שוער כפר קאסם החמיץ פנדל בתוספת הזמן, ניצחון דרמטי להפועל פתח תקוה

האקס חתוכה התעקש לבעוט וירה לקורה, המלאבסים חגגו 0:1 במחזור הפתיחה בלאומית. רביעייה ליפו, ניצחונות גם לטבריה, כפר סבא ועפולה

(גודל טקסט)

יומיים לפני שריקת הפתיחה של ליגת העל, יצאה הערב (חמישי) לדרכה הליגה הלאומית עם חמישה משחקים במחזור הראשון שכולם הוכרעו. הדרמה הגדולה הייתה בפתח תקוה, שם שוער מ.ס. כפר קאסם החמיץ פנדל בתוספת הזמן וסידר לאקסית הפועל פתח תקוה 0:1 יקר. מכבי קביליו יפו חגגה את חזרתה עם 1:4 משכנע בחוץ על הפועל רמת גן, גם עירוני טבריה ניצחה במשחק החזרה והפועל עפולה והפועל כפר סבא חגגו אף הן.

צליל חתוכה שוער מ.ס. כפר קאסם בועט פנדל
שוב הגיבור הטרגי. צליל חתוכה עם הפנדל המוחמץ | אריאל שלום

הפועל פתח תקוה – מ.ס. כפר קאסם 0:1

רק שער אחד היה בפתח תקוה, אבל איזה משחק ביזארי. פנדל מוחמץ בתוספת הזמן עלה למ.ס. כפר קאסם בעלייה היסטורית לליגת העל בעונה שעברה, ופנדל מוחמץ היה מנת חלקה גם הפעם. השוער צליל חתוכה, שגדל בהפועל פתח תקוה ולפני שנתיים הואשם על ידה כי גרם לירידתה לליגה א' בגלל שער שספג במחזור הסיום, ניגש אל הנקודה הלבנה ובעט חזק, אבל רק אל הקורה. הרגע הזה השאיר את הנקודות אצל המלאבסים, שנהנו משער של חלוץ הרכש עידן שמש בדקה ה-81, חמש דקות אחרי שכפר קאסם שהגיעה גם כך ללא רוב ההרכב שלא עבר בבקרה, נותרה ב-10 שחקנים.

דקה 27: שטיין כבש שער יפה בבעיטה מרחוק, אבל הכדור הגיע אליו אחרי שפגע בשופט ולכן המהלך נפסל.

דקה 76: כרטיס אדום! מוחמד עוסמאן תפס בחולצתו של רועי זיקרי המחליף וראה צהוב שני ואדום. כפר קאסם ב-10 שחקנים.

דקה 81: גול! החילופים ההתקפיים והלחץ נשאו פרי עבור המארחת, כאשר שטיין מצא את שמש שהבקיע ונתן אות לחגיגות גדולות בכחול. 0:1 להפועל פתח תקוה.

דקה 90+3: החמצת פנדל! האורחת קיבלה הזדמנות פז להשוות מהנקודה הלבנה אחרי טענה לנגיעת יד של שמש, אבל השוער צליל חתוכה ניגש לבעוט, ירה חזק אל הקורה מול האקסית איתה התעמת לפני שנתיים והתוצאה נותרה בעינה.

שחקני הפועל פתח תקוה חוגגים עם עידן שמש
הלחץ השתלם. עידן שמש | אריאל שלום

הפועל עפולה – הפועל אום אל פאחם 0:2

מוטי איוניר חזר לקדנציה שלישית באום אל פאחם, שנפרדה מאלדד שביט רגע לפני שהעונה החלה ומדברת בקול רם על עלייה היסטורית, אבל התחיל ברגל שמאל למרות החיזוק המרשים. שריף כיוף החזיק את עפולה בפתיחה ודייויד אקווה הציל מהקו, לפני שרומן הבראן הבריק וסידר לאביחי וודג'ה את השער הראשון. אום אל פאחם הגבירה את הלחץ בניסיון להשוות ובסופו של דבר נענשה על ידי באסם זערורה עמוק בתוך תוספת הזמן. פתיחת עונה מוצלחת לשחר ויזינגר.

לפני המשחק בעפולה זעמו וטענו כי אוהדי היריבה ביזו את ההמנון. בהודעת המועדון נכתב: "מועדון הכדורגל הפועל עפולה מגנה בחומרה רבה את ביזיון שירת ההמנון בפתיחת המשחק על ידי אוהדי אום אל פאחם אשר לא כיבדו את המעמד, ואף שרקו בוז לאורך כל המנגינה".

דקה 29: גול! רומן הבראן דהר נהדר בצד שמאל והעביר כדור רוחב, ההגנה כשלה ואביחי וודג'ה בעט פנימה מקרוב. 0:1 להפועל עפולה.

