיר | מאור אלקסלסי

החבורה של ברקוביץ' ניצחה בגרין את אום אל פאחם עם שערי בזק של ריאן (2) וביטון (10), דהן (18, פנדל) רק צימק. הזהובים נכנעו 3:1 באשדוד, בתחתית מכבי אחי נצרת גברה 0:3 על ת"א/בת ים שבדרך לליגה א'

(גודל טקסט)

מאז המחזור ה-24, מכבי בני ריינה ומ.ס. כפר קאסם תפסו את שני המקומות הראשונים שמובילים בסיום העונה לליגת העל, אבל היום (שישי) בפתיחת המחזור ה-32 הצליחה סקציה נס ציונה לעלות למקום השני, גם אם באופן זמני. קבוצתו של ניר ברקוביץ' התארחה באצטדיון גרין אצל הפועל אום אל פאחם ונהנתה משני שערי בזק כדי לנצח 1:2, לעקוף בשלב זה את מ.ס. כפר קאסם ולהתקרב מרחק נקודה מהמוליכה מכבי בני ריינה.

עוד בפלייאוף העליון בלאומית, בני יהודה תל אביב שוב התפרקה, הפעם כשהתארחה באשדוד ונכנעה לקבוצה המקומית 3:1 – בני יהודה נותרה אחרונה בפלייאוף העליון, בעוד אשדוד קפצה למקום הרביעי והיא במרחק שלוש נקודות מסקציה.

בפלייאוף התחתון הפועל עכו לא ניצלה את משחק הבית נגד הפועל עפולה והשתיים נפרדו בתיקו ללא שערים, אולם האחרונה בטבלה בית"ר תל אביב/בת ים הובסה 3:0 על ידי מכבי אחי נצרת. במשחק נוסף נפרדו ב-2:2 הפועל ראשון לציון והפועל ניר רמת השרון.

איסמעיל ריאן שחקן סקציה נס ציונה
איסמעיל ריאן שחקן סקציה נס ציונה | מאור אלקסלסי

פלייאוף עליון

הפועל אום אל פאחם – סקציה נס ציונה 2:1

אחרי שני הפסדים ושלוש תוצאות תיקו רצופות, נס ציונה יצאה לרצף של שלושה ניצחונות וחזרה בגדול למאבק על הכרטיסים לליגת העל. היום, בזכות ניצחונה הרביעי ברציפות, היא כבר טיפסה למקום השני – גם אם באופן זמני עד שמ.ס. כפר קאסם וגם המוליכה בני ריינה ישחקו בהמשך המחזור. מנגד, הפועל אום אל פאחם עברה שבוע לא פשוט והמאמן שלומי דורה קיווה שדרך הכדורגל המועדון והעיר כולה יתאוששו מעט, אולם טעויות בהגנה הובילו לפיגור כפול כבר ב-10 הדקות הראשונות והיא נותרה עם סיכויים קלושים בכל הנוגע לחלום העלייה לליגת העל.

מהלך משחק

דקה 2, 0:1 לסקציה נס ציונה: האורחים עלו ליתרון בזק. איסמעיל ריאן ניצל שגיאה קשה בהגנה המקומית ובאחד על אחד לא התקשה להבקיע.

דקה 10, 0:2 לסקציה: החבורה של ניר ברקוביץ' עם צעד נוסף לעבר המקום השני. הפעם ריאן היה על תקן המבשל, כשהכניס לדודו ביטון כדור עומק שלחלוץ כל שנותר הוא לגלגל פנימה.

דקה 17, אום אל פאחם חזרה ל-2:1: ספק עבירה ברחבה סידרה לגיא דהן בעיטת פנדל וכדור ברשת.

דקה 35: ריאן היה חייב להבקיע, אבל אחרי שכבש ובישל הפעם נעצר על ידי ליטבינוב, דווקא בהזדמנות אולי הטובה ביותר.

דודו ביטון שחקן סקציה נס ציונה
הכפיל את יתרונה של סקציה במהרה. דודו ביטון | מאור אלקסלסי

הפועל אדומים אשדוד – בני יהודה 1:3

אכזבת העונה יצאה לאשדוד בניסיון להמתיק מעט את הטעם הרע מהעונה הזו, אבל זה לא היה שונה בהרבה ממשחק ה-4:0 שהזהובים חטפו מהפועל פתח תקוה במחזור שעבר. שחקניו של ניסו אביטן ניסו לתקוף וגם שמרו על רשת נקייה במחצית הראשונה, אבל ספגו שני שערים תוך 2 דקות בפתיחת המחצית השנייה ומשם הדרך הפסד צורם נוסף הייתה קצרה. המארחת לא הפסידה בחמשת המחזורים האחרונים ושוב הגיעה משוחררת, כשאיתמר נוי שנמצא בתקופה נהדרת היה מי שניצל את הטעויות בהגנת בני יהודה כדי להבקיע פעמיים תוך 2 דקות.

