יפו ועכו צמודות במקום השני, הפועל פתח תקוה מאבדת גובה

קבוצת האוהדים ניצחה 1:2 בנוף הגליל, עכו הלוהטת גברה 1:3 על אדומים אשדוד החלשה ולשתיים יש אותו הפרש שערים בקרב על ליגת העל. המלאבסים סיימו ב-1:1 עם הפועל רמת גן ורחוקים כבר שש נקודות משם, טבריה והפועל כפר סבא נפרדו באותה תוצאה

(גודל טקסט)

המחזור ה-12 בליגה הלאומית יצא לדרך היום (שישי) עם חמישה משחקים. השנייה בטבלה מכבי קביליו יפו ניצחה 1:2 בנוף הגליל, השלישית הפועל עכו נצמדה אליה עם 1:3 קליל על הפועל אדומים אשדוד האחרונה. השתיים ברחו להפועל פתח תקוה, שסיימה ב-1:1 עם הפועל רמת גן ובאותה תוצאה סיימו גם עירוני טבריה והפועל כפר סבא.

הפועל נוף הגליל – מכבי קביליו יפו 2:1

הקבוצה של איציק ברוך נמצאת בכושר נפלא עם ניצחון חמישי בששת המשחקים האחרונים, מה שהותיר אותה חזק במקום השני בצוותא עם הפועל עכו. מתן בית יעקב כבש לאורחים בדקה ה-27. נוף הגליל קיבלה פנדל בזכות נגיעת יד ברחבה, אבל ג'ניה ברקמן החמיץ פנדל ודובב גבאי העניש על סף המחצית. בדקה ה-56 המארחים קיבלו פנדל נוסף אותו בעט הפעם וכבש מוטי מלכה, אך זה לא הספיק לקבוצה המאכזבת של הוכנבוים שנותרה מתחת לקו האדום.

דובב גבאי שחקן מכבי קביליו יפו
בדרך לליגת העל? דובב גבאי | קובי אליהו

הפועל עכו – הפועל אדומים אשדוד 1:3

רצף חמשת הניצחונות של המארחת נעצר עם 1:1 בחוץ מול הפועל רמת גן שעלה באובדן המקום השני, ובאמצע השבוע הגיע הפסד בחצי גמר גביע הטוטו לראשון לציון. אלא שהפועל עכו קיבלה יריבה בהזמנה מול נועלת הטבלה, שנחלה הפסד שישי ברציפות והיא בדרך הבטוחה בחזרה לליגה א'. רווה אסייג וזהאי אחמד, צמד הסקוררים של עכו כבשו גם בפעם. ניב לבנת השווה זמנית (45), אבל כרם ארשיד קבע 1:2 (57) ושון עדרי הורחק באשדוד (72) קצת אחרי השלישי של אחמד. עכו צמודה ליפו במאבק על המקום השני והכרטיס לליגת העל.

הפועל רמת גן – הפועל פתח תקוה 1:1

אחרי ההפסד הביתי לראשון לציון וההחלטה להודיע לרן וטורי וירדן כהן כי הם יכולים לחפש קבוצה חדשה, הפועל פתח תקוה פירקה 1:5 את אחי נצרת במשחק דירוג שולי בגביע הטוטו, אבל האוהדים עדיין לא נרגעו וחלק מהם עדיין דורשים את פיטוריו של עופר טסלפפה, שלא הצליח לנצח גם הפעם וראה את יפו ועכו בורחות לו במקום השני והשלישי. פתח תקוה פתחה חזק את המשחק ושלטה, אבל נירן רוטשטיין כבש ראשון (17) אחרי שעבר את מתן פלג ובעט מתחת לגופו של עומר כץ. המלאבסים תקפו בחמת זעם ובדקה ה-45 רועי זיקרי נגח כדור שפגע במתן לוי ונכנס. האורחים היו טובים יותר במחצית השנייה, אבל עומר כץ הציל שער של שגיא דרור בדקה ה-86. פתח תקוה רחוקה כבר שש נקודות מהמקום השני והלחץ על טסלפפה רק יגבר אחרי המשחק הזה.

רווה אסייג עם זאהי אחמד שחקני הפועל עכו
הצמד הפורה בליגה. רווה אסייג עם זאהי אחמד | מאור אלקסלסי
אופיר מזרחי, שחקן עירוני טבריה
היתרון לא החזיק מעמד. טדסה חוגג עם אופיר מזרחי | מאור אלקסלסי

עירוני טבריה – הפועל כפר סבא 1:1

קרב חשוב בין שתי קבוצות שמפנטזות על עלייה הסתיים בחלוקת נקודות שלא שירתה אף אחד מהן. מתנאל טדסה תרגם לחץ של המארחים ליתרון (60), אבל סתיו טוריאל שחזר מהרחקה השווה כעבור שש דקות ושמר את כפר סבא מעלה יריבתה בטבלה ובמרחק שש נקודות מהמקום השני.

מכבי אחי נצרת – מ.ס. כפר קאסם 0:1

הקבוצה עם הכי מעט תוצאות תיקו (אחת) אירחה את זו שניצחה הכי פחות מכולן (ניצחון בודד) לקרב תחתית משמעותי שבסיומו הקבוצה של אלדד שביט שוב ניצלה את הביתיות שלה וסיבכה מאוד את כפר קאסם, שנותרה מעל הקו האדום רק בגלל ההפסד של נוף הגליל. רודריגו בונגוני כבש את שער הניצחון היקר לאחי (70), שביום שני הובסה 5:1 עלי ידי הפועל פתח תקוה בגביע הטוטו אך חזרה לתלם.

סתיו טוריאל, שחקן הפועל כפר סבא כובש
השווה לכפר סבא. סתיו טוריאל | מאור אלקסלסי

משחקי יום שני:

מכבי פתח תקוה – בני יהודה
הפועל ניר רמת השרון – הפועל אום אל פאחם
הפועל ראשון לציון – הפועל עפולה