התקווה חזרה: דמאיו יחזק משמעותית את בני יהודה כדי לחזור לליגת העל

הזהובים עברו לידיו של דמאיו אחרי "שיחות מלאות באגו" ורק מסתכלים קדימה. רצון לצרף 5-6 שחקנים מרכזיים, עטר ימשיך, האוהדים חוזרים לתמוך

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

מועדון בני יהודה יצא אתמול (שישי) לדרך חדשה אחרי שעסקת העברת הבעלות מברק אברמוב לקבוצת משה דמאיו נחתמה באופן רשמי. המגעים בין הצדדים ידעו הרבה עליות ומורדות, כאשר לא מעט אגו נכנס לתוך השיחות והדיונים על כל ענייני מכירת המועדון.

"אם היה מדובר בשני אישים אחרים, הדברים היו נסגרים בתוך ימים ספורים", סיפר לוואלה! ספורט גורם שהיה מצוי בפרטי המשא ומתן. "ברגע שהמגעים היו בין אברמוב ודמאיו, גם אם לפעמים זה קרה בסיוע צד שלישי ורביעי, עדין היה הרבה מאוד אגו בתוך השיחות".

"הסיטואציה הזאת היתה רגישה מאוד. מצד אחד יש כאן מישהו (משה דמאיו, ר"ב) שלפני מספר שנים מכר את המועדון וכעת רכש אותו מחדש ומצד שני, אותו גורם שרכש את המועדון הוא זה שצריך כעת למכור בחזרה לאותו אדם שממנו רכש את המועדון לפני שש שנים. הדבר הזה הביא לא מעט בעיות ורגשות אל שולחן הדיונים. בסיטואציה שנוצרה אף צד לא רצה להרגיש פראייר והיו לא מעט רגעים שנראה היה שהמגעים על סף פיצוץ והעיסקה לא תצא לפועל", סיפר הגורם.

מנכ"ל בית"ר ירושלים משה דמאיו
"הרבה אגו היה מעורב". דמאיו | קובי אליהו

בסופו של דבר, ללוחות הזמנים הקשורים לעסקת הרכישה של בית"ר ירושלים הייתה גם השפעה על מרווח הזמן שנותר כדי להגיע להסכמות על העברת הבעלות בשכונת התקווה. כזכור, קיבלה בית"ר ארכה אחרונה עד ה-10.8 כדי להסדיר את ענייניה ולהציג את תקציבה לעונה הקרובה וגם אברמוב ידע את זה, כאחד שרוצה להיות הבעלים הבא של בית"ר.

לצד הודעת העזיבה הרשמית שהוציא אתמול ברק אברמוב לתקשורת, דמאיו עצמו עדין לא דיבר מאז שנחתם ההסכם ורק אמר בקצרה: "אין יותר מדי מה להגיד עכשיו. צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד קשה".

משה דמאיו והאנשים שעומדים מאחוריו יחלו ממחר את מלאכת בניית הקבוצה, כאשר המטרה היא מוצהרת וברורה – לחזור כבר בסיום העונה הקרובה לליגת העל. העונה שעברה היתה גרועה מאוד מכל בחינה עבור הזהובים. כל מי שחשב בקיץ הקודם שבני יהודה תעלה חזרה בקלות התבדה ככל שהעונה הלכה ונמשכה. זו הייתה עונה גרועה מאוד, כאשר רק ברגע האחרון הצליחה הקבוצה להשתחל לפלייאוף העליון של הלאומית ומשם הדברים הלכו והתדרדרו עד הסיום המביך במקום השמיני בטבלה.

שחקן בני יהודה אלירן עטר
אחד המנצחים בעסקת דמאיו. עטר | מאור אלקסלסי

על פי התכנון, הצוות המקצועי בראשותו של המאמן אורי גוטמן, שכבר חתום בקבוצה, ימשיך גם עכשיו, כאשר סביר מאוד להניח שעם חזרתו של דמאיו יוחזר גם מאמן השוערים הוותיק יעקב אסייג לתפקידו, זאת אחרי שפוטר בבושת פנים במהלך העונה שעברה ונזרק מהמועדון לאחר יותר מ-33 שנים בשכונה.

סגל השחקנים צפוי לעבור מתיחת פנים משמעותית, כאשר הכוונה היא לצרף לפחות 5-6 שחקנים משמעותיים במטרה להתחזק ולהיות בתמונת העלייה כבר ממחזורי הפתיחה.

דמאיו הוא אחד האנשים הכי קרובים לחלוץ אלירן עטר וכבר עתה ברור שעטר יהיה אחד העוגנים המרכזיים בבניית הקבוצה לעונה הקרובה. בני יהודה תכבד כמובן את חוזהו של החלוץ, וגם אם יתבקש לקצץ או להגיע להסדר כספי כזה או אחר עם הבעלים החדש-ישן, הדברים יקרו בלי בעיה. דמאיו רואה בעטר שחקן מוביל ויירצה שהחלוץ ישאר במועדון, בתפקידים כזה או אחר, אחרי סיום הקריירה שלו. עבור עטר עצמו, הגעתו של דמאיו היא הבשורה הכי טובה שיכול היה לקבל, בעיקר אחרי שהיחסים בינו לברק אברמוב עלו על שרטון בעונה שעברה, עד כדי כך שהבעלים הקודם הצהיר שהוא אינו מתכוון לכבד את חוזהו של החלוץ לעונה הנוכחית.

אוהדי בני יהודה
אוהדי בני יהודה | קובי אליהו

העברת בני יהודה בחזרה לידיו של דמאיו היא גם בשורה נהדרת עבור אוהדי הקבוצה שבחודשים האחרונים הגבירו את מחאתם נגד ברק אברמוב וחיכו ליום שיעזוב את המועדון. כעת יצטרכו גם האוהדים הכתומים להוכיח בחזרה את תמיכתם ונאמנותם לקבוצה.

"זה הזמן שלנו לבוא נקיים ולהראות מי אנחנו באמת. אנחנו נחזור בכל הכוח, נקנה מנויים ולא נפסיק לעודד. נצבע את היציע בכתום ונחזיר עטרה ליושנה. משה דמאיו, שתדע שאנחנו מאחורייך. תן לנו 10%, נחזיר לך %200, תן לנו להרגיש שייכים ונרעיד את היציעים, ביחד נוכל לנצח", נכתב בין השאר בהודעה הרשמית שהוציא ארגון האוהדים ליונס ארמי.