מהלך משחק

דקה 53, 0:1 לאשדוד: התקפה שהחלה אצל ביטון בימין, נמשכה אצל סיסאיי בשמאל והסתיימה בבעיטה של נוי בבעיטה מכ-16 מטר לפינה הקרובה. ביצוע נפלא שמעלה את המקומיים ליתרון מול האורחת המרוסקת.

דקה 55: מיד אחרי שבני יהודה חידשה את המשחק, חטיפת כדור ושרשרת של טעויות בהגנה – כולל החלקה של עמית גלזר עמוק בתוך הרחבה – אפשרה לנוי להשלים צמד בזק.

דקה 64, 0:3 לאשדוד: שוב הפקרות בהגנת בני יהודה ושער שלישי של האשדודים, הפעם מרגלי לישי ביטון שזרק את השוער ובעט פנימה.

דקה 76, בני יהודה צימקה ל-3:1: סילבה קאני המחליף נכנס לרחבה באין מפריע, הרמה מימין מצאה אותו והוא שלח רגל ארוכה כדי להבקיע שער מצמק.

יואל אבוחצירה שחקן אחי נצרת
שער יקר לנצרת בקרבות התחתית. אבוחצירה | אודי ציטיאט

פלייאוף תחתון

מכבי אחי נצרת – בית"ר תל אביב בת ים 0:3

ניצחון החוץ בעפולה נתן שביב תקווה לנועלת הטבלה, אבל היום היא חטפה כהוגן ועוד מקבוצה שהשיגה רק נקודה אחת ביתית מ-12 האחרונות האפשריות. דור תורג'מן חזר לסגל של קרלוס קרסיה אחרי ההישג עם נבחרת הנוער, אבל שער של יואל אבוחצירה כבר אחרי שבע דקות טרף את הקלפים מבחינת האורחת שניסתה לרדוף ללא הצלחה והובסה. אחי נצרת לעומת זאת טיפסה לפחות זמנית למקום הראשון בפלייאוף התחתון והתרחקה ממאבקי הירידה.

מהלך משחק

דקה 7, 0:1 לאחי נצרת: המארחת עולה ליתרון קריטי. יואל אבוחצירה התמקם מצוין ברחבה להרמה מצד שמאל ומקרוב נגח לרשת.

דקה 68, 0:2 לנצרת: דאבור סובב כדור נייח לרחבה, אנס עזאם ביצע תנועה מצוינת ונגח את השער השני.

דקה 85, 0:3 לנצרת: מהראן לאלה בן ה-40 עלה מהספסל ובנגיעה מהאוויר בישל ללוקאס אוליביירה.

הפועל ראשון לציון – הפועל ניר רמת השרון 2:2

רמת השרון אמנם נעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים וגם ספגה פעמיים על אף שישה משחקים עם שער נקי משבעת האחרונים, אבל הקבוצה של חיים לוי צברה נקודה יקרה נוספת בתחתית הצפופה. אור אוסטוינד בעט כדור חופשי יפהפה עם רגל שמאל מ-18 מטר וקבע 0:1 לרמת השרון כבר אחרי חמש דקות, אבל בחלוף שלוש דקות בלבד היה זה אורי זוהר שאיזן. האורחת שוב עלתה ליתרון משער של רוי רונן בדקה ה-32, אבל פאדי זידאן קבע חלוקת נקודות בדקה ה-65 ואמנם הכתומים מעיר היין סופרים שישה משחקים ללא ניצחון, אך לפחות הם נמנעו מהפסד.

הפועל עכו – הפועל עפולה 0:0

גם שינוי המאמנים לא ממש הועיל להפועל עכו, שניצחה רק פעם אחת ב-19 המחזורים האחרונים והיום לא השכילה לנצל את ההזדמנות לעקוף את החבורה שמעליה ועל כן נותרה במקום המוביל למשחקי המבחן וללא ניצחון מאז מונה תומר קשטן. בכל הנגוע לאורחת מעפולה, גם היא החלה את הפלייאוף התחתון עם הפסד, אבל העובדה ששמרה על יתרון שתי נקודות מעכו כנראה תשביע את רצונם של הצוות והשחקנים.

שחקני מכבי אחי נצרת חוגגים
ברחו מקרבות הירידה. שחקני מכבי אחי נצרת | אודי ציטיאט

משחקי יום שני

פלייאוף עליון:

הפועל כפר סבא – הפועל פתח תקוה (19:00)
מכבי בני ריינה – מ.ס. כפר קאסם (20:30)

פלייאוף תחתון

הפועל רעננה – הפועל רמת גן (19:00)