דקה 90+5: גול! באסם זערורה יצא למתפרצת וסיים עם הקפצה נאה מעל השוער. 0:2 להפועל עפולה.

אוהדי הפועל פתח תקוה
יש ציפיות גבוהות העונה. אוהדי הפועל פתח תקוה | אריאל שלום

הפועל ראשון לציון – הפועל כפר סבא 1:0

למרות המאבקים בין ההנהלה לקהל והאכזבה מהיכולת בגביע הטוטו והיעדר הרכש, הפועל כפר סבא ידעה לאסוף שלוש נקודות במחזור הראשון. המארחת הייתה האחרונה לקבל את אישור בקרת התקציבים, אבל הגיעה בסופו של דבר עם סגל מלא, הציגה משחק רע מאוד והפסידה לירוקים בבית שנה שנייה ברציפות. סתיו טוריאל הכריע עם ביצוע יפהפה בדקה ה-34 וכפר סבא ידעה לשמור על היתרון למרות 20 דקות אחרונות בהן הייתה בנחיתות מספרית.

דקה 34: גול! סתיו טוריאל חתך מצד ימין וסובב בשמאל בחצי גובה מ-16 מטרים אל הרשת. שער יפה ו-0:1 להפועל כפר סבא.

דקה 70: כרטיס אדום! אוהד חזוט ראה שני צהובים תוך דקה והשאיר את כפר סבא ב-10 שחקנים.

השופט רפאל גבע מרחיק את מוחמד עוסמאן שחקן מ.ס. כפר קאסם
האדום עלה ביוקר. מוחמד עוסמאן מורחק | אריאל שלום

הפועל עכו – עירוני טבריה 1:0

הטבריינים חזרו לשחק בליגה הלאומית אחרי שבע שנים וכמו בגביע הטוטו, חיכו לדקות הסיום כדי להכריע. החלוץ הברזילאי ז'וליו סזאר נעדר בגלל פציעה, אבל מחליפו באסל שעבאן היה במקום כדי להבקיע את שער הניצחון הדרמטי אחרי לא מעט החמצות בשני הצדדים. אכזבה להפועל עכו שלא רוצה לבלות גם העונה במאבקי תחתית.

דקה 81: גול! כדור קרן מצד שמאל יצר בלגן ברחבה ובאסל שעבאן דחק פנימה. 0:1 לעירוני טבריה.

טקס לזכרו של מקדאד בדוי, כדורגלן מ.ס. כפר קאסם לשעבר שנהרג בתאונת דרכים
הטקס לזכרו של מקדאד בדוי לפני המשחק בפתח תקוה | אריאל שלום

הפועל רמת גן – מכבי קביליו יפו 4:1

ההצגה של ערב הפתיחה שייכת למכבי קביליו יפו, שחזרה לליגת המשנה אחרי 23 שנה והתפוצצה על האורדונים עם ארבעה שערים נפלאים. מתן בית יעקב התכבד בשער הראשון של העונה, גיא אמסלם הראה שמאלית נהדרת ובמחצית השנייה נכנס החלוץ החדש ז'וסי לופטה שבישל לדובב גבאי ואז כבש במבצע סולו אחרי שדהר מאזור הרחבה שלו. הפועל רמת גן התרגלה לפתוח עונות בצורה רעה וצריכה להיות מוטרדת מאוד, לירן אלמליח רק צימק עם טיל למשקוף ופנימה.

דקה 6: גול! מתן בית יעקב נכנס לרחבה מצד ימין, הטעה את המגן שלו, העביר לשמאל ובעט חזק אל הרשת את השער הראשון של העונה בלאומית. 0:1 ליפו.

דקה 45: גול! עוד ביצוע יפה של האורחת, הפעם של גיא אמסלם שסובב בשמאל מ-17 מטרים אל החיבורים הרחוקים. 0:2 ליפו.

דקה 57: גול! המחליף לירן אלמליח ירה כדור אדיר מ-18 מטרים אל המשקוף ופנימה וצימק עבור הפועל רמת גן ל-2:1.

דקה 87: גול! ז'וסי לופטה חטף כדור והכין ברחבה לדובב גבאי שבעט בקלות אל הרשת. 1:3 מרשים ליפו.

דקה 90+1: גול! לופטה דהר לבדו במתפרצת על פני 70 מטרים וסיים עם בעיטה אל הרשת. יופי של מבצע ו-1:4 ליפו.

משחקי יום שני:

הפועל נוף הגליל – מכבי פתח תקוה
הפועל ניר רמת השרון – בני יהודה
מכבי אחי נצרת – הפועל אדומים אשדוד